farkku vatkaa kuin .....

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

farkku vatkaa kuin .....

Viesti Kirjoittaja ranex »

puoli miljoonaa ajettu farkku vatkaa kun vaihdetta vaihtaa, siis nykii ja sytytyksessä ei oo vikaa kun on metalliset tulpanjohdot.

kuka kertoisi tämän vaivan salat, vaiko on ominaisuus.

kone 250d, laatikko jossa pakki kakkosen vieressä perä ilman lukkoa.

ite oon mietinnä seuraavaa-> kytkimen jouset lopussa, kardaanissa väljää ja samoin perässä.

suuremman remontin teko ei juuri inostais mutta jotain täytyy tehdä, meinaan vi***taa rajusti tuo nykiminen, luulin päässeni siitä eroon kun siirryin Diesel kantaan.

tai kohta on myynnissä erittäin hyvä korinen varkkumese nykimisellä, jos ei syy seleviä.

vatkaus vaan pahenee jos pistää kärrin perään.
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Lienee kyseessä normaali bonanza ilmiö esim. Salmen ST-mesessä* loikan väli on 2,4 metriä 8)

*ST joka on tappiolla 2,0deelle 3-0 (kadulla, radalla ja kulutuksessa) 8) 8)
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tämä on yksi syy ajaa automaatilla. Vaihda pois. Toinen vaihtoehto
on käyttää pumppu pajalla (PPD), niin vääntää enemmän ja vit*taa vähemmän.
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Jarkko N kirjoitti:...Toinen vaihtoehto
on käyttää pumppu pajalla (PPD), niin vääntää enemmän ja vit*taa vähemmän.
Veit jalat suustani :lol:
Meinasin vastata ihan äskön juuri näin. auto asiantuntevalle pajalle väljyyksien hakuun ja pumppu pajalle :arrow:
Kaasu herkistyy entisestään mutta kun ainakin osa välijistä saadaan pois niin loppuun tottuu helposti.
Itellä ei auto nyi enää yhtään mutta jos joku mersua tuntematon sillä ajaa niin aina ne kommentoi että "kylläpäs se hytkyttää" :lol:
® Mesen linttaklubi
300 D farkku
Viestit: 541
Liittynyt: 02.6.2006 22:43
Paikkakunta: 97940

Viesti Kirjoittaja 300 D farkku »

300TD on sama vika, tai siis ominaisuus. Boch mekaanisella pumpulla on tietääkseni ominaisuus nykiä.

Olenko täysin väärässä??, jos olen niin painun nurkkaan häpeämään :oops: .
Viimeksi muokannut 300 D farkku, 03.5.2007 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm

50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Uusien renkaiden hankinnalla oli oman rottelon nytkyttämiseen aivan valtavan suuri vaikutus. :shock: Kaasuvivuston iskarin vaihdolla ei niinkään, vaikka vanha oli paljon löysempi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No eihän se iskunvaimennin sielä kaasuvivustossa ole tätä tarkoitusta varten?
Vai mitähän varten se siellä muuten on?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

taitaa olla helpoin ratkaisu että vaihtaa paikkaa pystylyhdyn kanssa, siis tallissa. otan pystärin ajoon ja jätän gengurun talliin häpeäköön siellä kun ei toiminut kunnolla.

pitänee sit raahautua seppien luo, mutta kukas itäsuomessa mesen pumpun ropais. kytkyttimen voi vaihtaa ite ja kartaanin nivelet tai mitkä kumit siellä on , perän antaa olla vaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

ite oon mietinnä seuraavaa-> kytkimen jouset lopussa, kardaanissa väljää ja samoin perässä.
Juu, ja rengastus ja syötön vähyys. :D
myynnissä erittäin hyvä korinen varkkumese nykimisellä
Kuvia, hinta ?
ranex
Viestit: 372
Liittynyt: 06.1.2007 19:36
Paikkakunta: Pyhäselkä

Viesti Kirjoittaja ranex »

renkaat on sliksit kun ne keväällä kuluu muutenkin pitänee kokeilla naapurin uusilla kumekseilla loppuskos loikkiminen. jos loppuu niin mersu minun mielestä täydellinen auto!! monessakos muussa merkissä on "renkaan kulutuspinnan vähäisyyden varoitin" :roll:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tuota... Voisiko joku valottaa tuota renkaiden kulutuspinnan määrän mahdollista yhteyttä auton vaihtonykimiseen?
En kyllä edes väitä että omaisin mitenkään edes keskivertoa kummempaa käytännön fysiikan ilmiöiden ymmärtmystä, mutta jotenkin en kyllä edes ala tajuamaan mahdollista syy-yhteyttä.

Itsellä tuo vaihtonykiminen alkaa olla aisoissa kun olen tällä mersulla jo 1500 km vedättänyt, eikä tosiaan omassakaan pystykorv.. eikun lyhdyssä ollut tuommoista rekyylinvaihtelua.

Mutta vaimo menee mielummin vaikka bussilla töihin kuin ottaa mersun alle, kun hänellä se kuulemma heijjaa. Harmi sikälis, kun vaimon käyttöön mersun vähän niinkuin hommasin.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3651
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tulipa pari viikonloppua takaperin ajettua auto tasamaalle ja kömmittyä alle tutkimaan syytä muutama aika sitten äkillisesti tehostuneeseen bonanza-ilmiöön. :evil:

Ja alkoihan asiat valjeta:

- Takarättinivel suht ok näköinen, ei aiheuttane toimenpiteitä.
- Ristikossa ihan paljaisiin näppeihinkin tuntuva klak-klak-välys :arrow: vaihtoon.
- Tukilaakerista paha äkkiä sanoa, ei tunnu väljältä eikä ole "senkuuloisesti" jyristellytkään. :roll:
- Jortaanin etupäässä kaksi kumi-/metallimokkulaa. Näistä takimmainen näyttää ja tuntuu ihan ok:lta, mutta etumainen plotkaa tyhjää noin 1 cm verran ihan silminnähden. :eec: :arrow: vaihtoon ja pian?? :shock:

- Taka-apurungon puslat näyttävät ok:lta näihin silmiin, eikä ajossa ole mitään muljahtelua tuntunut, joka kaiketi jollain lailla noiden pulikoiden väljyysindikaattorina toimisi.

Eli taitaa olla JuMulla asiaa KL-putiikkiin, veikkaan ma. :idea:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”