Kävin tänään ensi kertaa vetämässä saksantuonnilla kärryä.Kävin katsastamassa.Vene oli kyydissä,ei viitsinyt pudottaa.Kärryn kokonaispaino veneineen n.1500kg.
Huomasin heti alkuun,että auto on vähän laiska vetämään.Eikös e300td
pitäis kiskoa kärriä jo melkoisesti?Tuntui että vanha c-malli 2,2 litran koneella veti melkein paremmin.
Oliskohan ilmamassamittari kaput?
No,reisu tuli tehtyä.Jätin kärryn pihaan ja aloin tutkimaan samantien tuota
ilmamassamittaria.Lähinnä kiinnosti tuo numerosarja kotelon päällä.
En irroittanut mittaria sen koommin.Ruiskutin sähköpuolen crc:tä sähköliittimiin,myös ahtopaineen.Letkut painelin syvälle kiinni.
Lähdin sitten ajelemaan.Heti alkuun huomas,että kylläpä vaihtaa terävästi.
1-2 ja 2-3 vaihdot aika napakoita.Sen sijaan 3-4 vaihteella kuuluu perästä jo jonkinmoinen kolaus.Pelkään,että lähtee taka-akseli.
Mikä tämän nyt oikein teki?Ennen vaihtoi pehmeästi,ehkä hieman venuttaen,ainakin kylmänä.Vaihdot pehmeitä.Mikä muutti laatikon toiminnan nyt yllättäen?
Ottiko laatikko itteensä kärryn vedosta?
Olisko ollut jokin alipaineletku löysässä ja paine ei olis ollut riittävä
laatikkoon?
Ääni on vähän sen oloinen,että olisko kartaanista nivel menossa?
Kai nyt 722.357 laatikko pitäis kestää?Ainakin öljyt ovat terveet(ei palaneen käryä)
Autona siis w124 sarjan e300tdt tomaatti.
Laatikko
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Laatikko
No,vika selvis.Ei paha.Oli mennyt ristiin letkut ahtopaineen säätimessä.Vaihtoehtoja ei ole montaa,mutta oli mennyt vain sekaisin.
Nyt vaihtaa pehmeästi.
Nyt vaihtaa pehmeästi.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95