124 270 0301 722 411 02 498637 että sikäli. Löysäsin vaijeria luultavasti liikaa kun alkoi heittään vähän liiankin äkkiä isompaa pesään, ja vähän luistaankin vaihtaessa kolmoselle, no käänsin paineta lisää ja kiristin vaijeria, no vähän parani mutta ei tarpeex, on näköjään yhtä tarkkaa hommaa kun kirpun nainti (milli vikaan niin osuu silmään) jatketaan huomenna, tulin kyllä siihen tulokseen, että öljyn jäähdytin/lauhdutin ei vuoda koska olisihan väkisinkin vesipuolella öljyä.
W124 tomaatti broblem
No niin, laatikon kyljestä löytyi seuraavanlainen numerosarja:
124 270 0301 722 411 02 498637 että sikäli. Löysäsin vaijeria luultavasti liikaa kun alkoi heittään vähän liiankin äkkiä isompaa pesään, ja vähän luistaankin vaihtaessa kolmoselle, no käänsin paineta lisää ja kiristin vaijeria, no vähän parani mutta ei tarpeex, on näköjään yhtä tarkkaa hommaa kun kirpun nainti (milli vikaan niin osuu silmään) jatketaan huomenna, tulin kyllä siihen tulokseen, että öljyn jäähdytin/lauhdutin ei vuoda koska olisihan väkisinkin vesipuolella öljyä.
			
			
									
									
						124 270 0301 722 411 02 498637 että sikäli. Löysäsin vaijeria luultavasti liikaa kun alkoi heittään vähän liiankin äkkiä isompaa pesään, ja vähän luistaankin vaihtaessa kolmoselle, no käänsin paineta lisää ja kiristin vaijeria, no vähän parani mutta ei tarpeex, on näköjään yhtä tarkkaa hommaa kun kirpun nainti (milli vikaan niin osuu silmään) jatketaan huomenna, tulin kyllä siihen tulokseen, että öljyn jäähdytin/lauhdutin ei vuoda koska olisihan väkisinkin vesipuolella öljyä.
Täällä meinaa kans kohta järki lähteä tuon tenavan laatikon kans. Sääjelty suuntaan jos toiseen, eikä apua. 
Mulla vielä häviää nestettä kaiken lisäks.. voiskohan se joutua sinne Atf:n joukkoon. Jotenki tuntuu että lootassa öljyn pinta lisääntyy
 
Tuo tikussa oleva asteikko, onko se tarkoitettu kuuman öljyn mittaamiseen?
			
			
									
									
						Mulla vielä häviää nestettä kaiken lisäks.. voiskohan se joutua sinne Atf:n joukkoon. Jotenki tuntuu että lootassa öljyn pinta lisääntyy
Tuo tikussa oleva asteikko, onko se tarkoitettu kuuman öljyn mittaamiseen?
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Eikö se öljynpaine laatikossa ole suuruusluokassa kymmenkertainen koneeseen nähden, tehostimessa ja jarruissa satakertainen ja dieselruiskutus tuhatkertainen. Noin niinkuin nyrkkiohjeena pilkun paikka baareissa. Eli olisi puskenut öljyä todennäköisesti syyläriin ja sieltä uloskin. Vai onko lootan jäähyllä oma kierto?
			
			
									
									Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Onko auto aina vaaterissa? Lämpötila vaikuttaa tikun näyttämään, mitataan tosiaan lämpimänä, kaikki vaihteet selailtuna läpi hiljakseen ja P-asennossa koneen käydessä.jk25 kirjoitti:Täällä meinaa kans kohta järki lähteä tuon tenavan laatikon kans. Sääjelty suuntaan jos toiseen, eikä apua.
Mulla vielä häviää nestettä kaiken lisäks.. voiskohan se joutua sinne Atf:n joukkoon. Jotenki tuntuu että lootassa öljyn pinta lisääntyy![]()
Tuo tikussa oleva asteikko, onko se tarkoitettu kuuman öljyn mittaamiseen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						Kyllä se aika tasanen alusta on ollunna. jah kuumana tosiaan. Mulla tuo loota ei meinaa millää suostua vaihtamaan 3. vaihetta "oikein" elikkä lyö sen pesään jo n. 40 km/h vauhdissa. Muitten vaihteiden vaihtohetki nousi kyllä ylemmäs kun vaijeria kiri.. Ikävä risteyksistä lähteä 3:lla, ku se sitä vaan junnaa päällä..
			
			
									
									
						Joo, mullakin on säätö kesken, vasta pari kertaa säädetty, en oo vielä vaipunut epätoivoon, katotaan huomenna jos vaikka sitten vaipuis. Siinä laatikon mittatikun ylä- ja alarajan väli tuntuu oleva miltei olematon, ehkä muutaman desin eli öljyn lämpötila, sekä alustan katevuuden pienetkin erot vaikuttavat aika paljon.
			
			
									
									
						- maxpower07
 - Viestit: 158
 - Liittynyt: 27.1.2008 11:33
 - Paikkakunta: alastaro
 
Vaihdon pehmeyttä säädetään bensakoneisessa laatikon paineita säätämällä laatikon kyljestä.
Dieselissä ei välttämättä tarvi laatikkoon koskea, jos täyskaasuvaihdossa ei ole liikaa luistoa havaittavissa. Siinä tapauksessa että pitoa piisaa täydellä kaasulla, jaetaan paine vain oikelle tehoalueelle alipainemodulaattoria kääntämällä.
Modulaattori on dieselissä ruiskutuspumpun kyljessä. Ylä- ja alareunassa on 10mm kantaiset ruuvit jotka löysätään. Tämän jälkeen rasiaa voi kääntää akselillaan eteen, ja taaksepäin. Rintapellin suuntaan käänettäessä vaihdot kovenevat ja eteenpäin käännettäessä pehmenevät.
Bensakoneisessa on imusarjan alipaine joka ohjaa. Sitä ei luonnollisesti voi säätää. Dieselin modulaattori tavallaan "matkii" imusarjan toimintaa.
Kickdown ei ainakaan minulla toimi yli 90 vauhdissa kummassakaan autossa.
Moottorin ollessa kylmä, ei tarvi yrittää alemmissakaan vauhdeissa. Lienee joku suojaus tuossa bensakoneisessa ainakin.
			
			
									
									
						Dieselissä ei välttämättä tarvi laatikkoon koskea, jos täyskaasuvaihdossa ei ole liikaa luistoa havaittavissa. Siinä tapauksessa että pitoa piisaa täydellä kaasulla, jaetaan paine vain oikelle tehoalueelle alipainemodulaattoria kääntämällä.
Modulaattori on dieselissä ruiskutuspumpun kyljessä. Ylä- ja alareunassa on 10mm kantaiset ruuvit jotka löysätään. Tämän jälkeen rasiaa voi kääntää akselillaan eteen, ja taaksepäin. Rintapellin suuntaan käänettäessä vaihdot kovenevat ja eteenpäin käännettäessä pehmenevät.
Bensakoneisessa on imusarjan alipaine joka ohjaa. Sitä ei luonnollisesti voi säätää. Dieselin modulaattori tavallaan "matkii" imusarjan toimintaa.
Kickdown ei ainakaan minulla toimi yli 90 vauhdissa kummassakaan autossa.
Moottorin ollessa kylmä, ei tarvi yrittää alemmissakaan vauhdeissa. Lienee joku suojaus tuossa bensakoneisessa ainakin.
- maxpower07
 - Viestit: 158
 - Liittynyt: 27.1.2008 11:33
 - Paikkakunta: alastaro
 
- Lucky-Dog
 - <b>Ylläpitäjä</b>
 - Viestit: 7715
 - Liittynyt: 19.9.2005 21:05
 - Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
 
Onko se modulaattori kunnossa, asento säädetty oikein ?
			
			
									
									They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
						http://www.mbkoskinen.fi
- maxpower07
 - Viestit: 158
 - Liittynyt: 27.1.2008 11:33
 - Paikkakunta: alastaro
 
- Lucky-Dog
 - <b>Ylläpitäjä</b>
 - Viestit: 7715
 - Liittynyt: 19.9.2005 21:05
 - Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
 
Perussäätö on:
- kaasu nollilla
- auto sammuksissa
- löysää modulaattorin kaksi ruuvia
- käännä modulaattoria kunnes tuntuu jousivaste = siihen kiinni
Alipainemittarilla......käsipumppuversiolla.....
- muistaakseni liitetään vaihteistolle menevään letkun lähtöön
- auto sammuksissa, kaasu nollilla
- pumpataan ei vuotoa
- pidetään paine
- lisätään kaasua = alipaineen pitäisi pudota, täysi kaasu = 0
Modulaattoi on aina tilattava valmistenumeron mukaan, niissä on nimittäin eroja
			
			
									
									- kaasu nollilla
- auto sammuksissa
- löysää modulaattorin kaksi ruuvia
- käännä modulaattoria kunnes tuntuu jousivaste = siihen kiinni
Alipainemittarilla......käsipumppuversiolla.....
- muistaakseni liitetään vaihteistolle menevään letkun lähtöön
- auto sammuksissa, kaasu nollilla
- pumpataan ei vuotoa
- pidetään paine
- lisätään kaasua = alipaineen pitäisi pudota, täysi kaasu = 0
Modulaattoi on aina tilattava valmistenumeron mukaan, niissä on nimittäin eroja
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
						http://www.mbkoskinen.fi
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
- Lucky-Dog
 - <b>Ylläpitäjä</b>
 - Viestit: 7715
 - Liittynyt: 19.9.2005 21:05
 - Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
 
Jaa-------has  
 
Olikos siinä paljo muutakuin se ohjauspainevaijein säätö:
- kaasu pois
- kuulakuppi irti
- pitäisi osua kohdilleen ellei niin säätöä
Monasti vain vaijei on venähtänyt, niin ajelua ja perstuntumalla säätö.
Tasauspaineen säätö on vaihteiston kyljessä olevassa mokkulassa ja sen oikeaoppinen säätö vaati painemittarit, joita ei esim. minulla ole. Havoin tarvitsee sinne kajota.
Em systeemit pätee myös tiisseleihin.
			
			
									
									Olikos siinä paljo muutakuin se ohjauspainevaijein säätö:
- kaasu pois
- kuulakuppi irti
- pitäisi osua kohdilleen ellei niin säätöä
Monasti vain vaijei on venähtänyt, niin ajelua ja perstuntumalla säätö.
Tasauspaineen säätö on vaihteiston kyljessä olevassa mokkulassa ja sen oikeaoppinen säätö vaati painemittarit, joita ei esim. minulla ole. Havoin tarvitsee sinne kajota.
Em systeemit pätee myös tiisseleihin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
						http://www.mbkoskinen.fi
- maxpower07
 - Viestit: 158
 - Liittynyt: 27.1.2008 11:33
 - Paikkakunta: alastaro
 
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
tässä olis yksi malli käsipumpustaLucky-Dog kirjoitti:Perussäätö on:
- kaasu nollilla
- auto sammuksissa
- löysää modulaattorin kaksi ruuvia
- käännä modulaattoria kunnes tuntuu jousivaste = siihen kiinni
Alipainemittarilla......käsipumppuversiolla.....
- muistaakseni liitetään vaihteistolle menevään letkun lähtöön
- auto sammuksissa, kaasu nollilla
- pumpataan ei vuotoa
- pidetään paine
- lisätään kaasua = alipaineen pitäisi pudota, täysi kaasu = 0
Modulaattoi on aina tilattava valmistenumeron mukaan, niissä on nimittäin eroja

Onko tuo modulaattorin säätö kuinka tarkkaa perstuntumalta, milli -> koeajo -> milli -> koeajo 
 
Tuommosia mittareita ku ei oo nii pitää ite sääjellä, vaihtaa turhan jämäkästi
			
			
									
									Tuommosia mittareita ku ei oo nii pitää ite sääjellä, vaihtaa turhan jämäkästi
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
						Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- 
				nyffikaakoo
 - Viestit: 159
 - Liittynyt: 19.1.2008 20:05
 - Paikkakunta: Pori
 
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- Malm
 - W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
 - Viestit: 1657
 - Liittynyt: 23.10.2005 18:00
 - Paikkakunta: Limika/Oulu
 
No eh eh...enhän minä tajunnu että pensarotteloissa se tulloo suoran imusarjastaMalm kirjoitti:Bensarotteloonko ? Tuo ylempihän on tiisseliin.touhottaja kirjoitti:ettippäs noi Malm suomenkielellä ja 126:seen
-Risto
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
						W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- Malm
 - W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
 - Viestit: 1657
 - Liittynyt: 23.10.2005 18:00
 - Paikkakunta: Limika/Oulu
 
No eikai siinä kasassa mittää tollasta modulaattoria oleskaan, mitä tuo pdf käsitteli, tulloo suoraan imusarjasta.touhottaja kirjoitti:jumankauta se ei ole mikään rottelo vaan p-kasaMalm kirjoitti:Bensarotteloonko ? Tuo ylempihän on tiisseliin.touhottaja kirjoitti:ettippäs noi Malm suomenkielellä ja 126:seen
-Risto![]()
joo pensa konehan siinä ja vielä 280
On mulla jossain noita vaijereiden säätöohjeitakin, kunhan vain tietäisi että missä.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
						W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
nythän olis vain halukas tietää miten ja mistä sen levyläjän oljynpaineet mitataan ja minkälaiset paineet että osaan hommata siihen sopivan mittarinMalm kirjoitti:No eikai siinä kasassa mittää tollasta modulaattoria oleskaan, mitä tuo pdf käsitteli, tulloo suoraan imusarjasta.touhottaja kirjoitti:jumankauta se ei ole mikään rottelo vaan p-kasaMalm kirjoitti: Bensarotteloonko ? Tuo ylempihän on tiisseliin.
-Risto![]()
joo pensa konehan siinä ja vielä 280
On mulla jossain noita vaijereiden säätöohjeitakin, kunhan vain tietäisi että missä.
-Risto