Miepä se vaihoin sen kannatinlaakerin ja sen kumin.
Eipä tainnut mennä ihan samaan pooriin takaisin paikoilleen,
sillä nyt alakaa 120km/h vauhissa täriseen koko lossi.
Onko mitä tehä? Kokkeilemalla voipi mennä kauan.
Onko siellä jottain merkkejä?
Takapala meni oikiaan paikkaan kiinni perään, siellä oli merkit.
Kardaaninpuolikkat balanssiin?
Kardaaninpuolikkat balanssiin?
Pro HVM
Jaahas, missäs vuosimallissa ne merkit ilmesty. Minulla on tuo S124 '91 ja siinä oli ne merkit joten oli helppo laittaa oikein... Minulla taas ei ollut uusia kardaaanin keskitysholkkeja ja vanhat oli väljät joten keskitys heittää ihan vähän -> lievää tärinää. Nyt on lisäksi toinen paineakku rikki joten oikea takapää on ihan jäykkä ja jyrisee myös 
Näin jälkiviisaana vain sanoa että olisit merkannut ennenkuin pistit lihoiksi

Näin jälkiviisaana vain sanoa että olisit merkannut ennenkuin pistit lihoiksi

Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.
Reikä is my middle name
Reikä is my middle name
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Etupätkässä on siinä kiinteässä mutterikannassa >...tommonen merkki
......takapätkässä on < ...tommosia kaksi päällekäin.....joko arvaat
Eli se etupään merkki niiden kahden takimmaisen väliin

......takapätkässä on < ...tommosia kaksi päällekäin.....joko arvaat

Eli se etupään merkki niiden kahden takimmaisen väliin


They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei se välttämättä tule tärinättömäksi vaikka laittaa pätkät kohdilleen. Nimittäin vanha keskilaakeri ja väljä kumi eivät välittäneet kardaanin epätasapainoa koriin, mutta uusi tiukka kumi välittää kardaanin epätasapainon koriin.
Eli kardaanin etu-ja takapätkä merkkien mukaan booreille ja sitten keskimutteri kunnolla tiukkaan kiinni! Jos ei auta niin kardaani pitää tasapainoituttaa. Jos joku on tasapainoituttanut kardaanisi ennen sinua niin akselia ei ole välttämättä laitettu merkkien mukaan. Eli vaikka pistät merkkien mukaan niin se voi olla ihan väärässä kohdassa edelliseen tasapainoitukseen nähden.
Kardaanin etupätkä ja takapätkä on merkattava ennen irroitusta tussilla niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Tärinä on tedella ärsyttävää varsinkin kun se on sinulla siinä nopeudessa jossa 300 turbodee tykkää laukata!
Toivotaan, että selviät pelkällä merkkien mukaan keskityksellä, ettei tipu paikat suusta.
Eli kardaanin etu-ja takapätkä merkkien mukaan booreille ja sitten keskimutteri kunnolla tiukkaan kiinni! Jos ei auta niin kardaani pitää tasapainoituttaa. Jos joku on tasapainoituttanut kardaanisi ennen sinua niin akselia ei ole välttämättä laitettu merkkien mukaan. Eli vaikka pistät merkkien mukaan niin se voi olla ihan väärässä kohdassa edelliseen tasapainoitukseen nähden.
Kardaanin etupätkä ja takapätkä on merkattava ennen irroitusta tussilla niin ei jää ainakaan siitä kiinni. Tärinä on tedella ärsyttävää varsinkin kun se on sinulla siinä nopeudessa jossa 300 turbodee tykkää laukata!
Toivotaan, että selviät pelkällä merkkien mukaan keskityksellä, ettei tipu paikat suusta.
Kiitoksia, nickkisi ei ole tyhjästä keksitty.kardaani kirjoitti:Tärinä on tedella ärsyttävää varsinkin kun se on sinulla siinä nopeudessa jossa 300 turbodee tykkää laukata!
Toivotaan, että selviät pelkällä merkkien mukaan keskityksellä, ettei tipu paikat suusta.
Oikiastaan tärinä on pahinta 130-140km/h, mutta eihän sitä kehtaa täällä sanoa.
Pro HVM