Automaatin suodattimet

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Automaatin suodattimet

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Niin missä ne sijaitsevat?Pitäis vaihtaa litkut kohtapuoliin.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Automaatin öljypohjan sisällä.
Kannattaa ostaa suodattimen ja öljyn lisäksi öljypohjan tiiviste.
wiimax.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

No niin :D duunista saakin suodattimen Mann-filter merkiltään ja tiiviste Febi.Lieneeköhän toi Mann alkuperäis suodatin? vai oisko se Bosch,kummatkin löytyy töistä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onkos täällä kukaan käyttänyt voortin öljyä laatikossaan. Minä aattelin kokeilla miten siinä oleva kitkan lisäaine vaikuttaisi pitävyyteen. Nyt seassa on joku lisäaine, minkä nimeä en nyt muista ja en viitsi lähteä pakkaseen etsimään.

Tuo castrolin litku voisi olla mielenkiintoinen kokeiltava:

http://www.castrol.com/castrol/productd ... Id=6003954

Kuulemma hyvät pitolisäaineet :roll: Onnekas-Koira varmaan myypi tuotakin :roll: Onkohan tyyristäkin litkua ???
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Hmm... tuo mersun öljy on sama ku GM:llä ja Foordilla on omansa.
Muistikuvan mukaan ne käyttäytyy eri lailla paineessa,
joten laatikon toiminta muuttuu.
En vaan muista mitä siinä tapahtuu...
Oliko niin, että GM(Mersu)-laatikko vähentää luistoansa ja terävöityy Foordin öljyillä. :?: :?:
Käys pöyhiin Overdrivellä, jos jenkkimiehet olis asiasta puhunu.

EDIT: Olihan ne kyllä. KLIKS
Pro HVM
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Sorry Suksi, mutta toi type F menee ohi tietämykseni :shock: :shock:

Mulla on varastossa Transmax Z öljyä, mutta jos haluat jotain tiettyä pistele yv:tä tuotteesta niin kysääsen sitä Castrolilta.....jos tilaan muiden mukana tulee mulle asti rahtivapaasti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Arvotus se on mullekkin mitä oljyä pistän laatikkoon :shock: koneeseen oon päättäny laittaa Castrollia 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Automaagin öljyt on merkitty ATF.
Sitten nuo alla olevat tyypit.

Mersu & GM : Dextron III
Ford: : Dextron F

Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:Automaagin öljyt on merkitty ATF.
Sitten nuo alla olevat tyypit.

Mersu & GM : Dextron III
Ford: : Dextron F

Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Ässän kylmästartit notkistuivat huomattavasti kun laatikkoon ja perään laitettiin synteettiset markariinit, suosittelen vaikka maksaakin vähän enemmän. Ei niitä jatkuvasti tarvitse olla vaihtelemassa. Etenkin vaihdelaatikko muuttuu nopsatoimisemmaksi kylmänä, "tervassa ajamisen tunne" vähenee. :D
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Rässi66 kirjoitti: Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Ja mulla on vissiin Valvolinet, kun niitä omassakin vakiopajassa (USA-autoihin erikoistunut) käytetään.
Olen henk.koht. aika taipuvainen uskomaan että tavan tallaajalle on ihan yksi hailee, minkä valmsitajan liemet siellä pyörii, kunhan on "länsimerkkiä" eli Mobilila, Essoa, Castrolia etc. Kunhan vaihdattaa oikein välein ja pitää määrästä huolta niin erot lienevät aika marginaalisia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:Automaatin öljypohjan sisällä.
Kannattaa ostaa suodattimen ja öljyn lisäksi öljypohjan tiiviste.

Ja silleenhän se oli,jotta räikkään metrinen jatkovarsi,kun tiukataan öljypohjaa :twisted: .
Paljon maksaa muuten 722.4 laatikkoon öljypohja :evil: ?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Synteettinen type-f öljy olisi varmaan kaikkein paras. Overdrivelta lainattua:

Kun loota saa kunnolla piiskaa niin pakkojen sisällä hetkellinen lämpö voi olla yli 400°C ja lisäksi kisalimppu jauhaa lämpöä koko vartin. Edellämainittujen vuoksi liian isoa lootajäähyä ei oikein voi olla.

Tavisöljyisen tomaatin öljyn lämpö saisi maksimissaa olla ~100°C ja jokainen 10C° lisäys lämpöön puolittaa lootan käyttöikää.

Eli ite loota kyllä kestää lämpöä mutta öljy ei. Perustomaattimehu menettää ominaisuutensa ~130°C lämmössä ja syntti kestää ~175°C lämpöä ennenkuin omituisuudet häipyvät!!


Rehtijii käytti vakiolauhduttimen kanssa ATF-mineraalilitkuja ja yksi pitkä veto riitti siihen että loota ei pitänyt ollenkaan. Mulla pitää kohtuudella varmaankin johtuen öljyyn lisätystä lisäaineesta.

Eli Type-F synteettinen ja mahdollisesti levyjen pesu tärpätillä ennen kasausta. Samalla jäykempää jousta venttiilikoneistoon niin eiköhän sitä taas pääsis testaileen :roll: Millähän tuo pesu vai onko sillä mitään merkitystä... Kalvot pitäis varmaan saada ainakin metallipinnoilta pois.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Entäs tämä? kellään tuskin kokemuksia?
http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

EzKo kirjoitti:Entäs tämä? kellään tuskin kokemuksia?
http://www.x1r.fi/tuotteet/transmission_fluid.shtml
En koskaan osta öljyä firmalta, jolla on yhdyssanavirheitä mainoksessaan.
Eipä sentään, lueskelin vähän enemmän ja voisi vaikka toimiakkin.
Hyvät oli asiakkaiden kehut.
Motonetti näkyy myyvän täälläpäin.
Pro HVM
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Entäpäs lauhdutin mikä on nokalla,siellähän on myös oljyä.Mitäs sen suhteen tehdään öljynvaihdon yhteydessä?
Kysyn kun en oo vaihtanu ikänä tomattiin öljyjä :lol: tarkoitan kun ei oo ollu ennen tomaattia.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

EzKo kirjoitti:Entäpäs lauhdutin mikä on nokalla,siellähän on myös oljyä.Mitäs sen suhteen tehdään öljynvaihdon yhteydessä?
Kysyn kun en oo vaihtanu ikänä tomattiin öljyjä :lol: tarkoitan kun ei oo ollu ennen tomaattia.
Sille ei tarvitse osoittaa mitään huomiota. :ope:
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Rässi66 kirjoitti:Automaagin öljyt on merkitty ATF.
Sitten nuo alla olevat tyypit.

Mersu & GM : Dextron III
Ford: : Dextron F

Laitoinkohan ite PennZoilia, kun jenkkivauhtiputkasta sitä sai sopivasti.
Laita synteettiset jos ei hinta hirvitä.
Työpaikalta näkyy löytyvän Nesteen ATF-X Dexrtron III-G öljyä, ilmeisesti tuo sopinee mersun laatkikkoon, vai mitä mieltä asiantuntijat ovat :?:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eiköhän sopine, tosta G:stä ei tierä mitä tarkottaa :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”