Kytkimessäkö häikkää?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Kytkimessäkö häikkää?

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Tuli hommattua tuollainen uudenkarhea vm.88 260E. Nyt vasta huomasin, että kun auton jättää vaihteen varaan loivaanmäkeen, niin vaihde jää ikään kuin päälle vaikka polkasee kytkimen pohjaan. Ja vaihde on tosi jäykkä laittaa vapaalle, kytkimenkin kanssa. Eli kun painaa kytkimen pohjaan niin auto ei lähde aina valumaan. Sitten toinen omituinen asia on että kun auton ajaa lämpimäksi, niin että mittati näyttää n.100astetta ja flekti lähtee pyörimään, alkaa konehuoneen puolelta kuulua sellaista säksätystä tai mitä lie kolinaa(vaimeaa sellaista). Aluksi aattelin että se kuuluu flektistä mutta sitten huomasin että ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan. Ääni kuuluu siis vaikka vaihde olisi vapaalla ja vasta kytkimen pohjaan painaminen lopettaa sen. Tuli vähän epäselvästi mutta toivottavasti joku tosta jotain tajuaa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Koitapas pumpata kytkintä muutama kerta, jos vaikka olisi ilmausta vailla.

Jos auto alkaa valua mäessä pumppauksen jälkeen, niin klikkaa tuota: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... men_ilmaus
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Ei auttanut tuo kytkimen pumppaus. Kun vaihde on päällä ja autoa nytkäyttää kytkinoohjassa vähäsen, niin vaihteen saa pois päältä ilman väkivaltaa. Kytkin myös ottaa kiinni jo todella alhaalta ajossa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Oliko kytkinnesteet sitten minkäväristä? Ettei ole kauhiasti vettä seassa? Ei ole sitä onkelmaa, että poljin jäisi pohjaan?

Voisko olla työ- tai pääsylinteri jumissa? Tällöin tosin ilmenisi niin, ettei aina palauta kytkinpoljinta.

Tuo kytkinlevyn vaihtokaan ei ainakaan näytä olevan kauhean iso homma, jos siihen joutuu. Vaihdeloota pois, pitäisi tippua aika helposti korjausoppaan ym. konkareiden mukaan. Sitten pääseekin jo kytkimeen käsiksi. Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.

Enhän minäkään näitä juttuja oikeasti tiedä, kunhan koitan onnetonta asiantuntemustani esitellä ja saada todelliset asiantuntijat vastailemaan :D.

Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Kein siknatuur
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.

Ei se ole. Odota kun show ampuja selvittää sulle,sillä aikaa saat muistella
kuinka Diopterilla opeteltiin tähtäämään armeijassa. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Sampo N. kirjoitti:
Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
normaalilämpö riippu hyvinpitkälti termarista, mulla 87 astetta.
Mutta isot pojat on puhunu että kaikki alle 120 astetta on normaalia.
Ei neste kuitenkaan paineessa ala sadassa asteessa kiehumaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Ylimääräisiä ääniä kytkimen ollessa painettuna = painelaakeri, silmälaakeri. Kytkimen ollessa ylhäällä = vaihteiston pääakselin laakeri(t) (tätä ei pidä pelästyä, saattaa olla kyllä muutakin). Ja kyllä ne lämmöt on ihan normaalit jos ei ajoviimaa ole jäähdyttämässä. Siellä satasen paikkeilla on flektin normaali käyntiinlähtölämpötila.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Miten mä muistelen, että meillä lämpömittari pyörii siellä 80 asteessa? Tämä tosin on mutu-tietoa, koskapa autoa pääsen ajamaan niin harvoin. Se kun seikkailee tuolla 500 kilometrin päässä koko kesän. :shock:

Tuo on kyllä tosi, ettei nesteet ala kiehua vielä sadassa, koska on paineissa. Siksi kirjoitinkin, "sadassa alkaa melkein keittää" ;) Ja sadan asteen kiehumispistehän koskee nesteenä vettä. Mikähän sitten lie jäähdytysneste-vesiseoksen kiehumispiste, tuskin kovin paljon heittää sadasta.
Kein siknatuur
Kumisa@pas
Viestit: 13
Liittynyt: 21.6.2006 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kumisa@pas »

Oliko kytkinnesteet sitten minkäväristä? Ettei ole kauhiasti vettä seassa? Ei ole sitä onkelmaa, että poljin jäisi pohjaan?

Voisko olla työ- tai pääsylinteri jumissa? Tällöin tosin ilmenisi niin, ettei aina palauta kytkinpoljinta.

Tuo kytkinlevyn vaihtokaan ei ainakaan näytä olevan kauhean iso homma, jos siihen joutuu. Vaihdeloota pois, pitäisi tippua aika helposti korjausoppaan ym. konkareiden mukaan. Sitten pääseekin jo kytkimeen käsiksi. Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.

Enhän minäkään näitä juttuja oikeasti tiedä, kunhan koitan onnetonta asiantuntemustani esitellä ja saada todelliset asiantuntijat vastailemaan Very Happy.

Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Tänään kun motarilla ajele niin lämmöt pysyivät siinä 90 asteessa, sitten jos kaupungissa ajelee niin mittari kipuaa 100 asteeseen. Tuosta 100 asteesta se ei kuitenkaan enään ole noussut ylöspäin. Ohjekirjan mukaan kiehumispiste olisi 125 astetta. Kytkinpoljin palautuu hyvin eikä ole ainakaan vielä takkuillut yhtään.
Ylimääräisiä ääniä kytkimen ollessa painettuna = painelaakeri, silmälaakeri. Kytkimen ollessa ylhäällä = vaihteiston pääakselin laakeri(t) (tätä ei pidä pelästyä, saattaa olla kyllä muutakin). Ja kyllä ne lämmöt on ihan normaalit jos ei ajoviimaa ole jäähdyttämässä. Siellä satasen paikkeilla on flektin normaali käyntiinlähtölämpötila.
Pitää tarkkailla sitä ääntä ja kattoa että pahentuuko ajanmyötä. Ei tuota ääntä kuitenkaan aina kuulu.
Avatar
Marde2
Tolokun mies
Viestit: 491
Liittynyt: 05.11.2005 18:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Marde2 »

Mites ne mersun termostaatit menikään... 78, 87 ja 92-asteinen?
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Marde2 kirjoitti:Mites ne mersun termostaatit menikään... 78, 87 ja 92-asteinen?


Meillä on sitten varmaan se 78 :D. En tosiaan sen enempää ota kantaa, kun en ole mersuillut taas vähään aikaan ainakaan omalla mersulla. Isäukon mersulla on tullut aika paljon mersuiltua ja siinä mittari jäi aina siihen 80 tuntumaan. Kaipa siinä sitten oli tuo 78 myös.
Kein siknatuur
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”