Sitten olisi myös toinen ongelma mikä ei tosin häiritse niin paljoa mutta kumminkin, hitaasti ajettaessa kakkosella paukkuu vaihde pois päältä, normaalia? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii kaveria hieman jelpata
Vaihdettaessa rasahtaa!?
Vaihdettaessa rasahtaa!?
Moron moron.. Elikkäs tuli tuollaane 200d -89 ikiliikkuja hankittua työrassiksi tuossa pari päivää sitten ja kuulin että täältä kyseiseltä sivustolta löytäisi paljon vastauksia kysymyksiin  
 , elikkä ongelmana on se että kolmoselta neloselle vaihtaessa kuuluu ärsyttävä rasahdus, ihan kuin rattaat hankais toisiaa vaste, mitä hitaammin kepin vetää 3-4 niin sitä vaimeampi rasahdus on, eikä ongelmaa ilmene muilla vaihteilla, ainoastaan kolmos nelos väli... Osaisiko joku kertoa mistä on kysymys.. En näistä oikein mitään ymmärrä mutta imen tietoa silmät ja suu auki  
 ..
Sitten olisi myös toinen ongelma mikä ei tosin häiritse niin paljoa mutta kumminkin, hitaasti ajettaessa kakkosella paukkuu vaihde pois päältä, normaalia? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii kaveria hieman jelpata
			
			
									
									
						Sitten olisi myös toinen ongelma mikä ei tosin häiritse niin paljoa mutta kumminkin, hitaasti ajettaessa kakkosella paukkuu vaihde pois päältä, normaalia? Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii kaveria hieman jelpata
- 
				HeneHendersson
 - Viestit: 21
 - Liittynyt: 24.1.2008 19:11
 - Paikkakunta: Tampere
 
Toi 3>4 välin rasahdus kuulostaisi siltä että syncro menossa, en tiedä kauan menee että rupeaa tosissaan rusahtelemaan 
 . 
Voi olla että öljyn vaihtokin auttaa. joka tapauksessa vika on lähinnä kosmeettinen (vai akustinen
 ) ja omasta kokemuksesta ilmestyy joskus 600-700 tkm paikkeilla ja siihen voi liittyä öljyjen vaihtamattomuus. 
Äänen saa pysymään poissa kun opettelee vaihtamaan niin että moottorin ja vaihteen mukaset kierrokset täsmää. eli 3:lta 4:lle vaihdettaessa odottaa hetken että kierrokset laskee , ei kuitenkaan ihan tyhjäkäynnille ja sitten vetää nelosen sisään.
			
			
									
									Voi olla että öljyn vaihtokin auttaa. joka tapauksessa vika on lähinnä kosmeettinen (vai akustinen
Äänen saa pysymään poissa kun opettelee vaihtamaan niin että moottorin ja vaihteen mukaset kierrokset täsmää. eli 3:lta 4:lle vaihdettaessa odottaa hetken että kierrokset laskee , ei kuitenkaan ihan tyhjäkäynnille ja sitten vetää nelosen sisään.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
 
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
						Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Easy Rider
 - hupimestari
 - Viestit: 8062
 - Liittynyt: 05.7.2007 19:15
 - Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
 
Olisko Mersulla ollut tehtaalla ihan omat öljyt. Betriebstoff-mikrovilmiltähän se löytyy jos jollain on koneelle imettynä tiedostot. ATF on kuitenkin se mitä niihin yleisesti laitetaan, normaali manulaatikkoöljy ei käyHeneHendersson kirjoitti:Mikä on w124 neliloviseen manuaaliin paras mahdollinen öljy? Paljonko sitä menee? Jos ei oo hetkeen vaihdettu niin kannattaako laatikossa käyttää nk. huuhteluöljyjä vai onko se täysin turhaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
						Parissa laatikossa ollut sama vika. Tosin 1-2 tai 2-3 välillä. Aikansa rusahtaa ja sitten ei enää pysy päällä kunnolla. Jos jaksaa sittenkin vielä ajella samalla laatikolla niin lopuksi vaihde häviää kokonaan 
 Kuulostaa tosiaan siltä että laatikko entinen, synkrothan sieltä kai menee.
Kannattaahan sitä ensin katsella öljyjä, luultavasti mekoisen metallihohtoiset ne vanhat...
Laatikothan eivät maksa oikeastaan mitään, vaihtokaan ei nyt monen tunnin homma jos monttu/nosturi ja avaimet löytyy.
			
			
									
									
						Kannattaahan sitä ensin katsella öljyjä, luultavasti mekoisen metallihohtoiset ne vanhat...
Laatikothan eivät maksa oikeastaan mitään, vaihtokaan ei nyt monen tunnin homma jos monttu/nosturi ja avaimet löytyy.