5v manuaaliaskit

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

5v manuaaliaskit

Viesti Kirjoittaja Marco »

Erottaako vaihdekaaviosta, mikä laatikko on kyseessä? Molemmissa mersuissa on 5-lovinen manuaaliaski, mutta toisessa on pakki kakkosen vieressä ja toisessa nelosen vieressä. Toisessa pitää keppiä nostaa ja toisessa keppiä pitää painaa, että saa pakin päälle. Lisäksi toisessa askissa on vaihdevälit paljon pitemmät, kuin toisessa :shock: .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Ei erota, vaihdekepin koneistoja on olemassa kahdenlaisia.
Toisessa askissa on kuluneempi vaihdekepin koneisto jos välit ovat pitkät.
Loovan sarjanumero kertoo totuuden.
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

vaihtuu josain -90 tietämillä lyhyt akseliseen (pitää paaaaallljon paremmin ku vanhan mallin kytkin) ei muutaku koita jotta saatko luistamaan sen :wink:

btw: saiskohan ehjästä pitkä akselisesta tehtyä lyhyt akselisen laatikon ku tuosta lyhyt akselisesta tuli kaikki äänet kerta luontoisesti ulos siinä 2-vaihteen kohdalta :? tulipa vaan tämmönenki vouhotus mieleeni ku ei kerta kukaa halua luopua lyhyt akselisesta järkevällä hintaa (300-500e juu kyllä.. olen nuuka :shock: )
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Jos ei nyt sitten ollut haussa 16-venttiilisen 190E:n sport getrag?

Eli siinähän on vaihdekaavio tällainen

R 2 4

1 3 5

Taisi noita olla 300E-24 w124:ssäkin?
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Melitos kirjoitti:Jos ei nyt sitten ollut haussa 16-venttiilisen 190E:n sport getrag?

Eli siinähän on vaihdekaavio tällainen

R 2 4

1 3 5

Taisi noita olla 300E-24 w124:ssäkin?
Vaihdekaavio menee toisessa näin(-92):

__1 3 5

R 2 4

ja toisessa(-86):

1 3 5

2 4 R
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Ja selvisihän se syykin toisen askin pitkiin vaihdeväleihin-->oli kepin juuresta oikealta puolelta 2 pulttia irronnut kokonaan. Pyörivät siellä keskikonsolissa. Nuo kun laitoin paikoilleen, niin alkoi pykälät menemään kunnolla silmään ja vaihdevälitkin lyhentyivät :lol: .
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuohon kepin tuntumaan vaikuttaa tosi paljon, kun vaihtaa ne puslat laatikon vipuihin ja sitten niihin itse vaihdevipujen päihin, jos ovat kuluneet tai kovettuneet. Myös shifterin purku, pesu ja rasvaus vaseliinilla parantaa tilannetta. Tulee sellainen, kuin sen kuuluu olllakin. Näin ainakin W123:ssa ja sama jutu varmasti myös W124:ssa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

onko tuolla vaihdekaaviolla tosiaankin väliä? (paitsi getrag tietenki)
näköökö sen vaihdekaaviosta onko pitkällä vaiko lyhkäisellä akselilla oleva loota?

joskus muinoin kun räjäytin oman laatikkoni niin eräs korjaaja kertoi että ei ole väliä mitä kepinpäässä lukoo että se on siitä "keppi häksättimestä" kiinni koko kaavio tai jotain semmosta :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ois viä kysymys vaikkei vanhaankaan oo viä kukaa kerenny vastaamaan :shock: : mitähän haittaa tulis jos laittasin tuon lyhyt akselisen tilalle kylmästi vaan pitkä kaselisen laatikon?? mahtasko se mennä ja toimia :roll:

kai tuota nyt joku on kokeillu?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

mitähän haittaa tulis jos laittasin tuon lyhyt akselisen tilalle kylmästi vaan pitkä kaselisen laatikon??
No jos samalla vaihat kaksoismassavauhtipyörän tavalliseen ja kytkimen tarvittaessa sen mukaan ?
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

dealer kirjoitti:
No jos samalla vaihat kaksoismassavauhtipyörän tavalliseen ja kytkimen tarvittaessa sen mukaan ?
en tiedä mikä kytkin pitää riittävästi pitkä-akselisista paitsi se 800e kytkin :?
taidan ostaa vauhtipyörineen sen oikean loodan ja sovitan sen pitkän akselin sinne ajan kanssa jossain vaiheessa
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”