Kytkimen ilmaus ja muut murheet.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Kytkimen ilmaus ja muut murheet.

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

Tänään tuli vaihdettu kytkimen pääsylinteri, niin miten ilmataan järjestelmä??

Toinen murhe on sitten, että katkaisin siinä samalla, sitten jarruvalokatkaisijan jalan :oops: , mahtaako löytyä tarvikkeena.

Edit. korjattu virheet.
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 31.1.2007 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ilmataan alhaalta ylöspäin, eli lähimmän jarrusylinterin nipasta letku työsylinteriin.
Varmaan foorumin purkajilta löytyy tuo jarrukatkaisijan jalka, laita ostoilmoitus.
Pro HVM
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29419
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työsylinteriä vaihtaessasi katkaisit jarruvalokytkimen jalan ? :eec:

Työsylinteri on laatikon kyljessä, pääsylinteri polkimen luona.

Pääsylinterin vaihdon jälkeen järjestelmä ilmautuu kun painelet kytkinpoljinta.
Ilmaruuveja ei tarvitse aukoa, kärsivällisyyttä vaan pumppailuun.
Polkimen joutuu nostamaan ylös käsin ensialkuun .

Jos olet vaihtanut työsylinterin, Rässin ohje on helpoin ja paras - muistaakseni on Mekassakin.
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

dealer kirjoitti:Työsylinteriä vaihtaessasi katkaisit jarruvalokytkimen jalan ? :eec:

Työsylinteri on laatikon kyljessä, pääsylinteri polkimen luona.

Pääsylinterin vaihdon jälkeen järjestelmä ilmautuu kun painelet kytkinpoljinta.
Ilmaruuveja ei tarvitse aukoa, kärsivällisyyttä vaan pumppailuun.
Polkimen joutuu nostamaan ylös käsin ensialkuun .

Jos olet vaihtanut työsylinterin, Rässin ohje on helpoin ja paras - muistaakseni on Mekassakin.
Siis pääsylinteri kyseessä :oops: .
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Kytkimen pääsylinterin vaihdossa ilmauksesta seviää helposti, kun puristaa lukkopihdeillä nestesäiliöstä tulevan letkun kasaan mahdollisimman läheltä sylinteriä ennen purkamista. Sitten vanha sylinteri pois. Täytä työsylinterille menenvä putki ölyllä, jos pääsi vajumaan purettaessa. Sitten uusi sylinteri nestettä täyteen. Onnistuu, kun vetää männän liikeratansa uloimpaan asentoon ja laskee nesteen sylinterin päässä olevasta reiästä tukkien samalla sormella letkun liitännän. Ite käytin apteekista saatavaa ruuttaa apuna. Sitten vaan uusi paikoilleen niin, ettei ölyä pääse valumaan. Kannattaa toki suojata auton lattia jollain. Lopuksi säiliön letku paikoilleen, ja lukkopihdit irti. Kytkin toimii välittömästi. Ei ole niin vaikeaa, kun voisi selostuksesta päätellä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kytkimen ainakin jouduin w123:sessa kesällä ilmaamaan alakautta tippakannulla. Tippakannu täyteen jarrunestettä ja pumppaamaan. Menee tovi, muttei kamalan pitkään kuitenkaan.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Samaa periaatetta noudattein tein homman keväällä.

Metrin pätkä mersun alipaineletkua, jossa oli kuminen liitosmuhvi päässä. Ilmausruuvia löysälle ja letku kumimuhvilla siihen kiinni. Tein jarrunestepullon korkkiin kaksi reikää, toinen letkulle ja toinen paineilmapistoolille. Sitten vain nesteet kytkimeen laskemalla ilmaa pulloon. Tilanteen kehittymisessä pysyi kärryllä seuraamalla pinnan laskua pullossa. Lopuksi ilmausruuvi kiinni ja vielä pieni täydennys jarrunestesäilöön. Sitten olikin kytkimessä taatusti uudet ja puhtaat nesteet sisällä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”