W124 kardaanin kohdistusmerkit

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

W124 kardaanin kohdistusmerkit

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Nyt sain otettua kuvat näistä kysellyistä merkeistä.

Etupää Etummainen yksi viiva takimmaisen kahden keskelle.

Takapää Pisteet kohdakkain.

Sen verran vielä, että KL antoi ensin liian pienen tutin tuohon etuliitokseen 124:n varaosanumerolla. 201:n numerolla löytyi oikea koko. :shock:
Eli on tullut aukastua nuo paikat muutamaan kertaan.

Pulttikoot ja työkalut
-Kannatinlaakeri: 13mm hylsy ja pitkä jatko
-Keskimutteri: 46mm, bilteman putkipihtikin käy
-Takaliitos: 10mm kuusiokolo ja 19mm hylsy

Pakoputken lämpösuoja on edessä, ota ensin se pois.
Pakoputkea en jaksanut irrotella.

Irrotus
-Etsi merkit ja käsitä miten ne on kohdallaan.
-Löysää keskimutteria
-Avaa takapään pultit
-Irrota kannatinlaakerin kannatin (?)
-Nyt kun rytkäiset kardaania keulaan päin, saat takapään pois kumilimpusta.
-Rytkää taakseppäin, taka-kardaani pompsahtaa pooreista kätöseen.

Kasaus just toisimpäin, muista ne merkit!
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No entäs Mekkaan? :idea:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ossaankohan mie? :oops:
Pro HVM
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ction=edit

vedät sitten oikeaan kohtaan siihen noi hakaset ja kirjotat siihen sen otsikon millä haluat sen löytyvän. sitten tallenna sivu -> sit klikkaat sitä luomaa otsikkoan ja kirjotat/copy-pastetat :happy:
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No sain mie jottain tehtyä.... MEKKA
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:No sain mie jottain tehtyä.... MEKKA
On se nörtti. :shock: :lol:
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

en löytänyt omasta vehkeestä kuin nuo tukilaakerin tuntumassa olevat merkit.perästä,lootasta tai kardaanista ei löydy kerta kaikkiaan mitään merkkejä vaikka puhdistelin jos olisivat paskan alle jääneet :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No jos se ei nyt tärryytä, niin tekase vaikka maalitussilla omat merkit remontin ajaksi. :idea:
Pro HVM
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

väpelö kirjoitti:en löytänyt omasta vehkeestä kuin nuo tukilaakerin tuntumassa olevat merkit.perästä,lootasta tai kardaanista ei löydy kerta kaikkiaan mitään merkkejä vaikka puhdistelin jos olisivat paskan alle jääneet :shock:
Ei sieltä tehtaan jäljiltä muita merkkejä löydykkään kun nuo tukilaakerin vieressä olevat boorien kohdistusmerkit. Kardaanihan painotetaan irrallaan ja siksi kuminivelien kolmisakarat voi laitaa mihin asentoon vain perään ja lootaan nähden. Boorit tulee lattaa aina samaan kohtaan jotta akselin painotus ei muutu.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”