300 CE-24 Autom. ei lähde käyntiin "P"-päällä..

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

300 CE-24 Autom. ei lähde käyntiin "P"-päällä..

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Terve! Tässä uunituore foorumilainen kyselee apuva!

Vika 1:Autoni on MB 300 CE-24 '90 Autom. ja siinä on tällä hetkellä tuon otsikon mukainen ongelma.. eli kun vaihde on P asennossa niin auto ei enää lähde käyntiin vaan vaatiis en että se on N-asennossa. Eli todennäköisesti se luulee P asennossa että olisi muka vaihde päällä tms. Kuinka lähteä purkamaan/korjaamaan?

vika 2: Auto ei lähde lämpimänä kunnolla käyntiin vaan vähän tahtoo yskiä. Puolan johto vaihdettiin uuteen ja tulpat on vaihdettu, mutta niistä ei hirveää apua kyllä ollut. Koneeseen tehty kansiremontti viime talvena, jolloin suuttimet on pesty, mutta ei vaihdettu. Missä vika voisi sitten olla?

vika 3: Kattoluukku ei aukea ns. "tiltti asentoon" eli ylös viistosti. Sisään menee kuitenkin hyvin. Niin kuinka lähteä tätä korjailemaan ja löytyykö netistä tähän ohjeita purkamiseen.

vika 4: Vilkkuviiksessä jotain vikaa kun se väläyttää pitkiä tosi helposti. Eli on erittäin herkkä..pelkästä hipaisusta väläyttää pitkiä. Onko mahdollista säätää vai pitääkö hankkia kokonaan uusi "viiksi"?

Kiitoksia vastauksista näin etukäteen! niistä on varmasti paljon apua! Ettei tule purettua koko autoa turhaa.. :roll:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Re: 300 CE-24 Autom. ei lähde käyntiin "P"-päällä.

Viesti Kirjoittaja Malm »

Wildman kirjoitti:Terve! Tässä uunituore foorumilainen kyselee apuva!

Vika 1:Autoni on MB 300 CE-24 '90 Autom. ja siinä on tällä hetkellä tuon otsikon mukainen ongelma.. eli kun vaihde on P asennossa niin auto ei enää lähde käyntiin vaan vaatiis en että se on N-asennossa. Eli todennäköisesti se luulee P asennossa että olisi muka vaihde päällä tms. Kuinka lähteä purkamaan/korjaamaan?

vika 4: Vilkkuviiksessä jotain vikaa kun se väläyttää pitkiä tosi helposti. Eli on erittäin herkkä..pelkästä hipaisusta väläyttää pitkiä. Onko mahdollista säätää vai pitääkö hankkia kokonaan uusi "viiksi"?

Kiitoksia vastauksista näin etukäteen! niistä on varmasti paljon apua! Ettei tule purettua koko autoa turhaa.. :roll:
Terve terve,

Ja tervetuloa foorumille.

1. Näissä automaattilaatikoisissa mersuissa on peruutusvalokytkin joka samalla katkaisee startin herätevirran vaihdekepin ollessa muilla asennoilla kuin P ja N. Vikakuvaus kyllä selvästi viittaa siihen että vika löytyy nimenomaan tästä kytkimestä. Onneksi hätä ei ole kummoinen, älä pura mitään autosi sisältä vaan mene nosturille niin saat kyseisen kytkimen vaihdettua alakautta, se löytyypi laatikon kyljestä ;)

4. Kyllä minä lähtisin suoraan viiksen vaihtamaan, mutta kannattaa purkaa hieman rattiputken verhoiluja jotta näkee onko kyse vain jostain johdon rispautumisesta tai muusta vastaavasta kyse. :)

Noihin pensamersun oikkuihin en osaa mitään vastata, olen sen verta tiisselimiehiä mutta ootellaampas vähän aikaan, kyllä sieltä joku vastailee, tahtoo olla nämä pitkät starttivieterit kuumana aika yleinen ongelma :wink:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Noh, päivä jo mennyt eikä kukaan pensamersun omista oo sanonu mitään :evil: :evil: :evil: :evil: :D ?

:lol: :o :) :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

otappas laatikon kupeesta , mistä vaihdevivun akseli menee laatikon sisään johto liitin irti ja koita tarttaako parkilla jos tarttaa niinsit menee käynistyksen esto releen puolelle, en tiijä :roll: tai se kytkin on laatikon kupeesta liian sittanen irti jos purkaantuu niin pura ,putsaa ja kato kosketin pinnat onko ehjät :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Lähteekö lämpimänä käyntiin niin että aluksi tuntuu ettei kävisi kaikilla? Ja tekee sitä kun auto seisoo hetken ja sitten käynnistää? Jos näin niin suuttimistahan se johtuu. En tiedä sitten auttaisiko pelkkä suuttimien o-renkaiden vaihto...

Niin ja viikseen auttaa uusi viiksi 8) Itselläni oli 200D:ssä samaa vikaa ja purin ja patentoin sen kuntoon, ei kylläkään ihan uuden veroinen mutta ei niin helposti enää vilku pitkät. En nyt muista mikä sieltä menee..mutta jotain muoviosia muistaakseni...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”