grafiittirasvaa perään?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
kjtw
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2007 14:00

grafiittirasvaa perään?

Viesti Kirjoittaja kjtw »

kellään käyttökokemusta seuraavanlaiseen kuultuun asiaan,kuin; perä ääntää-(ujellus/rohellus") ja kokeiltu perä-öljyn sekaan pariakin eri lisä ainetta,tuloksetta niin nyt ajatuksena kokeilla laittaa kuullun perusteella tuubi mustaa grafiittirasvaa/vaseliini ja sitten uudet öljyt lisäksi...perän mölyt sen verran lievää kuulemma (vielä) että kannattais kokeilla ennenkuin alkaa perän vaihto juttuihin. kyse mb w124 e200d-94 5-vaiht.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1360
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

No en voi väittää olevani asiantuntija mutta sanoisin, että kyseinen keino menee kategoriaan sahanpurua perään ja vahinko kiertoon. Eli mikäli haluat päästä autosta ja perämurheista eroon niin voi toimiakkin autoa kaupatessa. Tosiasioita ko. poppakonsti ei kuitenkaan muuta mihinkään, perä on tulossa tiensä päähän ja se kestää minkä kestää laitto sinne peräöljyn sekaan sitte vaikka mummon alushousut. :shock:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
kjtw
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja kjtw »

Väsynyt Mies kirjoitti:No en voi väittää olevani asiantuntija mutta sanoisin, että kyseinen keino menee kategoriaan sahanpurua perään ja vahinko kiertoon. Eli mikäli haluat päästä autosta ja perämurheista eroon niin voi toimiakkin autoa kaupatessa. Tosiasioita ko. poppakonsti ei kuitenkaan muuta mihinkään, perä on tulossa tiensä päähän ja se kestää minkä kestää laitto sinne peräöljyn sekaan sitte vaikka mummon alushousut. :shock:
no,sahajauho + kalsarit kuiteski eri asia kuin voitelu/rasva sekä avoimin mielin ilman heti uuden hakua voi ainakin" aatella joitain vaihtoehtoja kuten lähinnä ajattelin jonka johdosta vähän lis.taustaa;on laakeroitu ja ajettu noin +60.00 tkm sen jälk. sekä laakeroinnin suoritti aiemmin teeseitse sellanen joten lautaspyörät tms. eivät kait enää sattuneet ihan kohilleen ja kun nyt ei ole mistään myyntiin tarkoitetusta kikasta vaan ihan ajatus (tässä vaiheessa) kokeilla tälläista mahd. äänen"vaimentamiseksi ja kysehän on tav. grafiitti rasvasta ei ihme"tököteistä forte/x1r jne...
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

En usko että on mitään hyötyä vaseliinista äänen vaimenemisen lisäksi jos hammas kosketus on pielessä niin on ja paremmin toi perä öljy voitelee kun vaseliini.
Jos poppakonsteja haluaa kokeilla niin RSV:llä sain vaihdelaatikon äänet vaimenemaan ja toiminnan paremmaksi, tosi laatikossa ei ollut mitää isoa vikaa vissiin alkuunsakkaan vaan huonot öljyt kun ostin
kjtw
Viestit: 9
Liittynyt: 28.10.2007 14:00

Viesti Kirjoittaja kjtw »

Pega kirjoitti:En usko että on mitään hyötyä vaseliinista äänen vaimenemisen lisäksi jos hammas kosketus on pielessä niin on ja paremmin toi perä öljy voitelee kun vaseliini.
Jos poppakonsteja haluaa kokeilla niin RSV:llä sain vaihdelaatikon äänet vaimenemaan ja toiminnan paremmaksi, tosi laatikossa ei ollut mitää isoa vikaa vissiin alkuunsakkaan vaan huonot öljyt kun ostin
onko rsv samaa katekoriaa" kuin fortet ja x1r:t joita kavereilta saanut koemielessä/kokeiltavaksi ilman tuloksia
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Piti kirjoittaa rvs eli tommonen aine
http://www.rvs.fi/

Ralli porukat käyttää noita kilpureissa täälä päin laatikossa ja perässä kitkaa pienentämässä.
Ovat olleet tyytyväisiä siinä suhteessa mutta se parantaako kestävyyttä niin ei voi sanoo varmaksi.

Se vielä vaseliinin käytöstä että se grafiitti vaseliini saattaa jopa jouduttaa perän lopullista hajoamista kun jäykistää öljyä kylmänä ja heikentää voitelua .
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1360
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Kyllähän noi kaiken maailman lisäaineet öljyjen sekaan on useimmiten enemmikin uskon asioita. Pointi tossa mun kirjotuksessa kuitenkin oli se, että kun vaurio on jo syntynyt niin ei sitä korjata enää millään poppakonsteilla. Eriasia on sitte jos kaataa ehjään perään öljyjen sekaan lisäaineita, oikein jos on hyvä tuuri ni voi olla, että ei ainankaan nopeuta kulumista. Väittäisin kuitenkin, että tämän päivän öljyt on jo sellaisenaan huipputuotteita joissa ominaisuudet on kehitetty huippuunsa käyttökohde silmällä pitäen.

Ralli ja normaali autoilu on kuitenki aika eri asioita. Ralli autoon vaihdetaan loota- ja peräöljyt joka kisan jälkeen. Normaali autoilija suorittaa saman toimenpiteen noin 50- 100tkm välein. Miten ne lisäaineet vaikuttaa sen öljyn kulutuskestävyyteen pitkäs juoksus, onko siitä mitään tutkimuksia?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mulla on ollut se 60tkm vasta toi lisä aine ja ei anakaan vahinkoo ole tehnyt ja ei täälä päin joka kisan jälkeen niitä öölejä vaiheta siks ne lisä aineet sinne öljyyn laitetaan.
Mutta oleellisinta on se että kunnon tutkimusta noista ei ole eli kaikki on mutua :!:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1360
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Pega kirjoitti:Mulla on ollut se 60tkm vasta toi lisä aine ja ei anakaan vahinkoo ole tehnyt ja ei täälä päin joka kisan jälkeen niitä öölejä vaiheta siks ne lisä aineet sinne öljyyn laitetaan.
Mutta oleellisinta on se että kunnon tutkimusta noista ei ole eli kaikki on mutua :!:
Nii, ja jo vaurioitunutta perää ne ei pelasta. Antavat korkeintaan hetkeks mielenrauhan, jos ääni vähän vaimenee.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”