Kytkin täräjää kuumana irrotusvaiheessa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Kytkin täräjää kuumana irrotusvaiheessa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No mikäs iski father-in-lawin 230 Eemelin kytkimeen, kun tuo tuppaa ravistamaan/täräjämään/nytkyttämään, mitä ilmaisua nyt halutaankin käyttää, tuossa irrotuksen rajamaastossa. Ilmiö ei esiinny varsinaisessa ajossa, esim. valoista lähdettäessä tai kadunkulmissa.

Mutta kun pirssiä sompaa vaikkapa parkkipaikalla ruutuun tai matelee parkkitalossa, jolloin autoa liikutellaan siinä kytkin tarttumisen rajapinnassa, niin jopa nytkyttää ja mahtaisiko laakerikin ääntää. Ilmiö esiintyy ainoastaan kuumaksi ajetulla voimalinjalla, kylmänä ei kytkin oireile mitenkään. Vaihteet toimivat sukkelasti kaikissa oloissa.

Mittarissa on nyt 380.000 km ja kytkinsysteemi on alkuperäinen. Olikos tuossa joku paikka, jolla levyn kuluneisuuden sai ulkopuolelta mitattua eräänlaisella rakotulkilla jostain tapin juuresta... ja jos on niin mistä ja millaisella kapineella :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Olisikohan levyn pinta lasittunut tai sitten jouset loppunsa edellä. Jos rohkea on niin yhden kerran tekee kunnon luistatuksen niin että käry nousee..usein alkaa toimimaan.Tai sitten ei :roll:

Eihän tuollainen kytkin paketti kallis ole, ja vaihtokin neloskoneiseen tosi nopsaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”