Kytkimen pääsylinterin ilmaus

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
M3s3
Viestit: 3
Liittynyt: 21.4.2015 18:58

Kytkimen pääsylinterin ilmaus

Viesti Kirjoittaja M3s3 »

Miten tapahtuu pääsylinterin ilmaus? Pitäisikö ilmaantua poljinta painelemalla kun tuntuu että vaikutusta ei ole? Vai pitääkö päästä ilmaamaan työsylinterin kautta auton alta?

T. Tuukka
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

työsylinterin kautta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

...Ylöspäin nestettä painaen menee. Voi ilmautua vain poljeskelemallakin, vartti putkeen. :idea:

Pidä huoli polkiessa että säiliö on täynnä, joku säiliön lokero on muuten tyhjänä aina kuitenkin, se ei ole yhtenäinen tila pohjaan asti.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
M3s3
Viestit: 3
Liittynyt: 21.4.2015 18:58

Viesti Kirjoittaja M3s3 »

ok, no kaise pitää kokeilla vielä aamujumppa vetää polkimella ennenkuin alkaa suunnittelemaan ryömimimistä alle :?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Eikö nämä ilmaudu ihan painovoiman avulla ajan kanssa?
Pitää säiliön täynnä, avaa ilmausruuvin ja odottaa :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

M3s3 kirjoitti:ok, no kaise pitää kokeilla vielä aamujumppa vetää polkimella ennenkuin alkaa suunnittelemaan ryömimimistä alle :?
painaessa poljinta kun lähempänä lattiaa alkaa tuntua vastusta
liikkutat (painelet) poljinta rauhallisesti vain siinä vastus alueella kymmen kunta kertaa
sen jälkeen painat polkimen pohjaan ja odotat noin 15s
sitten päästät polkimen käymään kerran ylhäällä

ja toistat uudellen saman rutiinin joka kerralla pitäis kytkimen alkaa ottaa ylempää (menettele samoin vaikka kytkin olis aluksi iavan hervoton)

jos sitä ihan ylös alas poljeskelee niin ei auta on tärkeää muistaa pitää poljinta välillä alhaalla hetken aikaa (ilmat nousee kohti säiliötä ja samaala työ sylinteri kerkeää täyttyä)

ikään ei ole tärvinnut alakautta nestettä laittaa työ sylinteriin ja 5 minuuttia riittää hyvin niin autossa on kytkin toimii kaikissa merkeissä
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jos ei jaksa mennä auton alle ni vähäsen tarjoo paineilmaa siitä korkin reijästä säiliöön ja vähän pumppaa ja täts it
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Fillarin sisärenkaallakin on ilmattu jarruja ja kytkimiä. Pätkä sissaria venttiilin kohalta, toinen pää nipparilla nippuun, toinen nipparilla säiliöön. muutama pumppaus ilmaa ja aukomaan ruuveja. :lol: :wink: :idea:

Töötab hästi, nagu vana rongi sittapott.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jube kirjoitti:Eikö nämä ilmaudu ihan painovoiman avulla ajan kanssa?
Pitää säiliön täynnä, avaa ilmausruuvin ja odottaa :roll:
Toimiiko tuo vanhan sprintterin kytkimen kans kun pitäis vaihtaa nesteet? Kytkinpoljin ylhäällä niin on linja auki nestesäiliöstä työsylinterille?

(jarrut sain ilmattua noin mutta Abs pumppu tietenkin ilmaa täynnä eli pystyy kuitenkin ajamaan)
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Easy Rider kirjoitti:Fillarin sisärenkaallakin on ilmattu jarruja ja kytkimiä. Pätkä sissaria venttiilin kohalta, toinen pää nipparilla nippuun, toinen nipparilla säiliöön. muutama pumppaus ilmaa ja aukomaan ruuveja. :lol: :wink: :idea:

Töötab hästi, nagu vana rongi sittapott.
Hieno niksipirkka ohje :read:
ja kun jättää kumia vähän pidemmästi, saa painesäiliön 8)
autodidakti
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

xr kirjoitti:Painaessa poljinta kun lähempänä lattiaa alkaa tuntua vastusta
liikkutat (painelet) poljinta rauhallisesti vain siinä vastus alueella kymmen kunta kertaa
sen jälkeen painat polkimen pohjaan ja odotat noin 15s
sitten päästät polkimen käymään kerran ylhäällä

ja toistat uudellen saman rutiinin joka kerralla pitäis kytkimen alkaa ottaa ylempää (menettele samoin vaikka kytkin olis aluksi iavan hervoton)

jos sitä ihan ylös alas poljeskelee niin ei auta on tärkeää muistaa pitää poljinta välillä alhaalla hetken aikaa (ilmat nousee kohti säiliötä ja samaala työ sylinteri kerkeää täyttyä)
On muuten todella hyvä ja nopea konsti jos on kiire kun ensin tuppaa hivenen paineilmaa säiliöön että saa tulemaan edes vähän nestettä työsylinterin ilmausruuvin kautta ulos :ope:
Ilman paineilmaa ei mitään toivoa jos molemmat sylinterit on vaihdettu kuten minulla oli tänään kun ilmattiin :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
M3s3
Viestit: 3
Liittynyt: 21.4.2015 18:58

Viesti Kirjoittaja M3s3 »

Kiitos hyvistä vinkeistä!

Seuraava kysymys on että minkälaisella työkalulla ootte irrottanu kytkimen TYÖsylinterin kiinnityspultteja auton alta? Tuntuu että pikkuräikan, lyhyen jatkon ja nivelpalan kanssa nitkutus on loputon tuskien taival…?
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Juuri noin, eli pikkuräikkä, ohut nivel ja ohuet jatkot. Sitten vaan nitkutusta ja loput lähtee sormin, jos pultit eivät ole kokomatkaltaan tiukat. Jos joku tietää paremman keinon niin kertokoon.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Ilmauksessa joskus tullut käytettyä, jos ei jaksa pumppaa.. niin (ilmaa) pääsylkän eka..

Tapahtuu, aukoo jarruputkia ilmaustyyliin ja samalla toinen ottaa paineet/pumppaa..

On pikkasen nopiampaa :roll:

E. Perskeles tullu kunnolla kahtottua otsikkoa :jook:

Kai tuo sama kikka toimii kytkyttimeenkin :nocando:
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”