MB 200D kovalla käytöllä kuuluupi "PAM"(Ratkaistu)

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

MB 200D kovalla käytöllä kuuluupi "PAM"(Ratkaistu)

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Ensin meinasin olla julma ja käyttää valmista topicia mutta puusilimät ei nyt erottaneet kyllä sammoo aihetta tai ehkä oli ehkä ei ei voi tietöö,kuitenkin...

Joo eli tilanne on se että olisi katsastus tuossa jossakin vaiheessa helmikuuta tulossa ja pitäis kehitellä että mitähän tuolta voimansiirrosta menee vaihtoon,eli oireet ovat että kun esimerkiksi päästää nopeasti kaasun pois 40 vauhdissa tai syöttää "nopeasti" isompaa pykälää esim liukkaalla leikkiessä niin jostain kuuluu aika kumea "pam" aina,missä problemo?? Perhanan amiskan auto puolikin kun ei ota ennen kun helmikuun puolenvälin tienoilla töitä vastaan millon voi olla jo myöhäistä,muka meinaavat loppu työtkin saada tehtyä :evil:

tavan ajossa ei sinällään ongelma ole kun kyllähän omistaja osaa hellästi ajella mutta ei tuota kukaan kaveri ole tähän menessä tainnut osata ilman pamauttelua ajaa yhtään vaihtoa... :lol: ja katsuri ei taida asiasta oikein tykätä??

ja näin vielä vähän offtopic että mitä muuta ois laitettavana niin;
-Takajarru levyt menee ilmeisesti vaihtoon kun onkun pesukoneen linkouksen lopetus alkaa jarruttelemaan yli 80 km/h vauhdeista...
-Pelkääjän puolen etu lokari menee ilmeisesti vaihtoon,siinä on peukun pituinen ja levyinen reikä syöpynyt...
-Rekisteri kilven valolle pitää jotain keksiä kun kontin luukku on aivan kun jonkun suolalla hankaamisen jäljiltä,siellä täällä ruostetta ja pahimmat sillein että rekisteri kilven valo halus tulla ruuveineen päivineen läpi :roll:

Muuta ei tainnutkaan mitään akuuttia olla,jos vaan ei katsuri huomaa pakokaasun kierron sulkemista...
Viimeksi muokannut Mr_nice, 15.1.2008 22:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Noista jarrulevyistä ainakin sen verran, että kannattaa ennen uusien ostamista ottaa vaikka ratas pois ja katsella vähän mikä siellä on vikana. Itsellä jumputti kans aika lahjakkaasti ja meninkin sitten ostamaan uudet levyt ja palat joka nurkalle. Rempan yhteydessä sitten selvisi, että siellähän oli yksi mäntä jumissa ja osissa oli pintaa vielä vaikka muille jakaa. No, vaihdoinpa siinä sitten kuitenkin joka nurkalla osat :cry:.
Kein siknatuur
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Sampo N. kirjoitti:Noista jarrulevyistä ainakin sen verran, että kannattaa ennen uusien ostamista ottaa vaikka ratas pois ja katsella vähän mikä siellä on vikana. Itsellä jumputti kans aika lahjakkaasti ja meninkin sitten ostamaan uudet levyt ja palat joka nurkalle. Rempan yhteydessä sitten selvisi, että siellähän oli yksi mäntä jumissa ja osissa oli pintaa vielä vaikka muille jakaa. No, vaihdoinpa siinä sitten kuitenkin joka nurkalla osat :cry:.
Vian löysin mielestäni kun talvi nakkeja alle vaihtelin aikoja sitten,eli taka levyistä irtoo "kerroksia" semmosina palasina,paloissakin oli sillon vielä pintaa jne,vaikutti vaan kulumis jälkien mukaan siltä että palat luonnollisesti ottavat vaan alueittain levyyn kun osasta kohtaa puuttuu aina pari milliä ja niin... :roll:

sen takia se ei tuo seisontajarrukaan ilmeisesti ota,se pitää tyyliin lattiasta läpi polkaista että se tarraa kunnolla kiinni,muuten valuu mäkiparkissa natinan saattelemana pikkuhiljaa...
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

No se pam johtuupi siitä, kun takakelkan/lavetin etummaiset kumit on finito. Jos kumin ja rungon välissä pilkottaa metalli, on kumi resu. Ainakin useimmiten tämä on syy pam-juttuun. ohjeet vaihtoon kuvineen löytyy mekasta. Että tuskin tarvii voimansiirtoon koskea. kumit maksaa n. 60/pari. Onnea irrotukseen.
W124 - omistamisen iloa.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

sen takia se ei tuo seisontajarrukaan ilmeisesti ota,se pitää tyyliin lattiasta läpi polkaista että se tarraa kunnolla kiinni,muuten valuu mäkiparkissa natinan saattelemana pikkuhiljaa...
Se on erilliset rumpujarrut käkkärille, Rengas pois ja pyöränpultin reiästä kiristintä pyörittelemään... löytyy takaylänurkasta eli kuskin puolelta noin kello puol kahdesta ja pelkääjän puolelta puol yhdestätoista :) Taskulamppu ja pieni talttameisseli mukaan ja kiristelemään
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

teppo21 kirjoitti:
sen takia se ei tuo seisontajarrukaan ilmeisesti ota,se pitää tyyliin lattiasta läpi polkaista että se tarraa kunnolla kiinni,muuten valuu mäkiparkissa natinan saattelemana pikkuhiljaa...
Se on erilliset rumpujarrut käkkärille, Rengas pois ja pyöränpultin reiästä kiristintä pyörittelemään... löytyy takaylänurkasta eli kuskin puolelta noin kello puol kahdesta ja pelkääjän puolelta puol yhdestätoista :) Taskulamppu ja pieni talttameisseli mukaan ja kiristelemään
mitä nakkia :shock: onko näissä erikseen vielä rummut seisontajarrulle (vai onko sitten kovinkin yleinen käytäntö)...perkule sittenhän minä huomenna otan rinkulat irti,tarkistan nasta tilanteen,tiiraan kumit ja yritän kiristellä seisontajarrua :P lisäksi pitäisi vielä hitsata escorttiin vaimennin jos vaikka sekin nyt menis kaupaks lauantaina :roll:
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

jaakkoha kirjoitti:No se pam johtuupi siitä, kun takakelkan/lavetin etummaiset kumit on finito. Jos kumin ja rungon välissä pilkottaa metalli, on kumi resu. Ainakin useimmiten tämä on syy pam-juttuun. ohjeet vaihtoon kuvineen löytyy mekasta. Että tuskin tarvii voimansiirtoon koskea. kumit maksaa n. 60/pari. Onnea irrotukseen.
Joo eli metalliko ei saisi pilkottaa sen kelkan ja autonpää rungon välissä ollenkaan?? minulla näyttää näkyvän kummallakin puolella 20mm semmosta aivan puhdasta (hankaus jälkiä) "putkea" tai siis jotain semmosta...eli kumit on puaskana??

ei kyllä taida tulla mitään tuon auton kanssa,auto on -94 ja meinaa tippua ovien muovi"levikkeet" vidduun kun on niin ruosteessa ja kaarissa on ruostetta,takakontin luukusta saa kohta rekisteri kilven valonpaikalta nyrkin läpi,ja aikaa ois alle 2 kk laittaa kuntoon jos aikoo ensimmäisellä saada katsastuksesta läpi. kaupungilla pyörii melkein 10 vuotta vanhempia ruosteettomia w124,kyllähän tuota laittais innolla jos ois edes jotain intoa pitää pidempään mutta tuo 2litranen D latistaa tunnelmaa liikaa....
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29421
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

näyttää näkyvän kummallakin puolella 20mm semmosta aivan puhdasta (hankaus jälkiä) "putkea" tai siis jotain semmosta
Ihan hajalla ne kumit. :shock:

Tämän topikin otsikon lukiessani tulee aina mieleen sama asia jonka nyt tähän kirjoitan vaikkei se aiheeseen liitykään:
vetoakseli poikki
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

dealer kirjoitti:
näyttää näkyvän kummallakin puolella 20mm semmosta aivan puhdasta (hankaus jälkiä) "putkea" tai siis jotain semmosta
Ihan hajalla ne kumit. :shock:

Tämän topikin otsikon lukiessani tulee aina mieleen sama asia jonka nyt tähän kirjoitan vaikkei se aiheeseen liitykään:
vetoakseli poikki
jep jep,onneks ei nyt sentään vetari poikki ole :lol:

W124 Takapalkin etukumityyny koria vasten (ei 4matic). . . 18-1188 17.90
W124 Takapalkin etukumityynysarja vahvistettu"Taxi"(1/auto) 18-1200 48.50
W124 Takapalkin etukumityynysarja (1/auto). . . . . . . . . 18-1793 49.90

elikkäs joku noista kait sinne kävis???

toivottavasti noista kumeista johtuu nyt sitten se paukahtelu,ei tarviis sit hirveesti muuta tehdä :arrow: takalevyt ja palat vaihtoon :arrow: etupalat vaihtoon :arrow: ruosteita vähän kiinni :arrow: etulokari vaihtoon/hitsailua ja kittailua...

muovi kylkien kanssa tulee vielä ongelmia kun näyttää ne kiinnikkeet hajoilevan käsiin ja ruostetta on siellä alla työksi asti... :?
Avatar
jaakkoha
Viestit: 187
Liittynyt: 14.4.2007 0:01
Paikkakunta: Uimahallipaikkakunta

Viesti Kirjoittaja jaakkoha »

Joo mullaki näky metalli samalla tavalla ja pauke kuulu aina kun kytkimen nosti. Tai löysäsi kaasua ymymym... Paukkeeseen taisi rittä lopulta pelkkä ajaminen... :lol: Ja nuo viidenkympin kumisatsit vaikuttasi oikeilta... een tosin tiedä... ehkä. Mutta kuitenkin, nyt kun on uudet kumit, niin ei kuulu minkäänlaista pauketta enää.
W124 - omistamisen iloa.
Mr_nice
Viestit: 79
Liittynyt: 30.9.2007 21:32
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mr_nice »

Joo,vika oli kuin olikin ne kumit,tänään ne isukin kanssa väänneltiin paikoilleen ja nyt toimii hyvin,samalla tuli myös vaihdettu takajarru palat ja levyt,ja kiristeltyä seisonta jarru...Nyt ei katsastukseen pitäisi olla enää kun vaan etujarrupalojen vaihto ja rekisteri kilven valon asennus jotenkin kontin luukkuun (ruostetta prkl)... :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”