W124 230 e automaatin sport/economy namiskan tominta

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

W124 230 e automaatin sport/economy namiskan tominta

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Do diin, Miten toi namiska vaikuttaa... meikä ei huomaa mitään eroa
sport/mikä lie economy välillä... Tietenkin se on paskana :? vaikuttaako tuo myös tuohon hetkelliseen vaihtamis nykäsyyn välillä. (kylmänä nykäsee ennemmän) olisko jotain syy yhteyttä moiseen. Voishan se tietysti pelittää kun se nappi siinä on. vai raapasenko helvettiin :D
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Se on Standart/Economy, vaikuttaa vaihteiston toimintaan aikaistamalla isommalle vaihtoja E:n ollessa valittuna osakaasukiihdytyksissä. Laatta pohjassa ei vaikutusta. Myös jos lähdetään tasavauhdista kiihdyttämään, niin pitää isomman pykälän silmässä, eikä vaihda pienempää niin herkästi.

Pehmentää ajotuntumaa, mahdollisesti vaikuttaa kulutukseen. (+tai-, riippuu kuskista 8) )
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Helpoiten varmistat toimivuuden/toimimattomuuden ku seurailet rundimittaria: E:llä pitäis lähteä paikaltaan 2-vaihteella liikkeelle ja S:llä 1-vaihteella.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Jep, jep, pittää heti huomenna testata tuo lähtö, khiitokset vastauksista :D
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Huomenta, niinkuin arvelinkin ei tuolla namiskan asennolla mitään vaikutusta ole..eli jotain rikki jostain. Tietäiskö kukaan mikä mahdollisesti mättää?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Toimiko sulla kickdown normaalisti? Se kikkarin kytkin siellä kaasupolkimen alla ohittaa tuon E/S-namiskan eli jos kikkari toimii nii vika on tod.näk. tuossa keskikonsolin katkaisijassa (voi olla yksinkertaisesti täys p_skaa minkä takia ei toimaa).
Mutta jos kikkarikaan ei toimi kunnolla nii siellä pannuhuoneessa jossain sulakerasian etupuolella on sellainen (olisko reilun tulitikkuaskin kokoinen) musta mötikkä mihin tulee 2x ohut muoviputki ja yksi parikaapeli... tuo E/S-namiska ohjaa tuota venttiiliä mikä sitte laskee tarvittaessa alipaineen laatikolle joten kannattaa kiteytyä tuon venttiilin toimintaan (tuleeko virtaa/alipainetta). Se kyljessä oleva muoviputki on tulo ja päällä oleva on lähtö mikä menee lootalle...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Kikkari toimii tosin pienellä viiveellä, kun ehtii niin täytyy tutkii ne vihjaamasi paikat läpi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”