
5v manuaaliaskit
5v manuaaliaskit
Erottaako vaihdekaaviosta, mikä laatikko on kyseessä? Molemmissa mersuissa on 5-lovinen manuaaliaski, mutta toisessa on pakki kakkosen vieressä ja toisessa nelosen vieressä. Toisessa pitää keppiä nostaa ja toisessa keppiä pitää painaa, että saa pakin päälle. Lisäksi toisessa askissa on vaihdevälit paljon pitemmät, kuin toisessa
.

W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
vaihtuu josain -90 tietämillä lyhyt akseliseen (pitää paaaaallljon paremmin ku vanhan mallin kytkin) ei muutaku koita jotta saatko luistamaan sen
btw: saiskohan ehjästä pitkä akselisesta tehtyä lyhyt akselisen laatikon ku tuosta lyhyt akselisesta tuli kaikki äänet kerta luontoisesti ulos siinä 2-vaihteen kohdalta
tulipa vaan tämmönenki vouhotus mieleeni ku ei kerta kukaa halua luopua lyhyt akselisesta järkevällä hintaa (300-500e juu kyllä.. olen nuuka
)

btw: saiskohan ehjästä pitkä akselisesta tehtyä lyhyt akselisen laatikon ku tuosta lyhyt akselisesta tuli kaikki äänet kerta luontoisesti ulos siinä 2-vaihteen kohdalta


Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vaihdekaavio menee toisessa näin(-92):Melitos kirjoitti:Jos ei nyt sitten ollut haussa 16-venttiilisen 190E:n sport getrag?
Eli siinähän on vaihdekaavio tällainen
R 2 4
1 3 5
Taisi noita olla 300E-24 w124:ssäkin?
__1 3 5
R 2 4
ja toisessa(-86):
1 3 5
2 4 R
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ja selvisihän se syykin toisen askin pitkiin vaihdeväleihin-->oli kepin juuresta oikealta puolelta 2 pulttia irronnut kokonaan. Pyörivät siellä keskikonsolissa. Nuo kun laitoin paikoilleen, niin alkoi pykälät menemään kunnolla silmään ja vaihdevälitkin lyhentyivät
.

W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Tuohon kepin tuntumaan vaikuttaa tosi paljon, kun vaihtaa ne puslat laatikon vipuihin ja sitten niihin itse vaihdevipujen päihin, jos ovat kuluneet tai kovettuneet. Myös shifterin purku, pesu ja rasvaus vaseliinilla parantaa tilannetta. Tulee sellainen, kuin sen kuuluu olllakin. Näin ainakin W123:ssa ja sama jutu varmasti myös W124:ssa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!

V123 langin osia saa tarjota!

onko tuolla vaihdekaaviolla tosiaankin väliä? (paitsi getrag tietenki)
näköökö sen vaihdekaaviosta onko pitkällä vaiko lyhkäisellä akselilla oleva loota?
joskus muinoin kun räjäytin oman laatikkoni niin eräs korjaaja kertoi että ei ole väliä mitä kepinpäässä lukoo että se on siitä "keppi häksättimestä" kiinni koko kaavio tai jotain semmosta
näköökö sen vaihdekaaviosta onko pitkällä vaiko lyhkäisellä akselilla oleva loota?
joskus muinoin kun räjäytin oman laatikkoni niin eräs korjaaja kertoi että ei ole väliä mitä kepinpäässä lukoo että se on siitä "keppi häksättimestä" kiinni koko kaavio tai jotain semmosta

Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ois viä kysymys vaikkei vanhaankaan oo viä kukaa kerenny vastaamaan
: mitähän haittaa tulis jos laittasin tuon lyhyt akselisen tilalle kylmästi vaan pitkä kaselisen laatikon?? mahtasko se mennä ja toimia
kai tuota nyt joku on kokeillu?


kai tuota nyt joku on kokeillu?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
en tiedä mikä kytkin pitää riittävästi pitkä-akselisista paitsi se 800e kytkindealer kirjoitti:
No jos samalla vaihat kaksoismassavauhtipyörän tavalliseen ja kytkimen tarvittaessa sen mukaan ?

taidan ostaa vauhtipyörineen sen oikean loodan ja sovitan sen pitkän akselin sinne ajan kanssa jossain vaiheessa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]