-88 300DT jäätävä tärinä kardaanissa 40-50km/h vauhdissa.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Yere
Viestit: 34
Liittynyt: 03.7.2013 14:48
Paikkakunta: Helsinki

-88 300DT jäätävä tärinä kardaanissa 40-50km/h vauhdissa.

Viesti Kirjoittaja Yere »

Elikkäs alkoi kardaani täristämään aivan helvetisti hetkellisen kovaa ajon jälkeen 40-50km/h nopeudessa. Ei väliä kaasuttaako lujaa vai hiljaa, vai jarruttaako, aina 40 - 50 välillä helvetinmoinen tärinä, joka loppuu kuin seinään, kun ylittää tuon 50km/h. Ei minkäänmoista tärinää alle 40km/h, tai yli 50km/h. Ennen auto ei ravistanut tai tärisyttänyt ollenkaan, aivan taivaallinen kyyti kaikissa nopeuksissa. :?

Mistähän kannattaisi aloittaa? Tukilaakerin ja ristinivelen kävin hakemassa uudet, saattaisikohan ongelma ratketa vaihtamalla ks. osat, vai kuulostaako isommalta ongelmalta? Myös kannattaako ristiniveltä yrittää itse vaihtaa, vai kannattaako samantien viedä ammattilaiselle että saa tasapainoitukset yms...
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Tjaa, olikos siellä ristiniveltä :oops:

Ne kumilaikat kannattaa tarkistaa, etenkin etulaikka pystyy olemaan yllättävän päreinä ja auto silti liikkuu :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jovihava kirjoitti:Tjaa, olikos siellä ristiniveltä :oops:

Ne kumilaikat kannattaa tarkistaa, etenkin etulaikka pystyy olemaan yllättävän päreinä ja auto silti liikkuu :idea:
Onhan siellä ristikko. Itelläkin selvä pykälä nivelessä ja melkoinen jyrinä päällänsä. "Uusi" kardaani on tilattu Ruotsinmaalta – saa nähdä, tepsiikö. Jos ei, niin sitten käyttää vanhan kunnostuksessa.

Serkkupoika ja setämies ovat vaihtaneet itsekin ja sitten käyttäneet tasapainoituksessa. Ristikko on tehtaalla lukittu paikoilleen ja vaatii lukituksen poistamista ja hitsaamista, että sen saa vaihdettua. Ilmeisesti olivat laittaneet ristikon kupin päälle prikan ja hitsanneet sitten sen kiinni haarukkaan – ei siis hitsiä suoraan laakerikuppiin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eetu92
Viestit: 113
Liittynyt: 11.2.2011 11:55
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja Eetu92 »

rätit melko varmasti alkaa olla vaihto kunnossa.
Avatar
Yere
Viestit: 34
Liittynyt: 03.7.2013 14:48
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yere »

Eetu92 kirjoitti:rätit melko varmasti alkaa olla vaihto kunnossa.
Katsotaan nekin kunhan nosturille päästään

P.S On muuten sinun vanha auto :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”