E500/500E ASR vai ASD?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

E500/500E ASR vai ASD?

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Noniin, eli tarkoituksena olisi toteuttaa pitkäaikainen unelma ja ostaa tuo "kurko". Yksi kysymys vain asian tiimoilta, muistelin lukeneeni joskus, että viissatasissa on aina ASR luistonesto eikä ollenkaan lukkoa :o Voiko tämä olla totta, eikö edes alkupään malleissa olisi tuota maanmainiota ASD perää?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Pikku kooklettelu antoi samanlaisia tietoja: "ASR traction control was standard "
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

ASR eikä sitäkään saa pois päältä. Tai saa jollain boksimuutoksilla :nocando:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

AM kirjoitti:ASR eikä sitäkään saa pois päältä. Tai saa jollain boksimuutoksilla :nocando:
Kas kummaa, omassa pirssissä on keskikonsolissa ASR-kytkin, jolla tehonrajauksen saa pois. Poiskytkentä on ohjekirjan mukaan tarkoitettu käytettäväksi lumella, hiekassa tai soralla ajettaessa, eikä moottorin kierrosluku laske vaikka pyörät sutisivat.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Olikos se niin, että sitä lumiketjunkuvaa kun painaa on johku 40 km/h asti poissa pelistä :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Tuosta ASR-napista kun sysää, niin on pois pelistä kaikilla nopeuksilla. Ei ole mitään kummempaa kuvaa lumiketjusta tai muusta. Noita on kai sitten erilaisia systeemeitä... meseläisen luistonrajoitusnupissa tosin lukee mieluumminkin notta ARS... :shock: :lol:

Kuva
Viimeksi muokannut Kaapo, 10.9.2007 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Joo. niin se vaan taitaa olla että tämäkin super-sedan on puolittain pilalla :lol: En todellakaan ole mitään kuminpolttelumiehiä, mutta olisihan se joskus sateella kiva vähän luistella :roll: Modaamalla ton luistoneston saa pois, ja netin mukaan sillä esim. 0-100km/h arvo paranee johonkin 5s tuntumaan :o Tosin auttaako tuon luistoneston ohitus nyt kuitenkaan mitään, jos siellä ei lukkoakaan ole. Sama sutia sitten 240 GLE:llä...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kaapo kirjoitti:Tuosta ASR-napista kun sysää, niin on pois pelistä kaikilla nopeuksilla. Ei ole mitään kummempaa kuvaa lumiketjusta tai muusta. Noita on kai sitten erilaisia systeemeitä... meseläisen luistonrajoitusnupissa tosin lukee mieluumminkin notta ARS... :shock: :lol:
Eli uudemmissa W140-korisissa autoissa on tuo nappi ja tämä on siirrettävissä myös 500E/E500-autoihin. Toki tarvii hieman muutakin, kuin pelkän napin.. Hommaan jos alkaa, niin ei mikään ihan älytön ole, kunhan hieman tietää mitä tekee.

Ja oman muistin mukaan lumiketju toimii 60kmh asti, muttei salli sinne asti suinkaan yletöntä sutimista, vaan antaa jonkun 20kmh (mutua..) olla pyörimiseroa.

Joskus kaipaisi tuon pois saantia, lähinnä leikkimielen iskiessä, jotta voisi risteyksistä lähtä kääntymään "näyttävästi," mutta eipä kesäkelillä muuten ole haittaa. Toisaalta märällä kelillä poistuu melko vauhdilla liikennevaloistakin.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Merzedes kirjoitti:Sama sutia sitten 240 GLE:llä...
Mieshän puhuu asiaa. Mitä tekee isomoottorisella ja tehoisella autolla joka itse päättää että paljonko se sulle antaa sitä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

ARGHHH!!!!

Tuo on systeemi joka tappaa auton :shock: En ois kuuna päivänä uskonut että viissatkuun ämpätään tuommonen :ttu:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

XUX63 kirjoitti:ARGHHH!!!!

Tuo on systeemi joka tappaa auton :shock:
Totta. :evil:

Pt asiaa jo ansiokkaasti valottikin, joten ei siitä sen enempää.

Jotenkin tuntuu, että olisikohan asiakkaiden mielipiteillä ollut joskus vaikutusta tämän uudempien mersujen ASR off -napin syntyyn? :roll:

Omassa autossa on tuo p*ska-asr, ja se on todellakin rasittavin varuste jonka mersuun voi listalta ruksia. :evil:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Se mitään tapa autoo, voiman tarkoitus on siirtää ja likuttaa sitä autoa :lol:
Viissatkussa on kettinki nappula ja toimii kuten edellä kerroinkin.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Noniin muttaku...jos ei sitä lukkoakaan sitten ole niin :huh: Niinhän ne noista uusista AMG malleistakin lähteepi ESP kokonaan pois kun asiakkaat hiostivat, jossain vanhemmassa E55:ssa se on aina taka-alalla "kyyläämässä". Arvokas merkkihän ei tietysti sovellu nuorison kuminpolttoleikkeihin, mutta pitäisihän nyt kuskin saada MILJOONAN MARKAN autossa saakeri päättää sutiiko vai eikö :evil:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hitusen nopsempiahan nuo on olleet kiihtymäänkin mistä ASR poistettu käytöstä, sellaista muistelen lukeneeni.Puhumattakaan sitten jos autossa olisi se lukko...
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Ei se auta, on se vaan silti ostettava. Ollut haaveena niin pitkään, ja nyt rupeaa jo löytymään ihan kohtuurahallakin. Mersulla sit cruisailu ja hauskanpidon voi suorittaa 240:llä, se sutii ihan just niin paljon kun 118 hevosta sallii :lol: Eipä tuo 124:nen nyt muutenkaan sellanen auto ole, että älyttömiin suditteluihin innostais, mutta kun C36 AMG:ssäkin on pakkoluistonesto niin :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuolla oli jottain ohjetta ja juttua ASD:n ohituksesta. "Tinaa jos uskallat" -takuulla.
Pro HVM
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Lucky-Dog kirjoitti:Se mitään tapa autoo, voiman tarkoitus on siirtää ja likuttaa sitä autoa :lol:
Viissatkussa on kettinki nappula ja toimii kuten edellä kerroinkin.
Tai siis toimii siten, kuten jälkeenne sen toimintaa tarkensin. Eli ei poista kokonaan tuota luistonestoa, vaan sallii sutimista, jotta ketjuilla voisi ajaa. Saman saa tosin aikaiseksi pitämällä jarrua, eli jarruvalot kun syttyy, niin silloin sallii samalla tavalla pienen luiston.

Ja tämä on kokemusta omasta autosta muutamien vuosien ajalta.

Kyllähän tuosta välillä kiusaa on, mutta toimii (mielestäni) hieman fiksummin, kuin uudempien autojen luistonestot, jotka leikkaa todella rankasti tehoja.

Kun joskus jaksaisi, niin tinailisi ja laittaisi sen lukkoperän, mutta voipi jäädä laittamatta. Lukkoperiä saa tuohon autoon eri pajoilta suoraan, joten ongelmia ei siinä mielessä synny,.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Pitää sanoa tähän, että pitkään mersuun ASR passaa sellaisenaan oikein hyvin.
Vaimokin tykkää kovasti.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin, tuossa ASR järjestelmässähän tuo "lukko" lähtee pois tosiaan 40km/h vauhdissa, mutta eihän se ASD:kään tuota korkeammalle päällä pysy.....vai? :oops: (toki ASD antaa pyöriä "vauhdikkaammin" mutta periaate sama) Joten ainut vaihtoehto on tosiaan sen lukon hommaaminen esim. RennTech pajalta

Mutta hieman asiaa sivuten-> [youtube]http://youtube.com/watch?v=TaqapJK5Efw& ... ed&search=[/youtube]

Ei ole lukkoa Brabuksen nikkaroimassa väykyssäkään mikä pätkän lopussa havaitaan, mutta jos kerran voimaa riittää ja vauhtiin pääsee, niin pyörittää se molemilla ilman lukkoakin :wink:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

piippu kirjoitti: mutta eihän se ASD:kään tuota korkeammalle päällä pysy.....vai? :oops: (toki ASD antaa pyöriä "vauhdikkaammin" mutta periaate sama)
Periaate on kyllä täysin eri :wink: ASD:ssähän ei mitään jarruteta, voiman vaan annetaan purkautua molempiin pyöriin 8) ASD:ssä n. 40km/h asti on 100% lukko, ja siitä suuremmissa vauhdeissa 30%.

Melkein väittäisin että tuossa väykyssä on jonkunlainen lukko. ASD:ssähän lukko(se 100%) myös kytkeytyy pois päältä jos painaa jarrua.Eli paikallaan jarrua vasten voi perän saada leikkaamaan kiinni :roll: No vähän omituinen kun ei tuossa alussa ole minkäälaista lukkoa käytössä, mutta omituiselta tuntuu että noin alkaa piirtämään kahta raitaa...No yksi vaihtoehto tietty on että perä junttaa tuossa alussa kiinni ja siitä tulee lukkoperä ihan itsestään :lol:

No tuossa lähtee lukollinen M5 ja 500E yhdellä renkaalla vetäen 8) ->

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jV8Z3h74BQQ[/youtube]
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:D Jep, olin jo hieman kuutamolla kun tuota edellistä yöllä kirjoittelin :oops: Siksi pari asiavirhettä......mutta mitäs noista 8)

Ja tosiaan, niinhän se ASD olikin että 100% 40km/h asti......

Mutta tuosta lukottoman molemmilla pyörittämisestä-> Kuplassa ainakin ottaa molempia mukaan just noin niinkuin tuossa brabus väyrysessä kun voimaa riittää ja pito hieman olematon (eli alussa yhdellä, mutta vauhtiin päästyään molemmilla) :ope: ja samoin kävi yhdellä tutulla virolaisella 750 IAL bemarissa kun tahtoi olla senverran tehoa että joutui joka käännöksessä sulattaa -> molemmilla pyörittää kunhan saa auton suoraan käännöksen jälkeen, eikä ole lukkoa :D (ps. kolmas laatikko menossa vajaan kahdenvuoden sisällä :whisper: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^Joo, minullahan ei ikinä ole ollut autoa jossa niin paljon tehoja että kesällä voisi tutkia miten pyörät lyö tyhjää, 200D:llä kun ei lyö kumpikaan :lol: Joku tosi tehokas luistonesto varmaankin :roll: No 300TE:ssä oli ASD ja ainakin talvella erittäin mukava varuste 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

AM kirjoitti:ASD:ssähän lukko(se 100%) myös kytkeytyy pois päältä jos painaa jarrua.Eli paikallaan jarrua vasten voi perän saada leikkaamaan kiinni :roll:
Onhan siinä se 30% aina mukana. Kyllä mulla piirtää tasaseen molemmilla.
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

^On, sitä tuossa yritinkin sanoa kun ihmettelin ettei toinen rengas pyöri ollenkaan. Mutta perän voi tosiaan saada leikkamaan jos jarrua vasten sudittelee( ei kai nyt kukaan mersulla :roll: ) Jossain väitettiin että yli 50% lukolla olisi vasta turvallisempaa ilman pelkoa kiinni leikkaamisesta...
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

AM kirjoitti:Jossain väitettiin että yli 50% lukolla olisi vasta turvallisempaa ilman pelkoa kiinni leikkaamisesta...
Eikai sentään, vai koskeeko tämä ainoastaan MB:tä? Bemareissahan on 25% ja hyvin on polttelua pelit kestäneet :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei mitään hajua, tuollaista vaan jossain mbworldissa tms. kertoivat. Omakohtaista kokemusta ei ole. En tiedä millainen perä bemussa on, mersussahan on aika herkkiä leikkaamaan kiinni tasauspyörästöstä, ne pikkurattaitten akselit...Lukottomalla on tullut kokeiltua sen verran ettei enää tarvitse :lol:
makon
Viestit: 7
Liittynyt: 26.3.2008 16:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja makon »

Olisiko kukaan saanut luistonestoa kokonaan pois päältä. Lumiketjunappi antaa vähän joustoa. Nyt tuntuu siltä, että tarvis saada kokonaan pois 8)
wantti22
Viestit: 184
Liittynyt: 19.2.2008 21:23
Paikkakunta: Kemijärvi

Oo tyytyväinen että ees pelaa se asr!

Viesti Kirjoittaja wantti22 »

Kunpa saiski ohitettua koko per....luistoneston...Katso w140 sähkö/asr häikkä.
Viimeksi muokannut wantti22, 30.3.2008 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
makon
Viestit: 7
Liittynyt: 26.3.2008 16:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja makon »

Täytyy katsoa ja hakee lisää tietoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”