Ihan yleisestä mielenkiinnosta aiheeseen tullu tutkittua noita vanhan polven sähköttömiä automaattilootia ja niiden vikojen sekä ominaisuuksien ympärille punoutuneita pääosin asiantuntevia topikkeja.

Eli lähinnä nämä 722.3 ja 4 ulkoiset kytkennät ja niiden tarkoitukset mietityttää verrattuna omaa ymmärryksen tasoa paremmin hipoviin tuotekoodeilla TH350/400/700 ja TF904/727 yms aikanaan myytyihin mehunkeittimiin:
- moottorin kierrosluku tunnistetaan ihan normisti keskipakosäätimellä, ihan amerikan malliin eiks je?

- takapään öljypumppu on lähinnä hinauskäynnistyksiä varten ja varmistamassa jonkun sortin voitelua autoa hinattaessa, niinkuin vanhassa kunnon Powerglidessä, eiks ni?

- vaihtohetkeä ja vaihdon napakkuutta(=painetasoa) säädetään sekä em keskipakosäätimen että kaasuvivustoon kiinnittyvän vaijerin välityksellä ajotilanteen mukaiseksi (eli on niinkuin ThrottleValve = TV-kaapeli vähäkuin TH700R4:ssä), vai kummottis?

- em vaijeri ei sitte Mersun lootissa vaikuta kickdownin toimintaan milläänlailla, toisin kuin lähes kaikissa ym ameriikanlootissa, vuan suattannee tuo jollae kaapalla vaekuttaannii?

- se mikä ei sitten enää millään yllä olevien aksioomien jälkeen uppoa tajuntaan on se alipaineliitännän merkitys


- ja mitä sitten jos tuon alipainemokkulan jättää kytkemättä, tapahtuuko silloin jotain peruuttamatonta?
