TDT:n askin vaihtohetki

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

TDT:n askin vaihtohetki

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

TDT ei enää tunnista kaasun asentoa, vaan vaihtaa aina kuin kiihdyttäisi kaasu pohjassa eli todella korkeilla kierroksilla :?:

Mitähän tuolta lähti irti/hajosi? Muuten aski toimii normaalisti, vaihdot on normaalin napakat jne. Kun kiihdyttää esim 130km/h asti jolloin aski vaihtaa neloselle, niin sen jälkeen voi höllätä sataseen ja nelonen pysyy päällä normaalisti.

Eli vaikuttikos joku vaijeri vaihtohetkiin, ja voiko sen katkeaminen/irtoaminen aiheuttaa tuommoisen ongelman? :?:

Muita ehdotuksia? :?:

Ongelma tuli yhtäkkiä, kaikille vaihteille :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
apg
Viestit: 206
Liittynyt: 03.11.2007 22:28
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja apg »

Jos vaijeri olis irti/poikki vaihtais liian aikaisin. Kato kaasupetaalimen alta ettei oo jääny kickdown nappi pohjaan.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

No sehän se oli vikana, kangasmatto oli mennyt kaasupolkimen ja kickdown napin väliin ja nappi oli vääntynyt/juminut pohjaan. Napin herkistely ja johtoliittimien putsaus korjasi ongelman.

Kiitoksia :D
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”