W124 kardaanin kohdistusmerkit
W124 kardaanin kohdistusmerkit
Nyt sain otettua kuvat näistä kysellyistä merkeistä.
Etupää Etummainen yksi viiva takimmaisen kahden keskelle.
Takapää Pisteet kohdakkain.
Sen verran vielä, että KL antoi ensin liian pienen tutin tuohon etuliitokseen 124:n varaosanumerolla. 201:n numerolla löytyi oikea koko.
Eli on tullut aukastua nuo paikat muutamaan kertaan.
Pulttikoot ja työkalut
-Kannatinlaakeri: 13mm hylsy ja pitkä jatko
-Keskimutteri: 46mm, bilteman putkipihtikin käy
-Takaliitos: 10mm kuusiokolo ja 19mm hylsy
Pakoputken lämpösuoja on edessä, ota ensin se pois.
Pakoputkea en jaksanut irrotella.
Irrotus
-Etsi merkit ja käsitä miten ne on kohdallaan.
-Löysää keskimutteria
-Avaa takapään pultit
-Irrota kannatinlaakerin kannatin (?)
-Nyt kun rytkäiset kardaania keulaan päin, saat takapään pois kumilimpusta.
-Rytkää taakseppäin, taka-kardaani pompsahtaa pooreista kätöseen.
Kasaus just toisimpäin, muista ne merkit!
Etupää Etummainen yksi viiva takimmaisen kahden keskelle.
Takapää Pisteet kohdakkain.
Sen verran vielä, että KL antoi ensin liian pienen tutin tuohon etuliitokseen 124:n varaosanumerolla. 201:n numerolla löytyi oikea koko.
Eli on tullut aukastua nuo paikat muutamaan kertaan.
Pulttikoot ja työkalut
-Kannatinlaakeri: 13mm hylsy ja pitkä jatko
-Keskimutteri: 46mm, bilteman putkipihtikin käy
-Takaliitos: 10mm kuusiokolo ja 19mm hylsy
Pakoputken lämpösuoja on edessä, ota ensin se pois.
Pakoputkea en jaksanut irrotella.
Irrotus
-Etsi merkit ja käsitä miten ne on kohdallaan.
-Löysää keskimutteria
-Avaa takapään pultit
-Irrota kannatinlaakerin kannatin (?)
-Nyt kun rytkäiset kardaania keulaan päin, saat takapään pois kumilimpusta.
-Rytkää taakseppäin, taka-kardaani pompsahtaa pooreista kätöseen.
Kasaus just toisimpäin, muista ne merkit!
Pro HVM
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ction=edit
vedät sitten oikeaan kohtaan siihen noi hakaset ja kirjotat siihen sen otsikon millä haluat sen löytyvän. sitten tallenna sivu -> sit klikkaat sitä luomaa otsikkoan ja kirjotat/copy-pastetat
vedät sitten oikeaan kohtaan siihen noi hakaset ja kirjotat siihen sen otsikon millä haluat sen löytyvän. sitten tallenna sivu -> sit klikkaat sitä luomaa otsikkoan ja kirjotat/copy-pastetat
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Ei sieltä tehtaan jäljiltä muita merkkejä löydykkään kun nuo tukilaakerin vieressä olevat boorien kohdistusmerkit. Kardaanihan painotetaan irrallaan ja siksi kuminivelien kolmisakarat voi laitaa mihin asentoon vain perään ja lootaan nähden. Boorit tulee lattaa aina samaan kohtaan jotta akselin painotus ei muutu.väpelö kirjoitti:en löytänyt omasta vehkeestä kuin nuo tukilaakerin tuntumassa olevat merkit.perästä,lootasta tai kardaanista ei löydy kerta kaikkiaan mitään merkkejä vaikka puhdistelin jos olisivat paskan alle jääneet
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.