250d jyrinä alkoi kannatinlaakerin vaihdon jälkeen

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

250d jyrinä alkoi kannatinlaakerin vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Räsähti tuossa taannoin kardaanin kannatinlaakeri kumi, jonka vaihdoin tänään laakereineen uuteen. Omituista oli, että nyt auto alkoi jyrisemään 80-90 vauhdissa, vaikka aiemmin ei näitä ääniä kuulunut. Merkkasin itse kardaanin etu- ja takapään välisen asennon ennen irrotusta ja laitoin samaan asentoon laakerin vaihdon jälkeen. Tehtaan merkit olivat täysin vastakkaisilla puolilla.

Pitäisikö laittaa tehtaan merkit kohdilleen vai miten? Eturätti ja värinänvaimennin ovat heikohkot, mutta ennen tätä "remppaa" ei jyrissyt noin.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Joo... Vaikka laittaisi kardaanin pätkät mihin asentoon tahansa, jyrinä ei lopu. Syy löytyy varmaan rättinivelestä, oli varmaan se joka oikeastaan aloitti sen alkuperäisen jyrinän, jonka vuoksi vaihdoin kannatinlaakerin kumineen. Katsellaan ja koitellaan.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Eturätti aivan paskana. Samoin jyrinänvaimennin. Vaihtoon menee, toivottavasti Lemföörder kestää...
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Uus eturätti ja värinänvaimennin paikalllaan, ja noin 85 vauhdissa alkaa väpättämään. ahistus.

Edit: Onkohan menny jotain pieleen, esim voikohan värinänvaimentimen asentaa väärään asentoon? Toinen asia voisi olla kun kiristi sitä isoa boorien lukitusmutteria, niin kannatinlaakerin kumi ei ollut vielä kiinni rungossa ja kardaanin liitoskohta roikkui hieman alaspäin. Eli olisiko uros ja naarasboorit(emminätiiämitäneon :oops:) jääny vinoon suhteessa toisiinsa?

Väpätys on samantyyppistä kuin epätasapainossa olevat renkaat, nämäkin pitäisi tietty sulkea ensin pois.

Ajo kyllä jatkuu nyt dieselillä, ei persus kestä tuota pensalla ajoa.

Jyrinä onneks asettui täysin.
W124 - omistamisen iloa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”