Manuaalista automaatti

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Manuaalista automaatti

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tulipa tässä mieleen melkoisen hullu homma. Tuossa kiesissä on ollut koko omistamiseni ajan manuaalilaatikossa kiusallinen vika, että joskus tahtoo vaihteet rusahdella sisään. Eli vaatisi jotain synkroniremppaa joskus. Tulikin tässä mieleen että mitä kaikkea tarvitsisin jos vaihtaisinkin kerralla automaattilaatikon tilalle. Tarvitseeko laatikon, kardaanin ja polkimien lisäksi vielä muuta? Lähinnä peränvaihtoa? Jos perän joutuu vaihtamaan, siihen kusahtaa koko idea. Tuollaista äänetöntä ASD-perää ei varmaan hevillä löydä. :roll: Automaatti sopisi vaan tuon kolmesatasen jatkoksi niin mahdottoman hyvin. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ei tartte perrää vaihtaa.
Pupun kylkeen tarttet sen motulaattorin ja saattaapi olla että vaihelaatikon kannatinpalkki on erilainen, en ole ihan varma.

-Risto

EDIT: saattaa toki vanha perä olla niin tiuha että kierrokset nousee maantienopeudella turhan korkeaksi, haittaako se ?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No se onkin hyvä jos manuaali ja automaattiversio käyttää samaa perää. :D Missähän hinnoissa automaattiaskit liikkuvat? Luulisi että saatavuudesta ei ole pulaa, on noita Mersuja sen verran Saksasta tänne raahattu. :roll:

EDIT: Huomasin vasta Risto edittisi. Joo, kyllähän se haittaa jos kiekat nousee. :( Orkkismiehenä mieluiten tekisin muutoksen siten, että auto olisi samanlainen kuin tehtaalta lähtenyt 300D-automaagi.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

tere,

Tuolta näkköö:
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf

Että 300D:ssä on automaagin kanssa 2.88 tai 2.87 riippuen vuosimallista, manuaalissa 3.46. Eli perstuntumalla kait kiekat nousee jotain 500-600rpm satasen nopeudessa ? Ei hyvä sekään.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No niin vain onkin. Menee kyllä sitten haastavaksi. Muuten vielä menisi mutta kun on tuo ASD sotkemassa pakettia. :cry:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mutta myyhän ne noita perien varaosia veholla, laitat sinne perään oikean välityksen pinionin ja lautaspyörän vai mitä sinne pitääkään vaihtaa ? :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1596
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Malm kirjoitti:Mutta myyhän ne noita perien varaosia veholla, laitat sinne perään oikean välityksen pinionin ja lautaspyörän vai mitä sinne pitääkään vaihtaa ? :D

-Risto
Kuulostaa hyvältä, mutta perän purkaminen taitaa mennä yli allekirjoittaneen autonkorjaustaidoista. :oops: Taidan tyytyä rutisevaan keppiin automaattimersua odotellessa. :(
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Wikke kirjoitti:
Malm kirjoitti:Mutta myyhän ne noita perien varaosia veholla, laitat sinne perään oikean välityksen pinionin ja lautaspyörän vai mitä sinne pitääkään vaihtaa ? :D

-Risto
Kuulostaa hyvältä, mutta perän purkaminen taitaa mennä yli allekirjoittaneen autonkorjaustaidoista. :oops: Taidan tyytyä rutisevaan keppiin automaattimersua odotellessa. :(
Noo, jos viet irtonaisen perän vaikka laasoselle niin luulisi osien vaihtuvan aika nopsasti. :D

Mitäs foorumin autokorjaajat ovat mieltä kuinka paljon ottaa aikaa vaihtaa ja shimmata kohdalleen perästä kyseiset osat ?

Toki varmaan osat maksaa sen 600€(mutua) ja laatikko muutamasta sadasta ylöspäin....tulee remontille hintaa.

Niin ja pitäähän se vauhtipyöräkin vaihtaa automaatin vetolevyyn :roll:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”