Mihin ne jarrunesteet häviää,vuotaako kytkimen työsylinteri?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Mihin ne jarrunesteet häviää,vuotaako kytkimen työsylinteri?

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tere,

Mie jo nohevana ostin kytkyttimen pääsylinterin kun jarrunestettä häviää johonkin, mutta kuivempihan se on ku sanonku mikä.

Täytyy myöntää, että automaateilla on tullut ajeltua, niin ei ole näitä kytkinmurheita pahemmin ollut, enkä tiedä mihin työsylinteri vuotaa jos vuotaa, tiiättekö te ? Ulkopuolelta työsylinteri on myös kuiva, mutta muuten auto jättää sillointällöin läiskän allensa, jonka olen todennut olevan hyvin suurella todennäköisyydellä jarrunestettä. Voiko siis työsylinteri vuotaa kytkinkopan sisään ja sieltä jotain muuta kautta pihalle ? Vuoto ei ole runsasta, kerran sitä olen lisännyt.

Kytkytin on pelannut ilman oireita, mitä nyt joskus polkimen vaste on ehkä kevyempi kuin joku toinen kerta, irroittaa ja ottaa kiinni aina suunnilleen samoilla korkeuksilla, missä vika :?: :) :nocando:

Niin, ja miten työsylinteri vaihdetaan, ulkona näkyvät pultit veks ja lähteekö sen jälkeen nätisti ?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kytkinkopan sisään se työsylinteri mehunsa sylkee jos niikseen on.

Ulos voipit ula sitten vaihteiston ja moottorin alimmaisesta liitoskohdasta.
Vaihto on bout kuten edellä totesitkin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Minä vastaan itselleni, eiköhän se sinne sisälle vuoda tuosta varren juuresta:
Kuva

Ja luulis lähtevän aika nätisti kun pultit irrottaapi, tuo "tappi" vissiin mennöö nätisti sinne johonki siirtovarren "haarukkaan". Eh, ammatti termejä :D :roll:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Ai Lucky-Dogi se kerkeski jo, kiitoksia :D :lol:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu, sorry tuo 12 min delay :oops:

Korin ja vaihteiston välisessä osassa on kumiletku; se lukkopihdeillä tukkoon, niin ei tuu kaikki nesteet mäkeen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Hmm,

Pittääkö ilmaus tehdä myös "väärinpäin" kun työsylinterin vaihtaa, vai riittääkö jos laittoo piilteman takaiskuventtiililetkun ja polokee hervottomasti kytkintä ?

-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Malm kirjoitti:Hmm,

Pittääkö ilmaus tehdä myös "väärinpäin" kun työsylinterin vaihtaa, vai riittääkö jos laittoo piilteman takaiskuventtiililetkun ja polokee hervottomasti kytkintä ?

-RIsto
Koitappa vain vaihtaa se työsylinteri ja sitten annat sen valua jonkin aikaa. Sitten ruuvi kiinni ja poljet jonkin aikaa kytkintä. Noin se pari viikkoa sitten toimi W123:ssa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Alakautta väärinpäin tippakannulla tai sitten sen Tiilerin kikan mukaan :arrow:
etujarrusatulan ilmausruuvista letku työsylinterin persuuksiin ja polokemista :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Noniin,

Tuli tänään sitten vaihdettua tuo työsylinteri. Poissa ottamienen onnistui käden käänteessä, mutta uuden taikaisin paikalleen laittoon menikin sitten loppupäivä. Ei voi kyllä suositella kenellekkään pakkasella sorapedillä tätä hommaa, meinas jo usko loppua välillä kesken.

Oli joku sitten aikasemmin sen jarrunesteputken mutterinkin muljautellut muodottamaksi joten meni lukkopihtihommiksi, uuden sylinterin kiristys sitten tapahtui sitten sylinteriä pyörittämällä auton alla, tämän takia piti kytkinletkukin irroittaa sieltä toisesta päästä ja sekin meni lukkopihtihommiin. Ois voinu ostaa uuden letkuputken valmiiksi, soitin tarviketorillekkin mutta niillä ei ollut, ja muut kaupat ei ole lauantaisin auki. Toivotaan että tuo vanha letkuputki kestää, ei tahdo tehä samaa remonttia toista kertaa vähään aikaan.

Ilmaaminen kävi sitten Heavyn ohjeiden mukaan, eli valuttelin varmaan litran sieltä läpi ja hyvin tuntuu toimivan, mitä nyt aluksi otti tosi alhaalla kiinni mutta aika äkkiä tilanne normalisoitui. Semmosta tänään :D :D :lol:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”