Jees elikkäs nyt on sit saatu "uusi" laatikko koneen jatkoksi peräänpäin. Ei samanlainen kuin alkuperäinen vaan 722.4 ja ennen oli 722.3.
mutta sellainen ilmeni että ei vaihda kuin aikas korkeilla kierroksilla vasta ylöspäin. 55 kmh niin vaihtaa kolmoselle kun tasaisesti ajaa. sitten neloselle ei vaihda kuin vasta n 100 kmh ja jos 80 alueella tulee joku vähänkin isompi ylämäki niin se vaihtaa heti kolmoselle ja pohottaa sillä niin kauan kuin taas on reilut sata vaihtia.
Elikkäs olisko tietoo mistä voi muuttaa sitä missä se vaihtaa? jostain laatikon öljypohjasta se on mutta tarkempaa selitystä (kuvia!) Smile ja siitä kysymys, että jos sitä pienentäää sieltä niin pienentääkö se samalla kaikkien vaihteiden kierroksia, että koska vaihtaa vai aina vaihde kohtaisesti Smile
Kiitokset ja kumarrukset hyvistä vastauksista Smile
300 tdt automaatin käyttäytyminen
Tuota tuota, vaihdoin tosiaa alkuperäisen 722.3 tilalle 722.4 ja jostain oon lukenut, että tehon kesto 722.3 olis n 400 Nm ja .4 taasen n. 200 Nm. Eli kumpi se iso ja pikku laatikko nyt onkaan
Mutta kiitokset vastauksesta täytyypi kokeilla kun pääsee kotio.
Öljypohjassa, ei siis ole mitään ruuvia mistä saa säädettyä vaihtoja? jostain oon tälläistäkin lukenut

Öljypohjassa, ei siis ole mitään ruuvia mistä saa säädettyä vaihtoja? jostain oon tälläistäkin lukenut

Joo tarvitsee se vaijeri säätää. ja saas nähdä kauan tuo pikkulaatikko kestää tuon koneen kanssa
Vois heittää siihen sit bensa 722.3 jos se ois sit niihin vääntöihin mitä kone antaa
saako siitä bensa laatikostakin sit vaihdot siitä vaijerista säädettyä? kuitenkin vähän eri kierrosalueilla pyöritään bensan ja dieselin kanssa:)


Mitä kaikkee oikkuja siinä sit tulis jos sen bensan laatikon laittais
jotenkin oon sen vaan pähkäillyt jostain lukenut, että koska ei diesel kone kierrä niin pitkälle kuin bensa niin täyskaasukiihdytyksissä ei tajua vaihtaa, mut eiköhän sit kun höllää vähän kaasua niin vaihda ja taas mennään? ja sen nyt luulis kestävän kun niitä laatikoita on ässä mersuissakin käytetty 

