Kytkimessäkö häikkää?
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Kytkimessäkö häikkää?
Tuli hommattua tuollainen uudenkarhea vm.88 260E. Nyt vasta huomasin, että kun auton jättää vaihteen varaan loivaanmäkeen, niin vaihde jää ikään kuin päälle vaikka polkasee kytkimen pohjaan. Ja vaihde on tosi jäykkä laittaa vapaalle, kytkimenkin kanssa. Eli kun painaa kytkimen pohjaan niin auto ei lähde aina valumaan. Sitten toinen omituinen asia on että kun auton ajaa lämpimäksi, niin että mittati näyttää n.100astetta ja flekti lähtee pyörimään, alkaa konehuoneen puolelta kuulua sellaista säksätystä tai mitä lie kolinaa(vaimeaa sellaista). Aluksi aattelin että se kuuluu flektistä mutta sitten huomasin että ääni loppuu kun painaa kytkimen pohjaan. Ääni kuuluu siis vaikka vaihde olisi vapaalla ja vasta kytkimen pohjaan painaminen lopettaa sen. Tuli vähän epäselvästi mutta toivottavasti joku tosta jotain tajuaa.
Koitapas pumpata kytkintä muutama kerta, jos vaikka olisi ilmausta vailla.
Jos auto alkaa valua mäessä pumppauksen jälkeen, niin klikkaa tuota: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... men_ilmaus
Jos auto alkaa valua mäessä pumppauksen jälkeen, niin klikkaa tuota: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... men_ilmaus
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Oliko kytkinnesteet sitten minkäväristä? Ettei ole kauhiasti vettä seassa? Ei ole sitä onkelmaa, että poljin jäisi pohjaan?
Voisko olla työ- tai pääsylinteri jumissa? Tällöin tosin ilmenisi niin, ettei aina palauta kytkinpoljinta.
Tuo kytkinlevyn vaihtokaan ei ainakaan näytä olevan kauhean iso homma, jos siihen joutuu. Vaihdeloota pois, pitäisi tippua aika helposti korjausoppaan ym. konkareiden mukaan. Sitten pääseekin jo kytkimeen käsiksi. Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.
Enhän minäkään näitä juttuja oikeasti tiedä, kunhan koitan onnetonta asiantuntemustani esitellä ja saada todelliset asiantuntijat vastailemaan
.
Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Voisko olla työ- tai pääsylinteri jumissa? Tällöin tosin ilmenisi niin, ettei aina palauta kytkinpoljinta.
Tuo kytkinlevyn vaihtokaan ei ainakaan näytä olevan kauhean iso homma, jos siihen joutuu. Vaihdeloota pois, pitäisi tippua aika helposti korjausoppaan ym. konkareiden mukaan. Sitten pääseekin jo kytkimeen käsiksi. Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.
Enhän minäkään näitä juttuja oikeasti tiedä, kunhan koitan onnetonta asiantuntemustani esitellä ja saada todelliset asiantuntijat vastailemaan

Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Kein siknatuur
normaalilämpö riippu hyvinpitkälti termarista, mulla 87 astetta.Sampo N. kirjoitti:
Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Mutta isot pojat on puhunu että kaikki alle 120 astetta on normaalia.
Ei neste kuitenkaan paineessa ala sadassa asteessa kiehumaan.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Ylimääräisiä ääniä kytkimen ollessa painettuna = painelaakeri, silmälaakeri. Kytkimen ollessa ylhäällä = vaihteiston pääakselin laakeri(t) (tätä ei pidä pelästyä, saattaa olla kyllä muutakin). Ja kyllä ne lämmöt on ihan normaalit jos ei ajoviimaa ole jäähdyttämässä. Siellä satasen paikkeilla on flektin normaali käyntiinlähtölämpötila.
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Miten mä muistelen, että meillä lämpömittari pyörii siellä 80 asteessa? Tämä tosin on mutu-tietoa, koskapa autoa pääsen ajamaan niin harvoin. Se kun seikkailee tuolla 500 kilometrin päässä koko kesän.
Tuo on kyllä tosi, ettei nesteet ala kiehua vielä sadassa, koska on paineissa. Siksi kirjoitinkin, "sadassa alkaa melkein keittää"
Ja sadan asteen kiehumispistehän koskee nesteenä vettä. Mikähän sitten lie jäähdytysneste-vesiseoksen kiehumispiste, tuskin kovin paljon heittää sadasta.

Tuo on kyllä tosi, ettei nesteet ala kiehua vielä sadassa, koska on paineissa. Siksi kirjoitinkin, "sadassa alkaa melkein keittää"

Kein siknatuur
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 21.6.2006 10:39
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään kun motarilla ajele niin lämmöt pysyivät siinä 90 asteessa, sitten jos kaupungissa ajelee niin mittari kipuaa 100 asteeseen. Tuosta 100 asteesta se ei kuitenkaan enään ole noussut ylöspäin. Ohjekirjan mukaan kiehumispiste olisi 125 astetta. Kytkinpoljin palautuu hyvin eikä ole ainakaan vielä takkuillut yhtään.Oliko kytkinnesteet sitten minkäväristä? Ettei ole kauhiasti vettä seassa? Ei ole sitä onkelmaa, että poljin jäisi pohjaan?
Voisko olla työ- tai pääsylinteri jumissa? Tällöin tosin ilmenisi niin, ettei aina palauta kytkinpoljinta.
Tuo kytkinlevyn vaihtokaan ei ainakaan näytä olevan kauhean iso homma, jos siihen joutuu. Vaihdeloota pois, pitäisi tippua aika helposti korjausoppaan ym. konkareiden mukaan. Sitten pääseekin jo kytkimeen käsiksi. Kytkimen keskittäminen on kuulemma ainoa isompi juttu.
Enhän minäkään näitä juttuja oikeasti tiedä, kunhan koitan onnetonta asiantuntemustani esitellä ja saada todelliset asiantuntijat vastailemaan Very Happy.
Mitenkäs sulla voi muuten mittari näyttää noin 100 astetta? Normaali käyntilämpö on muistaakseni jotain alle 80 astetta(?) Sadassahan ne alkaa jo vedet melkein keittää. Nouseeko lämmöt aina tuonne sataan?
Pitää tarkkailla sitä ääntä ja kattoa että pahentuuko ajanmyötä. Ei tuota ääntä kuitenkaan aina kuulu.Ylimääräisiä ääniä kytkimen ollessa painettuna = painelaakeri, silmälaakeri. Kytkimen ollessa ylhäällä = vaihteiston pääakselin laakeri(t) (tätä ei pidä pelästyä, saattaa olla kyllä muutakin). Ja kyllä ne lämmöt on ihan normaalit jos ei ajoviimaa ole jäähdyttämässä. Siellä satasen paikkeilla on flektin normaali käyntiinlähtölämpötila.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Marde2 kirjoitti:Mites ne mersun termostaatit menikään... 78, 87 ja 92-asteinen?
Meillä on sitten varmaan se 78

Kein siknatuur