ASD, missä paineet?
ASD, missä paineet?
Tutkiskelin viime aikojen liukkaiden kunniaksi vähän oman rakkineen ASD:tä. Valon sain kuitattua muutamaksi päiväksi pois, syttyi toki uudestaan. No se ei ole ongelma. Mutta se on, että perän kylkeen ei tule painetta. Magneettiventtiili tuntuu naputtavan kun hyppylangalla ronkkii 8- ja 10 -napaa ASD-purkin alta. Mikäs olis sopiva konsti selvittää tuleeko painetta taakse magneettiventtiilin tykö? No tietysti avata se pumpulta venttiilille tuleva putki. Onko muuta keinoa? Näyttävät aika rapeilta nuo putket jo. Paljonko tuonne muuten tulee painetta?
Kävi jo mielessä rakentaa hydraulikäsjarrusta tarvittaessa käytettävä lukitus, riittäisköhän siinä yty?
Itse asiassa tämmöinen selostus löytyi: http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... trofit.pdf
Minä mietin kyllä ihan ilman takaiskua, eli kahva alas-> paine päällä, kahva ylös-> paine pois. Jos oikein lapsettaa, niin noissa hydekäkkäreissä taitaa olla tappi lukitusta varten.
Ei tuo varmaan laillinen systeemi ole, mutta se ei nyt tässä kohtaa kiinnosta.
Kävi jo mielessä rakentaa hydraulikäsjarrusta tarvittaessa käytettävä lukitus, riittäisköhän siinä yty?
Itse asiassa tämmöinen selostus löytyi: http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... trofit.pdf
Minä mietin kyllä ihan ilman takaiskua, eli kahva alas-> paine päällä, kahva ylös-> paine pois. Jos oikein lapsettaa, niin noissa hydekäkkäreissä taitaa olla tappi lukitusta varten.
Ei tuo varmaan laillinen systeemi ole, mutta se ei nyt tässä kohtaa kiinnosta.
Ja sen nesteen tulon voipi testata silleen et perä ilmaan, auto käyntiin, vaihde pääle ja nappaat ilmausnipan perän päästä auki...
Mut jos sul kerran valo palaapi siellä nii pitäskö ensin ettiä vika miksi palaa..? Yleensä syy löytyy yj-releestä, mut sillon siellä palais mahdollisesti Absin valokin... 


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kiitti kommenteista.
Tarkennetaan.
Yj-rele on muutaman kuukauden vanha, siinä ei mitn ropleemaa.
Ja siis ASD-purkki lie toimivaa sorttia kun valon sain kuitattua pariksi päiväksi pois. Varoituskolmio tuossa tuikki varmaan niinkuin pitääkin, eli aina kun sutii.
Ja tänään tosiaan testasin auton alla; ilmanippa auki-> kone tulille-> 8 + 10 -napa yhteen, ei tule öljyä ilmanipasta. Ei myöskään perän toiselta kyljeltä kun otin letkun irti. Toisin sanoen en tiedä tekeekö pumppu painetta tarpeeksi/ollenkaan vai eikö venttiili aukea. Auton alla venttiililtä kyllä kuuluu nakutusta kun napoja kytkee yhteen, mutta tipan tippaa ei tule putkesta.
edit: Mylly siis tietenkin ollut tulilla kokeillessa. En mie nyt niin pata oo vaik äkkiä luulis...
Hydekäkkärikamat taitaa maksaa alle satkun, vois ihan vaikka kokeilla. Kun ei tuo elektroniikka tunnu vanhemmiten pelaavan, täytyy siirtyä mekaanishydrauliseen.
Tarkennetaan.
Yj-rele on muutaman kuukauden vanha, siinä ei mitn ropleemaa.
Ja siis ASD-purkki lie toimivaa sorttia kun valon sain kuitattua pariksi päiväksi pois. Varoituskolmio tuossa tuikki varmaan niinkuin pitääkin, eli aina kun sutii.
Ja tänään tosiaan testasin auton alla; ilmanippa auki-> kone tulille-> 8 + 10 -napa yhteen, ei tule öljyä ilmanipasta. Ei myöskään perän toiselta kyljeltä kun otin letkun irti. Toisin sanoen en tiedä tekeekö pumppu painetta tarpeeksi/ollenkaan vai eikö venttiili aukea. Auton alla venttiililtä kyllä kuuluu nakutusta kun napoja kytkee yhteen, mutta tipan tippaa ei tule putkesta.
edit: Mylly siis tietenkin ollut tulilla kokeillessa. En mie nyt niin pata oo vaik äkkiä luulis...
Hydekäkkärikamat taitaa maksaa alle satkun, vois ihan vaikka kokeilla. Kun ei tuo elektroniikka tunnu vanhemmiten pelaavan, täytyy siirtyä mekaanishydrauliseen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Otsikkoon vastaten: Paineet on rasvaprässissä. Nippa maksaa alle euron eikä satasta.
Syöpi vaan kitkoja äkäsesti jos on jatkuva lukituspaine ja nurkka-ajua ilman näyttäviä sladeja. Vaatii myös ehkä ajoittaista rasvanlisää, jotta paine säilyy. Rasvalla tiukotessa hiukan ilmaa kannattaa ja pitääkin siis jättää jousipaineeksi.
Tämä nyt ei varmaan ole haettu ratkaisu, mutta monesti käytetty. Itsekin syyllistäydyin moiseen jälkiasennuslukkoperällä. Kyllä se kemppi-kympin selätti käytössä.

Syöpi vaan kitkoja äkäsesti jos on jatkuva lukituspaine ja nurkka-ajua ilman näyttäviä sladeja. Vaatii myös ehkä ajoittaista rasvanlisää, jotta paine säilyy. Rasvalla tiukotessa hiukan ilmaa kannattaa ja pitääkin siis jättää jousipaineeksi.

Tämä nyt ei varmaan ole haettu ratkaisu, mutta monesti käytetty. Itsekin syyllistäydyin moiseen jälkiasennuslukkoperällä. Kyllä se kemppi-kympin selätti käytössä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Heh juu, en kyl meinannu rasvaruutalla selättää ongelmaa.
Mie kyllä pähkäilin, jot vika ei ole asd-purkissa, koska ilman purkkiakin magneettiventtiiliä on auottu hyppylangalla, eikä painetta tule. Venttiili voi hyvinkin olla jumissa käyttämättömyyden vuoksi, mutta sitäpä en tiedä varmaksi. Nestesäiliö on tietysti täynnä. Ilmaustahan tässä alunpitäen yritettiinkin. Koputtelin ruuvarilla asd-hässäkkää auton alla, ei vaikutusta.
Kesällä vois laittaa uudet romut jos sinne asti jaksaa luisutella.
Mie kyllä pähkäilin, jot vika ei ole asd-purkissa, koska ilman purkkiakin magneettiventtiiliä on auottu hyppylangalla, eikä painetta tule. Venttiili voi hyvinkin olla jumissa käyttämättömyyden vuoksi, mutta sitäpä en tiedä varmaksi. Nestesäiliö on tietysti täynnä. Ilmaustahan tässä alunpitäen yritettiinkin. Koputtelin ruuvarilla asd-hässäkkää auton alla, ei vaikutusta.
Kesällä vois laittaa uudet romut jos sinne asti jaksaa luisutella.
Onkos tässä tasonsäätöä ja pelaako se? Sit pumpun paine varo voi jäädä auki jolloin painetta ei tule putki rutussa jostain edempää yms. Mankku tuskin jumissa jos naksuu, tai ainakaan en ole törmännyt töissä jumissa olevaan joka pitäs enään ääntä.
Vois kannattaa aukoa liitokset pumpun ja venttiilin väliltä ja kokeilla paineilmalla puhellella vastakarvaan
Vois kannattaa aukoa liitokset pumpun ja venttiilin väliltä ja kokeilla paineilmalla puhellella vastakarvaan
Samaa mieltä pegan kans... Kannattaa tosiaan tarkistaa tuleeko magneettiventtiilille painetta...
Jostain joskus luin että siellä pitäs olla 30-40bar painetta... 


Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Toden totta, en oo kertonu autosta tarkemmin. '91 300dt, ei tasonsäätöä. En mie ees nopeesti löytäny koko pumppua, sekö on siinä ohjaustehostinpumpun takana/alla? Putket säiliöltäkin häviää johkin koneen alle prkl. Tarvinnee tutkia ovatko lutussa.
Eipä oo tosiaan kummoset paineet sit jos 30-40 kiloa..
Putkien aukomista koitan välttää viimeiseen asti, sit ne liemet on takuulla kartanolla ja painettakin tulee varmasti kun joku paikka ratkee.
Kiitos vinkeistä.
Eipä oo tosiaan kummoset paineet sit jos 30-40 kiloa..
Putkien aukomista koitan välttää viimeiseen asti, sit ne liemet on takuulla kartanolla ja painettakin tulee varmasti kun joku paikka ratkee.
Kiitos vinkeistä.
Pumppu on joko nokka-akselin päässä koneen etuosassa, tai sitten ohjaustehostimen yhteydessä ns. tandempumppu.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Oukei, ei se nokan perässä oo minulla tuo pumppu, eli tandem-mallia sitten. Tulikin mieleen, notta voisko elähtänyt pumppu pitää tuota rasittavaa räminämekkalaa veto päällä ~2000-3000 rpm aluella? Siitä kirjoittelin tuonne moottori-osioon joku aika sitten. Ei taida uskaltaa testata ottamalla remmi pois.
Oliskohan kellään edullista ehjää tandem-pumppua?
Oliskohan kellään edullista ehjää tandem-pumppua?