
E500/500E ASR vai ASD?
E500/500E ASR vai ASD?
Noniin, eli tarkoituksena olisi toteuttaa pitkäaikainen unelma ja ostaa tuo "kurko". Yksi kysymys vain asian tiimoilta, muistelin lukeneeni joskus, että viissatasissa on aina ASR luistonesto eikä ollenkaan lukkoa
Voiko tämä olla totta, eikö edes alkupään malleissa olisi tuota maanmainiota ASD perää?

- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kas kummaa, omassa pirssissä on keskikonsolissa ASR-kytkin, jolla tehonrajauksen saa pois. Poiskytkentä on ohjekirjan mukaan tarkoitettu käytettäväksi lumella, hiekassa tai soralla ajettaessa, eikä moottorin kierrosluku laske vaikka pyörät sutisivat.AM kirjoitti:ASR eikä sitäkään saa pois päältä. Tai saa jollain boksimuutoksilla
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Olikos se niin, että sitä lumiketjunkuvaa kun painaa on johku 40 km/h asti poissa pelistä 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Tuosta ASR-napista kun sysää, niin on pois pelistä kaikilla nopeuksilla. Ei ole mitään kummempaa kuvaa lumiketjusta tai muusta. Noita on kai sitten erilaisia systeemeitä... meseläisen luistonrajoitusnupissa tosin lukee mieluumminkin notta ARS...





Viimeksi muokannut Kaapo, 10.9.2007 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Joo. niin se vaan taitaa olla että tämäkin super-sedan on puolittain pilalla
En todellakaan ole mitään kuminpolttelumiehiä, mutta olisihan se joskus sateella kiva vähän luistella
Modaamalla ton luistoneston saa pois, ja netin mukaan sillä esim. 0-100km/h arvo paranee johonkin 5s tuntumaan
Tosin auttaako tuon luistoneston ohitus nyt kuitenkaan mitään, jos siellä ei lukkoakaan ole. Sama sutia sitten 240 GLE:llä...



Eli uudemmissa W140-korisissa autoissa on tuo nappi ja tämä on siirrettävissä myös 500E/E500-autoihin. Toki tarvii hieman muutakin, kuin pelkän napin.. Hommaan jos alkaa, niin ei mikään ihan älytön ole, kunhan hieman tietää mitä tekee.Kaapo kirjoitti:Tuosta ASR-napista kun sysää, niin on pois pelistä kaikilla nopeuksilla. Ei ole mitään kummempaa kuvaa lumiketjusta tai muusta. Noita on kai sitten erilaisia systeemeitä... meseläisen luistonrajoitusnupissa tosin lukee mieluumminkin notta ARS...![]()
Ja oman muistin mukaan lumiketju toimii 60kmh asti, muttei salli sinne asti suinkaan yletöntä sutimista, vaan antaa jonkun 20kmh (mutua..) olla pyörimiseroa.
Joskus kaipaisi tuon pois saantia, lähinnä leikkimielen iskiessä, jotta voisi risteyksistä lähtä kääntymään "näyttävästi," mutta eipä kesäkelillä muuten ole haittaa. Toisaalta märällä kelillä poistuu melko vauhdilla liikennevaloistakin.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Totta.XUX63 kirjoitti:ARGHHH!!!!
Tuo on systeemi joka tappaa auton![]()

Pt asiaa jo ansiokkaasti valottikin, joten ei siitä sen enempää.
Jotenkin tuntuu, että olisikohan asiakkaiden mielipiteillä ollut joskus vaikutusta tämän uudempien mersujen ASR off -napin syntyyn?

Omassa autossa on tuo p*ska-asr, ja se on todellakin rasittavin varuste jonka mersuun voi listalta ruksia.

- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se mitään tapa autoo, voiman tarkoitus on siirtää ja likuttaa sitä autoa
Viissatkussa on kettinki nappula ja toimii kuten edellä kerroinkin.

Viissatkussa on kettinki nappula ja toimii kuten edellä kerroinkin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Noniin muttaku...jos ei sitä lukkoakaan sitten ole niin
Niinhän ne noista uusista AMG malleistakin lähteepi ESP kokonaan pois kun asiakkaat hiostivat, jossain vanhemmassa E55:ssa se on aina taka-alalla "kyyläämässä". Arvokas merkkihän ei tietysti sovellu nuorison kuminpolttoleikkeihin, mutta pitäisihän nyt kuskin saada MILJOONAN MARKAN autossa saakeri päättää sutiiko vai eikö 


Ei se auta, on se vaan silti ostettava. Ollut haaveena niin pitkään, ja nyt rupeaa jo löytymään ihan kohtuurahallakin. Mersulla sit cruisailu ja hauskanpidon voi suorittaa 240:llä, se sutii ihan just niin paljon kun 118 hevosta sallii
Eipä tuo 124:nen nyt muutenkaan sellanen auto ole, että älyttömiin suditteluihin innostais, mutta kun C36 AMG:ssäkin on pakkoluistonesto niin 


Tai siis toimii siten, kuten jälkeenne sen toimintaa tarkensin. Eli ei poista kokonaan tuota luistonestoa, vaan sallii sutimista, jotta ketjuilla voisi ajaa. Saman saa tosin aikaiseksi pitämällä jarrua, eli jarruvalot kun syttyy, niin silloin sallii samalla tavalla pienen luiston.Lucky-Dog kirjoitti:Se mitään tapa autoo, voiman tarkoitus on siirtää ja likuttaa sitä autoa![]()
Viissatkussa on kettinki nappula ja toimii kuten edellä kerroinkin.
Ja tämä on kokemusta omasta autosta muutamien vuosien ajalta.
Kyllähän tuosta välillä kiusaa on, mutta toimii (mielestäni) hieman fiksummin, kuin uudempien autojen luistonestot, jotka leikkaa todella rankasti tehoja.
Kun joskus jaksaisi, niin tinailisi ja laittaisi sen lukkoperän, mutta voipi jäädä laittamatta. Lukkoperiä saa tuohon autoon eri pajoilta suoraan, joten ongelmia ei siinä mielessä synny,.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Niin, tuossa ASR järjestelmässähän tuo "lukko" lähtee pois tosiaan 40km/h vauhdissa, mutta eihän se ASD:kään tuota korkeammalle päällä pysy.....vai?
(toki ASD antaa pyöriä "vauhdikkaammin" mutta periaate sama) Joten ainut vaihtoehto on tosiaan sen lukon hommaaminen esim. RennTech pajalta
Mutta hieman asiaa sivuten-> [youtube]http://youtube.com/watch?v=TaqapJK5Efw& ... ed&search=[/youtube]
Ei ole lukkoa Brabuksen nikkaroimassa väykyssäkään mikä pätkän lopussa havaitaan, mutta jos kerran voimaa riittää ja vauhtiin pääsee, niin pyörittää se molemilla ilman lukkoakin

Mutta hieman asiaa sivuten-> [youtube]http://youtube.com/watch?v=TaqapJK5Efw& ... ed&search=[/youtube]
Ei ole lukkoa Brabuksen nikkaroimassa väykyssäkään mikä pätkän lopussa havaitaan, mutta jos kerran voimaa riittää ja vauhtiin pääsee, niin pyörittää se molemilla ilman lukkoakin

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Periaate on kyllä täysin eripiippu kirjoitti: mutta eihän se ASD:kään tuota korkeammalle päällä pysy.....vai?(toki ASD antaa pyöriä "vauhdikkaammin" mutta periaate sama)


Melkein väittäisin että tuossa väykyssä on jonkunlainen lukko. ASD:ssähän lukko(se 100%) myös kytkeytyy pois päältä jos painaa jarrua.Eli paikallaan jarrua vasten voi perän saada leikkaamaan kiinni


No tuossa lähtee lukollinen M5 ja 500E yhdellä renkaalla vetäen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jV8Z3h74BQQ[/youtube]



Ja tosiaan, niinhän se ASD olikin että 100% 40km/h asti......
Mutta tuosta lukottoman molemmilla pyörittämisestä-> Kuplassa ainakin ottaa molempia mukaan just noin niinkuin tuossa brabus väyrysessä kun voimaa riittää ja pito hieman olematon (eli alussa yhdellä, mutta vauhtiin päästyään molemmilla)


..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Oo tyytyväinen että ees pelaa se asr!
Kunpa saiski ohitettua koko per....luistoneston...Katso w140 sähkö/asr häikkä.
Viimeksi muokannut wantti22, 30.3.2008 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.