kardaanin irroitus

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
mopomasa
Viestit: 119
Liittynyt: 07.10.2006 14:35
Paikkakunta: Karkkila / 050-5546077

kardaanin irroitus

Viesti Kirjoittaja mopomasa »

Heips

Kuinkas tuon kardaanin kuuluis lähtee irti 300/automaattilaatikko, kun molemmissa päissä on sellaset "kumirätit" jotka ei tunnu irtoavilta osilta.
Vai katkeeko tukilaakerin kohdilta?
Avatar
mercedes
saunakarhu
Viestit: 557
Liittynyt: 12.2.2006 16:51
Paikkakunta: rannikolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mercedes »

lähtee se niistä "räteistäkin" irti pultit vaan pois ja hiukan ruuvarilla autat.
Värähtely on liike, joka ei tiedä, mihin suuntaan sen pitäisi mennä...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ja kyllä se katkee tukilaakerinki kohalta.
Kato sitten et menee samaan asentoon takasin, alakaa ravistaan muuten. :idea:
Pro HVM
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ne rätit on tosiaan tiukassa, mutta lähtee kun irrottaa pultit ja käyttää riittävää väkivaltaa.

Keskeltähän se kardaani katkeaa myös varsin helposti, kun löysää sen ison mutterin. Etu- ja takaosassa on kohdistusmerkit. Muistaakseni etuosassa on mutterin vieressä kaksi pikku pattia ja takaosassa boorin reunassa yksi. Ne pitää sattua asentaessa kohdakkain.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Masa_190D
Viestit: 64
Liittynyt: 25.1.2007 15:48
Paikkakunta: Smo

Viesti Kirjoittaja Masa_190D »

Riittääkö että katkasee tukilaakerin kohalta kardaanin ku ajattelin vaihtaa sen laakerin?? Vai pitääkö irrottaa koko kardaani molemmista päistä? :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kyllä se muistaakseni riittää kun keskeltä katkasee.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Masa_190D
Viestit: 64
Liittynyt: 25.1.2007 15:48
Paikkakunta: Smo

Viesti Kirjoittaja Masa_190D »

Joo no sepä hyvä! 8) Eipähän tartte ruveta pelleilemään siellä auton alla sen enempää. :fu:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Sivonen kirjoitti:Kyllä se muistaakseni riittää kun keskeltä katkasee.
etu ja taka pätkän välinen mutteri löysälle siitä poorin kohdalta kardaanista , takapää irti siitä rätistä 3 pulttia , kannatin kumi irti rungosta 2 pulttia kardaani pöydälle ........ JA MUISTA LAITTAA KARDAANI SAMAAAN ASENTOON TAKAISIN merkkaa vaikka maali tussilla tai muulla pysyvällä vaikka siellä pitäis tosiaan olla ne merkitkin
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
blackslide
Viestit: 10
Liittynyt: 09.9.2012 21:58
Paikkakunta: Lappi

Sattui itsellekkin ajankohtaiseksi...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Täältä löytyy oikein valmistajan virallinen ohje (joskin vähän vanha)

http://www.w124performance.com/service/ ... 41-050.pdf

Pätee ainakin vielä W124 malleihin. Äkkiä korjaamoille PDF:t kansioon ennen kuin poistavat, tuntuu ettei näitä enään kohta mistään saa :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”