W124 200E -88.
Tietysti värkkiä piti alkaa heti tutkimaan ja ensimmäinen yllätys olikin kun avasin konepellin; luulin hankkineeni kaasarivehkeen, mutta edessäni rötköttikin ruiskukone. No, sehän ei haitannut sen enempää ja tutkimusmatka jatkui.
Korjailin jonkin verran "amissähköjä" oikeaoppisiksi, tutkiskelin pohjan ruostevaurioita (joita ei muuten ollut häiriöksi asti) ja vaihdoin peräöljyt.
Perästä löysinkin ihmetyksekseni ABS-anturin joka ei takuulla kuulu paikoillaan olevaan perään.
Anturi oli liimattu kiinni jollain tökötillä koska pultin reikä ei täsmännyt kohilleen rungon reijän kanssa.
Jonkin verran anturin tyvestä olikon vuotanut öljyä joten pukkasin tiivisterenkaan anturiin ja anturin takaisin paikalleen ja nippusiteellä nätisti (väliaikaisesti) kiinni kunnes saan selville missä mennään.
No, ongelmat vaan lisääntyivät; eli tietysti kun lähdin tallilta kotia kohti niin ABS:n merkkivalo syttyi heti kun laitoin auton käyntiin, ja kun lähdin liikkeelle niin takapäästä alkoi kuulua tasainen nakutus joka kiihtyi vauhdin kasvaessa.
Eli kertoisko joku teistä ammattilaisista mitä autolleni on tehty kun nuo kaksi osaa, perämurikka ja ABS-anturi, ei ole pareja keskenään ja toiseksi mistä tuo nakutus mahtaa olla lähtöisin?
Sitten vielä; ajaessa tasaista vauhtia, auto "nykyttää". Mielestäni tämä on yhteydessä polttoaineen saantiin koska nykytys tuntuu selvemmin Economi-mittarin kääntyessä lähemmäs punaista päätä. Pakkasta oli kyllä about 25 astetta ja ilmanputsari oli todella huonolla hapella, mutta ei nuo mielestäni selitä tätä outoa käytöstä.
Oliskohan tähänkin vaivaan vastausta.
Auto oli yltä päältä jäässä ja lumessa kun sain sen mutta ajelin kuitenkin pari sataa kilsaa kotiin ilman tuota nakutusta ja tallissahan auto luonnollisestikkin suli ja kuivas koko pitkän päivän.
Kiitokset jo etukäteen. On muuten aikas hieno voorumi teillä täällä..
