ASR
Onkos tietäjillä saatavilla suomeks ikäänkun polokuu, josta näkys ne ehot, jolla nuo pumput käynnistyy. Siitä kun vois vaikka mittailla, minne asti ehot täyttyy. Oonkos nyt viärässä, kun oon ymmärtäny, jotta ABS:t käyttää nuita samoja pumppuja ja nehän toimii ihan hyvin.
Nää on vain hölömön aivotuksii, mutta kumminnii. Voiskos kuvitella jotta tuo hydepumppu ois riittävän kunnossa, jotta painetta pystyy syntymään, kun ne apsit kerran toimii. No ajatus miula kulukoo siten, jotta jos pumpussa ois joku venttiilivika, niin se koittas etes käynnistyy. Täähän on ihan hilijoo. Jos ei paine nousis, eli ois venttili auki, niin eikös tuo pyöris niin kauan, jotta jokin aikakatkasu sen sammuttas. Senhän pitäs kait käynnistyy sillonnii, jos paine on johonnii "karannu" esim ilimaushommassa, tai kun koko osa on vasta asennettu paikalleen. Jos tuas ois venttiili juminu kiini, niin eikös Tulupon vaiva ollu just niinpäin ja pumppu pyöri vain vähäsen. Sitten sitä venttilivikoo kun oon ankarasti miettiny, niin sopiikos siihen se vaivan ilimaantumishomma. Alussahan se vika ei alakana heti käynnistyissä, vaan se valo sytty ajossa. No sitten sen sai kuitattuu sillä, kun katkas virran vain sekentiks. Painehan ei varmaankaa sielä hydrauliyksikössä liene siinä tempussa mihinkää muuttuna. Eihän sitä tietenkää tiijä, onko vika ensinkää sama, mikä aluks. Nythän valo ei hepeekää sammuu, vuan jiäp palamaan het käynnistyissä. Voiskos efraim olla niinpäin mahollista, jotta poksi sytyttää valon sentähe, kun pumput ei jostain syystä pyöri, eikä painetta tule yhtää.
Pikkuhiljoo tuon vasun sielunelämä alkaa hahmottuu, mutta monta on vielä kysymystä jälelä. Esmerkiks tuo kaasuhomma. Kun tuo sama vika tul piäle siitä kaasuvivusta suoraan kaasuttaissa. Tänään tuota kun vuntsailin, niin mieleen tul seuraavanlaisii kysymyksii. Se kaveri, joka ekan kerran sillä possin testerillä niitä vikakoodija koitti suaha, selevitti silleen, jotta se kaasupolin siinä vikatilassa alakaa sentähen vaikuttoo sielä liki puolenkaasun kohalla vasta, koska alkuvaihe kaasuläpästä kiäntyy sähkösesti ja vasta sielä isommala polokasulla se alkaa liikkuu mekaanisesti sillä kaasuvivulla. No niihä se näyttää tekevän, paitsi jotta mitään sähölä liikkumista ei tapahu. Se lähtöö liikkumaan sillon, kun vipu tavottaa sen kohan, jossa on pakko kiäntyy. Nyt on piässä kysymys, jotta missäs on ne tuntosarvet, jotka haisteloo kaasun polokemisen siinä alussa. Ihan sillä vuan mietin, jotta johtuuko tuo alakukaasun puute tästä vijasta, vai tää vika siitä, jos se ei tapasinkaa hoksoo, jotta kaasuu poletaan pikkusen. Täähän nostaa tyhjäkäyntikierroksetkii tuone tonniin ja niilä kierroksila tuo pykälän piäle laitto jo pikkusen jympsäyttää.
Piru kun ois kuva, niikun vanhanajan relekuvissa, jossa näki, mikä kosketin ja mistä releestä on missäi välissä, niin siitäpä vois piähäsä kuvan suaha, jotta miten mikii pelovaa. Niitä kuvii nuorena tul kateltuu ja vuntsittuu jonnii verran vuoskymmenen työrupeeman aikana.
Mutta mukavaon, kun jotkut muutkii piätäsä vaivovaa tämmöselä viala. Aikonaan työkaverila ol semmonen lentävä lause, jotta "aina on joukossa joku vilihakkampi". Ja niihän se on, jotta vaikka tämmösii tyhmii kyselööki, niin joku "vilihakkaampi" voip siitä suaha ajatuksen ja voip ratkasta koko ropleeman ihan vain piässä.
Edit. Kuvan liittäminen ei nyt näytä onnistuvan. Pistän kuvan älylaatikosta eri viestinä
Nää on vain hölömön aivotuksii, mutta kumminnii. Voiskos kuvitella jotta tuo hydepumppu ois riittävän kunnossa, jotta painetta pystyy syntymään, kun ne apsit kerran toimii. No ajatus miula kulukoo siten, jotta jos pumpussa ois joku venttiilivika, niin se koittas etes käynnistyy. Täähän on ihan hilijoo. Jos ei paine nousis, eli ois venttili auki, niin eikös tuo pyöris niin kauan, jotta jokin aikakatkasu sen sammuttas. Senhän pitäs kait käynnistyy sillonnii, jos paine on johonnii "karannu" esim ilimaushommassa, tai kun koko osa on vasta asennettu paikalleen. Jos tuas ois venttiili juminu kiini, niin eikös Tulupon vaiva ollu just niinpäin ja pumppu pyöri vain vähäsen. Sitten sitä venttilivikoo kun oon ankarasti miettiny, niin sopiikos siihen se vaivan ilimaantumishomma. Alussahan se vika ei alakana heti käynnistyissä, vaan se valo sytty ajossa. No sitten sen sai kuitattuu sillä, kun katkas virran vain sekentiks. Painehan ei varmaankaa sielä hydrauliyksikössä liene siinä tempussa mihinkää muuttuna. Eihän sitä tietenkää tiijä, onko vika ensinkää sama, mikä aluks. Nythän valo ei hepeekää sammuu, vuan jiäp palamaan het käynnistyissä. Voiskos efraim olla niinpäin mahollista, jotta poksi sytyttää valon sentähe, kun pumput ei jostain syystä pyöri, eikä painetta tule yhtää.
Pikkuhiljoo tuon vasun sielunelämä alkaa hahmottuu, mutta monta on vielä kysymystä jälelä. Esmerkiks tuo kaasuhomma. Kun tuo sama vika tul piäle siitä kaasuvivusta suoraan kaasuttaissa. Tänään tuota kun vuntsailin, niin mieleen tul seuraavanlaisii kysymyksii. Se kaveri, joka ekan kerran sillä possin testerillä niitä vikakoodija koitti suaha, selevitti silleen, jotta se kaasupolin siinä vikatilassa alakaa sentähen vaikuttoo sielä liki puolenkaasun kohalla vasta, koska alkuvaihe kaasuläpästä kiäntyy sähkösesti ja vasta sielä isommala polokasulla se alkaa liikkuu mekaanisesti sillä kaasuvivulla. No niihä se näyttää tekevän, paitsi jotta mitään sähölä liikkumista ei tapahu. Se lähtöö liikkumaan sillon, kun vipu tavottaa sen kohan, jossa on pakko kiäntyy. Nyt on piässä kysymys, jotta missäs on ne tuntosarvet, jotka haisteloo kaasun polokemisen siinä alussa. Ihan sillä vuan mietin, jotta johtuuko tuo alakukaasun puute tästä vijasta, vai tää vika siitä, jos se ei tapasinkaa hoksoo, jotta kaasuu poletaan pikkusen. Täähän nostaa tyhjäkäyntikierroksetkii tuone tonniin ja niilä kierroksila tuo pykälän piäle laitto jo pikkusen jympsäyttää.
Piru kun ois kuva, niikun vanhanajan relekuvissa, jossa näki, mikä kosketin ja mistä releestä on missäi välissä, niin siitäpä vois piähäsä kuvan suaha, jotta miten mikii pelovaa. Niitä kuvii nuorena tul kateltuu ja vuntsittuu jonnii verran vuoskymmenen työrupeeman aikana.
Mutta mukavaon, kun jotkut muutkii piätäsä vaivovaa tämmöselä viala. Aikonaan työkaverila ol semmonen lentävä lause, jotta "aina on joukossa joku vilihakkampi". Ja niihän se on, jotta vaikka tämmösii tyhmii kyselööki, niin joku "vilihakkaampi" voip siitä suaha ajatuksen ja voip ratkasta koko ropleeman ihan vain piässä.
Edit. Kuvan liittäminen ei nyt näytä onnistuvan. Pistän kuvan älylaatikosta eri viestinä
-
- Perunankeittäjä
- Viestit: 1567
- Liittynyt: 23.12.2006 21:01
- Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....
Kah... teällähän ne ukot iskköö tarinnoo.Seppä kirjoitti:Terve sensei Jovihava. Kohtapa on vuos, kun on soiteltu...tai siehä se taisit soittoo, kun mie köllöttelin sielä kuumala hiekala muistaaksein...jovihava kirjoitti:Kah, onhan se Seppähiin löytäny voorumille Mitä sitä muuta Mantsin pintaan, vieläkö on sota-ajoneuvo tikissään?
Kyllä minullakkii ol mielessä Seppä ku pisttäittiin lauvvanttainna Joinsuussa Ruatekankkaalla kahtommassa Kaanijjoo,
-va tuo mahoton hoppu ku pihhaan, ku moto nuapurin mehtässä ja miähhiin rätkäätin hätäpäissäin hankintakaupan - ja ku lupas saitta ni että kerkijjän kamppeet mehtästä ...
-va satammaamppa tuo alako .... velliks männöö vaikka kuin mäillä tässä.
Mistee helevetistä sitä tiettää että se satammaan se....
Ois sittennii pitäännä uottoo ku muat kahmettuu ja tehhä ite.
Ei mulla muuta tässä, .....
Kuittennii Joinsuusta sain POLO:seen vielä katkojjan käret ....
-ku vielä sai.
Viimesethä nuo ol ....
-tässä ei nyt sua muattua ku outan että poeka kohta soeittaa tienpäältä että jäi välile, ku töihin lähti.....sano ilalla P0L0sen nykivän....minä kyllä sanoin että elä laita viinapensoo .... minä oon ajajanna sillä vuan Verraripensala eikä nyvi yhttää..... nii kulokoo ku enkelin siivelä... ku pisttää vaan punasen auton pensoo.
-Myö sitä vielä ajettaan muutaman satasen autoilla .... suuret hankinnat pisttää nuukaks......
Kyllä minä löin kättä päälle vaikka en antanna käs rahhoo .... mehtee piti ruveta myömään.
Hyvästi se anttaa kyytijä tuo Pupettin vanaha tiisselli....sillä käyttiin.
Ruppee Seppä sinäkkiin rivipumpputisselliin, vanaha mies sinäkkii.... kerkkii sillä....ne on varmoja....
-yhellä voorummillaisella ois nätti 123 tiisseelli - tiettääkkö se Seppä.
Mulle se tarjos ... mutta mulla ei oo rahhoo autoihi nyt.
Ihan pitäs käyvvä Kihtelyksen kuppeella....keittäskö se Pirkko kahvit......
-suattaa se läh vikkonna se Kaanijjan haku. Jos se poeka ottaa mukkaa.
Jatkakkeehha työ niistä painnetunnistimmista.....minä en tolokkuva.....
-kyllä minä ite katkojankäret .... on mulla roposkooppi...ossoon minä sillä sohottoo.....
t.Mikko
VALMET 5oo -69
Tää nyt kyllä mänöö pahasti ohi aiheesta, van mänköön. Senverran v-mäinen on tuo vika, jotta haitannookos tuo, jos välilä lipsuu.
Käyhän piälikkö mökissä, kun tiälä ajelet. Pirkosta en tiijä, mutta tuo Pirjo varmaan kahvit keittää ja suattaapa pistee pöytään sitä yl sata vuotta elossa pietystä juuresta tehtyy rukiistahii. Se se miehen tielä pitää...se rukiinen. Pistä viestii, kun tulet, tiijetään olla koissa. Olha siula puh. numerohi muistooksen.
Mie niistä rivipumppusista tiijä. Tahtoo hitsuuta olla ainai ja ei pe****e tuo roppa taho ennee taipuu tuone auton alle. Helepompiiki hommii nykysi jo pitänä tiettee vieraala, kun paikkuu. Kieltämätä vanaha 404 on mielessä käynä. Ei siihen tarvina testerijä sun muita. Ihan korva riitti sanomaan, mikä vika millonnii ol vasta tulollaan.... 15 vuotta myö sillä ajettiin.
No turistaanhan lisee, kuhan ajelet tiälä päin.
Käyhän piälikkö mökissä, kun tiälä ajelet. Pirkosta en tiijä, mutta tuo Pirjo varmaan kahvit keittää ja suattaapa pistee pöytään sitä yl sata vuotta elossa pietystä juuresta tehtyy rukiistahii. Se se miehen tielä pitää...se rukiinen. Pistä viestii, kun tulet, tiijetään olla koissa. Olha siula puh. numerohi muistooksen.
Mie niistä rivipumppusista tiijä. Tahtoo hitsuuta olla ainai ja ei pe****e tuo roppa taho ennee taipuu tuone auton alle. Helepompiiki hommii nykysi jo pitänä tiettee vieraala, kun paikkuu. Kieltämätä vanaha 404 on mielessä käynä. Ei siihen tarvina testerijä sun muita. Ihan korva riitti sanomaan, mikä vika millonnii ol vasta tulollaan.... 15 vuotta myö sillä ajettiin.
No turistaanhan lisee, kuhan ajelet tiälä päin.
No nythän tuo kuviin liittäminen onnistu. Pienennin kuvii ja johan rupes kelepoomaan. Toinnii, nuita pitäs kaiken varalta alakoo ehtimään siltä varalta jos ei ala vika antautuu.
Voiskos tuon koko helevetin systeemin purkoo pois ja suaha auton toimimaan iliman sitä. Tietääkös kukaa. Hyvähän tuo käytössä ois, van jos sais silleen katsastettuu ja talaviseisontaan koko koslan, niin oishan tuota aikoo selevitellä seisauksissa vaikka ens kevääseen.
Tässä tää koko älylouta. Sielä missä tavallisesti on akku.
Tässä kaikki nää poksit ja niihen numerot. Näitä kun jostai löytys kokeiltavks. Tuo jossa tussila lukoo EFP, kävi sielä korjuussa. Mitkä lie nuo kuvassa ylin ja alin?
Voiskos tuon koko helevetin systeemin purkoo pois ja suaha auton toimimaan iliman sitä. Tietääkös kukaa. Hyvähän tuo käytössä ois, van jos sais silleen katsastettuu ja talaviseisontaan koko koslan, niin oishan tuota aikoo selevitellä seisauksissa vaikka ens kevääseen.
Tässä tää koko älylouta. Sielä missä tavallisesti on akku.
Tässä kaikki nää poksit ja niihen numerot. Näitä kun jostai löytys kokeiltavks. Tuo jossa tussila lukoo EFP, kävi sielä korjuussa. Mitkä lie nuo kuvassa ylin ja alin?
No nytpä sitten kysytään. Jos on, niin mittepä tuohon meikäläisen vaivaan mahtas olla tarjolla ja milleekä hinnala. Ei tarvihe panna hintoja kaikkiin näkösälle, jos ei tohi muile julukasta. Pistää yv:tä.Tulppo kirjoitti: Ja kanattaa kysyä foorimilaiselta teras jos hänellä sattuisi vielä olemaan kilkkeitä jäljellä mm. hydrauliyksikköä.
Helekutin on hiljasta viisaissa neuvoissa. Ossaiskohan tuo tiileri sillä starila rajata etes vähä tuota vikoo, jos tiloos ajan sinne Lintosele ja pyyhkäsis joku päivä sielä vieskassa? ( tietysti ossoos jos vuan ruppees tuommosseen hommaan)
Kaikki muutkii hyvät neuvot ois tarpeen....vikonloput ja kaikki tulossa. Mie uson, jotta meselä kyllä pilöö viisautta ylli kyllin kun vuan jotennii sais sen avuks tähännii onkelmaan.
No sepä se voip ratkasta. Nuissahan taitaa kaikissa lukee jotta 8 zyl. Ei kait nuo toimi, jossei nuo numerosarjat kaikki passoo. Kiitos kumminnii. Jospa tuo jotennii ratkeis, jotta mikä sitten lopulta pitäs vaihtoo. Jos sen sitten jostai löytäs. Uusia ei varmaankaa monela tonnila viiti ostoo. Kun kieltä ossais, ni sieltä kermaaniastahan niitä suattas löytyy kaikkii osii.teras kirjoitti:Moi,onhan niitä luiston eston kaikki osat vielä tallella, mut autohan oli 30024vte liekkö mikään passais kyseiseen vehkeeseen,,.
Onkos teraksela sitä hydrauiliyksikköö myynnissä, jos jossai vaiheessa sattus seleviimään, että semmonen tarvittaan?
Nuita poksija pitää vielä koittoo pitee silimällä, jos sattus joku vaikka masentumaan mersun paikkailusta ja pistäs koslasa lihoks. Sillohan sitä ois tietystri ruumiinryöstäjälä tilaisuus.
Nuita poksija pitää vielä koittoo pitee silimällä, jos sattus joku vaikka masentumaan mersun paikkailusta ja pistäs koslasa lihoks. Sillohan sitä ois tietystri ruumiinryöstäjälä tilaisuus.
Morjens,
Tämä 'asiantuntija' oli meren äärellä viikon, joten konsultaatiot jäivät vähemmälle, mutta hyvin täällä keskustelu etenee ilman minuakin.
Seppä kyseli mitä ohjainboxit ovat:
- Ylimpänä oleva GM on perusmoduli. Käsittääkseni se hoitaa mm. vikadiagnostiikkaliittimen ja alla olevien boxien välisen kommunikaation ja CAN-väylän (M119 moottorissa on CAN moottorinohjauksessa)
- seuraavana on tuttu jarruohjain, joka hoitaa sekä ABS:n että ASR:n toiminnan
- E-GAS on kaasun ohjain eli vakionopeussäädin ja sähköisen kaasupolkimen ohjaus sekä tyhjäkäynnin säätö
- Alimpana oleva LH on Boschin LH-jetronic moottoriohjauksen laatikko, siis mm. ruiskutus ja sytytys.
Tämä 'asiantuntija' oli meren äärellä viikon, joten konsultaatiot jäivät vähemmälle, mutta hyvin täällä keskustelu etenee ilman minuakin.
Seppä kyseli mitä ohjainboxit ovat:
- Ylimpänä oleva GM on perusmoduli. Käsittääkseni se hoitaa mm. vikadiagnostiikkaliittimen ja alla olevien boxien välisen kommunikaation ja CAN-väylän (M119 moottorissa on CAN moottorinohjauksessa)
- seuraavana on tuttu jarruohjain, joka hoitaa sekä ABS:n että ASR:n toiminnan
- E-GAS on kaasun ohjain eli vakionopeussäädin ja sähköisen kaasupolkimen ohjaus sekä tyhjäkäynnin säätö
- Alimpana oleva LH on Boschin LH-jetronic moottoriohjauksen laatikko, siis mm. ruiskutus ja sytytys.
Päivää,
t.
Risto
Sen verran välikommenttia, että ABSillehan paine tuotetaan kaurapuuron tahikka muikkukukon voimin. ABS sitten vaan hillitsee jarruille menevää painetta, jos alakaa hiihtämään. ASR:lle pitää paine sitten kirnuta sähköllä.Seppä kirjoitti:Nää on vain hölömön aivotuksii, mutta kumminnii. Voiskos kuvitella jotta tuo hydepumppu ois riittävän kunnossa, jotta painetta pystyy syntymään, kun ne apsit kerran toimii.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitos efraim. Tään synsteemin ymmärtämisen kansa on helekutin hyvä, jos tietää jotai muutaki, kun just sen, mikä millonnii renovaa.
Ja kiitos Roistole. Tuota oonki pohtinu, jotta miten se ABS ja ASR oikein on yhteen ympätty. Lähinnä tuo paine tuola hydrauliyksikössä mietitytti, kun sitä sillon ekalla ilimauskerralla jonkunverran oli ja sehän tippu nollile siinä ilimauksessa. Sitä mietin, jotta mitenkä se nyt oikein toimii, kun painetta ei sen koommin oo ollu ollenkaa sielä ja kuiteskii tuo ABS on pelannu.
Tää on vähä niinkun sotakorvaukset. Nehii ol helevetin raskaat ja tympeet, van siitäpä se kehitys ponkas liikkeele. Eihä näitäkää koskaa tule mietittyy tahi opiskeltuu, jos ei mitää pakkoo tule. Nyt jo on paljo selevinny nuista toimintaperiaatteista. Opiskellaaha lissee. Eiköpä tuo joskus selevinne vikakii. Suattahan olla jotta mie en oo ainut, jota tääkii pähkäily auttaa.
Ja kiitos Roistole. Tuota oonki pohtinu, jotta miten se ABS ja ASR oikein on yhteen ympätty. Lähinnä tuo paine tuola hydrauliyksikössä mietitytti, kun sitä sillon ekalla ilimauskerralla jonkunverran oli ja sehän tippu nollile siinä ilimauksessa. Sitä mietin, jotta mitenkä se nyt oikein toimii, kun painetta ei sen koommin oo ollu ollenkaa sielä ja kuiteskii tuo ABS on pelannu.
Tää on vähä niinkun sotakorvaukset. Nehii ol helevetin raskaat ja tympeet, van siitäpä se kehitys ponkas liikkeele. Eihä näitäkää koskaa tule mietittyy tahi opiskeltuu, jos ei mitää pakkoo tule. Nyt jo on paljo selevinny nuista toimintaperiaatteista. Opiskellaaha lissee. Eiköpä tuo joskus selevinne vikakii. Suattahan olla jotta mie en oo ainut, jota tääkii pähkäily auttaa.
Noniin. Ilmeni sitten mullakin toi ASR vika kuukauden seisotuksen jälkeen. Akun ladattuani alkoi temppuilu.Nopeasti kun painaa kaasupoljinta niin asr valo syttyy ja rupea käymään 1000rpm tyhjäkäyntiä,poljin menee puoleen väliin ennen kuin alkaa ottaa kierroksia lisää.Sammutus ja kaikki hyvin kunnes tekee taas nopean polkaisun kaasulle.Ja tekee paikalla ollessaan tai ajossa saman. Mistähän pitäisi vikaa etsiä? Kaasupolkimen ja kaasuvivuston tienoilta? koska vian saa myös tulemaan kun koskee kaasuvivustoon konehuoneessa elikkä antaa jenkaa sieltä,ei tykkää yhtään.Niin auto on 320 w124.
Tuossahan on meleko loppupuolela tätä ketjuu on tuo miun kirjutus tuosta kaasupolokimen vivussa olevasta pikkisestä kytkimestä. Sentähe just siitä vivusta tuo vikatila tuloo, kun ei se sieltä soutumiehen huoneesta käsin kaasutellessa se kytkin yhistä. Eipä se ainaskaa siinä kytkimessä oo vika, jos polokimesta kaasutellessa ei sytytä. Muu vivusto ja kaasuläpän potikka on mullaki tutkinnan alla vielä. Niistä en osoo sanoo mitää.ozzman kirjoitti:Mistähän pitäisi vikaa etsiä? Kaasupolkimen ja kaasuvivuston tienoilta? koska vian saa myös tulemaan kun koskee kaasuvivustoon konehuoneessa elikkä antaa jenkaa sieltä,ei tykkää yhtään.Niin auto on 320 w124.
Morjens taas Seppä,
Sä ihmettelit mistä systeemiin oli ekalla kertynyt hieman painetta, mutta ei sitten enään seuraavilla kerroilla. Mä veikkaan että se on peräisin jarrusylinterin alla olevasta esipainepumpusta. Sehän pystyy tekemään pienen paineen ja on saattanut jäädä ajoista kun systeemi on toiminut tahi sitten jarrupolkimella poljettua painetta kertyy hieman tuohon linjaan.
Sä ihmettelit mistä systeemiin oli ekalla kertynyt hieman painetta, mutta ei sitten enään seuraavilla kerroilla. Mä veikkaan että se on peräisin jarrusylinterin alla olevasta esipainepumpusta. Sehän pystyy tekemään pienen paineen ja on saattanut jäädä ajoista kun systeemi on toiminut tahi sitten jarrupolkimella poljettua painetta kertyy hieman tuohon linjaan.
Terve efraim.
Joo. Minoon miettiny sitä samoo. Voiskos olla niin, jotta paine oli peruja toimimisajalta. Onkos siinä paineenvaroojassa sitä painetta jemmassa sen luistotilanteen varale, vai mikä sen tarkotus on? Kerkiiskö pumppu niin äkkiä painetta tehä, kun luistotilanne tuloo? Näin kesäkelissähän tään ikänen ukko ei jamittele, nii se paine ois sielä säilynä.
Joo. Minoon miettiny sitä samoo. Voiskos olla niin, jotta paine oli peruja toimimisajalta. Onkos siinä paineenvaroojassa sitä painetta jemmassa sen luistotilanteen varale, vai mikä sen tarkotus on? Kerkiiskö pumppu niin äkkiä painetta tehä, kun luistotilanne tuloo? Näin kesäkelissähän tään ikänen ukko ei jamittele, nii se paine ois sielä säilynä.
Tänään tutkittiin. Kiitos pullakahveista.Seppä kirjoitti:Ossaiskohan tuo tiileri sillä starila rajata etes vähä tuota vikoo, jos tiloos ajan sinne Lintosele ja pyyhkäsis joku päivä sielä vieskassa? ( tietysti ossoos jos vuan ruppees tuommosseen hommaan)
Eipä ole kehumista että olisi saatu vikaa rajattua, kolmisen tuntia testattiin ja mittailtiin. Järjestelmä kylläkin minulle ennestään tuntematon joten tuossa ajassa ei täysin saa käytyä kaikkea läpi, mutta eipä ollut käytettävissä liitinjohtosarjaa jolla olisi ollut helppo tutkia.
Vikakoodin pukkaa EFP boksista eli tästä:
ja nimenomaan niin että ohjainlaitevika.efraim kirjoitti:- E-GAS on kaasun ohjain eli vakionopeussäädin ja sähköisen kaasupolkimen ohjaus sekä tyhjäkäynnin säätö
Virrat ja maat mitattiin boksilta, ne OK. Samaten yhteys kaasuläpän moottorille.
Molemmat asentotunnistimet toimivat kuten kaikki muukin mitä testerillä sai mitattua.
Kaasuläppä ei liiku ennenkuin vaijeri pakottaa sen avautumaan eli kaasussa on puolet alussa kuollutta. ASR valo palaa koko ajan.
ASR vika siitä ettei EFP:ltä tule tietoja väylässä, väylä OK.
No miusta kylläki ol kehumista. Sain semmosta palaveluu, jotta ei monesti...... liekö siks, jotta eipä oo ennen tuola tullu käytyy. Ja kyllähän sitä rajaustaki tapahtu. Moni kohta tutkittiin ja toimivaks todettiin. Tai siis tiileri tutki ja totes. Kerrannii ammattilainen, jonka kansa sai huastella ja olla itekii pohtivinaan. Aika paljo järkeilyä ja vuntsailua siinä tuli ja se tuommonen hankala vika vuatii pirusti järkeilyy. Kyllä se lopulta selevijää.dealer kirjoitti: Tänään tutkittiin. Kiitos pullakahveista.
Eipä ole kehumista että olisi saatu vikaa rajattua, kolmisen tuntia testattiin ja mittailtiin. Järjestelmä kylläkin minulle ennestään tuntematon joten tuossa ajassa ei täysin saa käytyä kaikkea läpi, mutta eipä ollut käytettävissä liitinjohtosarjaa jolla olisi ollut helppo tutkia.
.
Kahvit nyt ei mitää. Miusta ehottomasti kuuluu asiseen. Reissu ol pitkä, mutta mukava ol käyvä.
Iso kiitos dealer.
Joo, terve.
Nythä on vikoo etitty senverran, jotta oma poksi jauhaa tyhjee. Ihme on, jotta ei ihmeemmin v***ta, vaikka ensimmäinen tonni onnii tupakoitu tähän hommaan ja ollaan tuas lähtötelineissä. En nyt oo hirveesti ihteen ressannu, kun sain tuon katiskan katastettuuki. Oon nyt harkinnu rauhassa, mitä tuon kansa tekis. Oon vähä aatellu, jotta ajanko tuon tuone piäkyläle reissun ajaks, jos se nyt kävis päisä. En oo vielä kyselly, mutta hyöhä arvelivat, jotta heleppo se vika on löytee. Kaipa se väliadapterikin niitä mittauksii helpottas. Testattuu pitäs suaha nuo poksit jossai toimivassa vehkeessä, jotta vois varmaks sanoo toimiiko eli ei. Samaten se läpän moottori. Ne väyläthän näyttäs olevan kunnossa ja tiilerin mittauksessa sille kaasuläpälekkii sitä sähköö hepäs tulla, mutta vuan hetken. Sitten katkes. Ne kaasuläppäpotikat ja moottorit tiileri mittas ja näyttäs olevan ehjät. Senverran se läppä suap sitä sähköö, jotta pikkinen kuraus kuuluu ennenku jännite katkevaa. Mikä sitten teköökää sen virran katkeemiosen. Onko mahollista olla niin jäykkä, jotta ei lähe liikkumaan ja sentähe katkasoo.
Tässä selevile suatuu:
- Efp ohjai käyny korjauksessa. Pitäs olla kunnossa, kun on takuuki.
- Kokeiltu toisela Efp ohjaimela. Sennii piti olla kunnossa. Ei vaikutusta.
- Asr ohjain testattu toisessa autossa. On kunnossa.
- Stari valittaa, jotta ohjailaite ei vastaa HHT-testerille.
- Ohjainta on nyt veikattu kolomela testerilä.
- Väylät, potikat ja moottorin olemassaolo piuhojen piässä mitattu ohmimittarila. Kaikki pitäs löytyy.
Tiilerin järkeily miusta selekeetä, kun hiän arvel, jotta jos vika ois kaasuläppämoottorissa, nii ei antas semmosta vikakoodii niinku nyt, eli nyt veikkovaa vikoo ohjaimessa. Siinon nyt vuan se ropleema, kun ohjaimet PITÄS olla kunnossa. Pitäs pystyy kokeilemaan toimivassa vehkeessä. Jos tietäs, mimmosela jännitteelä se kaasuläppä pitäs liikkuu, nii vois kokeilla suoraan syöttee sähköö ja kahtoo, liikkuuko eli ei. Vai voisko se olla jumissa, jollon ei lähtiskää liikkummaan vaikka virtoo tuliskii. Pirunmoiselta purettavalta näyttää, joten ei ihan uteliaisuuttaan viittis ruveta sitäkää purkamaan.
Tiilerin mielestä vika on sielä sähköpuolela ja hytrauliikka oletettavasti ois kunnossa. Se mänöö vikatilaan tuon ASR:n takii. Näin minuu viisaammat tulukihtoo nuita testerin antamii vinkkijä.
Yhteenvetona vois sanoo, jotta nyt jos koskaa ois hyvät neuvot tarpeen.
Nythä on vikoo etitty senverran, jotta oma poksi jauhaa tyhjee. Ihme on, jotta ei ihmeemmin v***ta, vaikka ensimmäinen tonni onnii tupakoitu tähän hommaan ja ollaan tuas lähtötelineissä. En nyt oo hirveesti ihteen ressannu, kun sain tuon katiskan katastettuuki. Oon nyt harkinnu rauhassa, mitä tuon kansa tekis. Oon vähä aatellu, jotta ajanko tuon tuone piäkyläle reissun ajaks, jos se nyt kävis päisä. En oo vielä kyselly, mutta hyöhä arvelivat, jotta heleppo se vika on löytee. Kaipa se väliadapterikin niitä mittauksii helpottas. Testattuu pitäs suaha nuo poksit jossai toimivassa vehkeessä, jotta vois varmaks sanoo toimiiko eli ei. Samaten se läpän moottori. Ne väyläthän näyttäs olevan kunnossa ja tiilerin mittauksessa sille kaasuläpälekkii sitä sähköö hepäs tulla, mutta vuan hetken. Sitten katkes. Ne kaasuläppäpotikat ja moottorit tiileri mittas ja näyttäs olevan ehjät. Senverran se läppä suap sitä sähköö, jotta pikkinen kuraus kuuluu ennenku jännite katkevaa. Mikä sitten teköökää sen virran katkeemiosen. Onko mahollista olla niin jäykkä, jotta ei lähe liikkumaan ja sentähe katkasoo.
Tässä selevile suatuu:
- Efp ohjai käyny korjauksessa. Pitäs olla kunnossa, kun on takuuki.
- Kokeiltu toisela Efp ohjaimela. Sennii piti olla kunnossa. Ei vaikutusta.
- Asr ohjain testattu toisessa autossa. On kunnossa.
- Stari valittaa, jotta ohjailaite ei vastaa HHT-testerille.
- Ohjainta on nyt veikattu kolomela testerilä.
- Väylät, potikat ja moottorin olemassaolo piuhojen piässä mitattu ohmimittarila. Kaikki pitäs löytyy.
Tiilerin järkeily miusta selekeetä, kun hiän arvel, jotta jos vika ois kaasuläppämoottorissa, nii ei antas semmosta vikakoodii niinku nyt, eli nyt veikkovaa vikoo ohjaimessa. Siinon nyt vuan se ropleema, kun ohjaimet PITÄS olla kunnossa. Pitäs pystyy kokeilemaan toimivassa vehkeessä. Jos tietäs, mimmosela jännitteelä se kaasuläppä pitäs liikkuu, nii vois kokeilla suoraan syöttee sähköö ja kahtoo, liikkuuko eli ei. Vai voisko se olla jumissa, jollon ei lähtiskää liikkummaan vaikka virtoo tuliskii. Pirunmoiselta purettavalta näyttää, joten ei ihan uteliaisuuttaan viittis ruveta sitäkää purkamaan.
Tiilerin mielestä vika on sielä sähköpuolela ja hytrauliikka oletettavasti ois kunnossa. Se mänöö vikatilaan tuon ASR:n takii. Näin minuu viisaammat tulukihtoo nuita testerin antamii vinkkijä.
Yhteenvetona vois sanoo, jotta nyt jos koskaa ois hyvät neuvot tarpeen.
Morjens,
Sun kärrys onkelmat menee ny mun mukavuusalueen ulkopuolelle, mutta oletko huomannut täällä pari vuotta sitten käytyä keskustelua M119:n probleemista. Siitä voisi ehkä oppia jotain viewtopic.php?t=4052&highlight=m119. Samoin tämä herra http://www.k6jrf.com/MB_S500.html on harrastanut M119 moottoria ameriikanmantereella ja hänellä on ollut ASR-ongelmia, jotka ovat johtuneet kaasuyksiköstä.
Eipä muuta kun lykkyä pyttyyn ja pitkää pinnaa.
Sun kärrys onkelmat menee ny mun mukavuusalueen ulkopuolelle, mutta oletko huomannut täällä pari vuotta sitten käytyä keskustelua M119:n probleemista. Siitä voisi ehkä oppia jotain viewtopic.php?t=4052&highlight=m119. Samoin tämä herra http://www.k6jrf.com/MB_S500.html on harrastanut M119 moottoria ameriikanmantereella ja hänellä on ollut ASR-ongelmia, jotka ovat johtuneet kaasuyksiköstä.
Eipä muuta kun lykkyä pyttyyn ja pitkää pinnaa.
Kiitos ta vain efraim. Ei tää meikäläisenkää mukavuusaluveela nyt liiku tää homma. Mut sen verran on ikee, jotta eipä hirveesti jaksa murehtiikaa. Jos tuo paska mänöö paaliin, nii se minuu haittoo. Perikunnaltahan se on pois. Siinäpä murehtiit, jos murehituttaa. Minen viiti. Van jos nyt joku vielä osoos viisaita neuvoja antoo, niin kyllä ne kelepoos. Ohan tuo kumminnii semmonen taistelu, jotta jos sen voittas, nii rinta vielä nousis rottingile. En oo monesti eläissän antana periks tään tyyppisile huasteile, van nyt tuntuu, jotta suattaa tulla antauvuttuu, jos ei asiissa mitää edistystä rupee tapahtumaan.
Kyllähän sitä pumppuu on tiälä veikkailtu jonnii verran. Mie en osoo sanoo puoleen enkä toiseen, mut pariki eri kaverii....tai kolomekohan niitä nyt on, on sillä starila tuota tutkinu ja sitä mieltä on olleet, jotta pumpussa se vika ei oo. Sitä tuossa mietin, jotta mitähän tapahtus, jos ottas sen pumpun releen kuoren auki ja vejättäs sen releen käsin. Nousiskos savu ennemmin, kuin kerkiis nähä, pyöriikö pumppu. Osooskos joku valasta tätä? Relehän taitaa olla se, jota se erotiikka ohjovaa ja pumppu pitäs pyörii sillon, kun rele on vetäneenä. Releen kyllä irtaallaan testasin. Se kyllä vetää 12 v:lla ja koskettimet mittasin jotta pelovaa.
No joo. Ei tullu merssu kuntoon sieläkää isola kirkola. Par viikkoo se sielä ol ja nyt hyökii olivat sitä mieltä, jotta pitäs löytee varmasti ehjä ohjain ja kokeilla sillä. Ei hyökää enee ollu varmoja, jotta onko tuo paikollaan oleva, tai se heijän ohjain kunnossa. Eikös kellää oo semmosta autoo, jossa vois käyttee tuon poksin paikollaan ja näkis, jotta onko se kunnossa eli ei. Voishan sen vaikka postissa lähettee kokeiltavaks, tai jos nyt ei hirmunen matka ois, niin kävis paikan piälä koittamassa. Eihän tuo monta minuuttia veis, kun tuo ois käytetty paikallaan
Sen kyllä voip jo sanoo, jotta alakaa se kyllä vi**ttoo, niiku sitä juutuupin konemiestä, joka noituu nii jotta mehtä raikaa.
Onkos meseläisissä kieltaitoo ( tai oha sitä tietenni, jos vain viihtii), jotta vois esim sakujen romutorien listoja katella, jotta löytyskö heilä niitä ohjaimii. Miun kieltaito ei riitä niitä suomentamaan. Elikäs konsulttia tarvittas. Jeesatkee nyt helekutissa joku, jotta sais tään homman loppuun.
Sen kyllä voip jo sanoo, jotta alakaa se kyllä vi**ttoo, niiku sitä juutuupin konemiestä, joka noituu nii jotta mehtä raikaa.
Onkos meseläisissä kieltaitoo ( tai oha sitä tietenni, jos vain viihtii), jotta vois esim sakujen romutorien listoja katella, jotta löytyskö heilä niitä ohjaimii. Miun kieltaito ei riitä niitä suomentamaan. Elikäs konsulttia tarvittas. Jeesatkee nyt helekutissa joku, jotta sais tään homman loppuun.