Tomaattilaatikon säätö (E250 TD -94)

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Tomaattilaatikon säätö (E250 TD -94)

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Automaattilaatikko vaatii ehkäpä jotain pientä säätöä.
Vaihteet menee hienosti päälle kaasupoljin pohjassa ja yleensä moitteitta myös ihan kevyellä pintakaasulla ajaessa.
"Puolella kaasulla" kiihdyttäessä 2-3 vaihto yleensä takkuilee. Lämpimällä laatikolla pelaa hiukan paremmin. Kierrokset vain nousee ennenkuin menee "pykälä silmään".
Minkähänlainen säätötoimenpide tähän pitäisi tehdä? Mekassa oli ohjeistusta noista vivustojen säätämisistä, mutta auttaako niiden säätäminen tällaisissa tilanteissa? Onko ainoa konsti tuohon paineiden nosto?
Ja laatikkoonhan on öljyt ja suodatin vaihdettu vajaa 1000 km sitten, ATF 220.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Tuohon empimiseen voi auttaa paineiden nosto. Parasta on kun kokeilee. Saahan ne säädöt takaisin jos homma menee reisille.
Datsuni on mun ratsuni.
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

viewtopic.php?t=12625&highlight=

Tuossakin yks topicci laatikon paineiden nostosta. Oikeen kuvat ja kaikki! Esitinpä sinnekin kysymyksen ku sattui olemaan samanlainen paineensäätöruuvi kyseisessä laatikossa.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
toni1976
Viestit: 393
Liittynyt: 20.6.2007 16:45
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Laatikko säädätetty. Nyt vaihtaa ilman luistoja, mutta kuitenkin sopivan huomaamattomasti 8)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

:D mullakin on sama vika, mutta vielä lisänä pakki kytkeyty vasta kolmen nykäsyn jälkeen päälle :shock: syykin on ilmeinen 8)

Kuva

eli pakin männän tiiviste korkannu totaalisesti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”