Automaatti vika 722.5 (300CE-24) [kuva], Ongelma korjattu.

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Automaatti vika 722.5 (300CE-24) [kuva], Ongelma korjattu.

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Terve,

Kysyisin että osaako joku sanoa että mistä mahtaa olla kiinni kun automaatti ei suostu normaalilla ajolla vaihtamaan isompaa pykälää, muuta kuin hivenen kaasua nostamalla. Tosin vaikka vaihdot joutuu tekemään kaasua nostamalla, niin vaihdot tapahtuvat napakasti. Ei jää niinkuin luistamaan ainakaan omasta mielestä. Kick downilla mentäessä niin vaihdot käy hyvin ja napakasti, juuri niinkuin pitää. Lukkovaihteet (kepitysvaihteet) toimivat myös aivan normaalisti.

Tuntuu kuin jotenkin ohjausalipaine olisi liian pieni, että tämän takia ei jaksaisi tehdä vaihtoja..

Osaako antaa hyvää neuvoa? Kyseessä tuo italian tuonti, isäni cupee. Olisi hieno homma jos saisi sille tehtyä itse jotain, kun tarkoitus kyseinen auto myydä eteenpäin tuossa keväällä, niin eipä kauheasti huvita mennä teettämään kallista automaattiremppaa. Vikasena taas tuo alentaa hintaa huomattavasti.

Kiitokset kaikille etukäteen.
Viimeksi muokannut kryptonite, 08.5.2008 11:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Löysääppäs pikkuisen laatikolle menevää vaijeria.
Se määrää vaihtohetken suhteessa kierroksiin.
Alipaine taas vaihdon pehmeyteen vaikuttava asia.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kiitoksia tiedosta, Tarvii tuota kokeilla.

Onko täällä jossain kunnon ohjeita tuon vaijerin säätämiseen?

Itse en nopeasti haulla löytänyt hyvää topickkia.

Ensimmäisenä tulee mieleen:

-Mistä löydän/tunnistan kyseisen vaijerin?
-Paljon löysään kyseistä vaijeria?
-Säädänkö vastapäivään vai myötäpäivään?

Kiitoksia tiedosta.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

24-malli on minulle outo, mutta samasta paikasta mihin kaasuvaijeri menee, alkaisin etsimään.
Löysäile myötäpäivään pyörittämällä, vaijerin juuresta, vaikka kierros kerrallaan. (Näkyy varmaan suunta silmälläkin.)
Semmoinen aika jyty vaijeri, menossa alhaallepäin.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

romu kirjoitti:24-malli on minulle outo, mutta samasta paikasta mihin kaasuvaijeri menee, alkaisin etsimään.
Löysäile myötäpäivään pyörittämällä, vaijerin juuresta, vaikka kierros kerrallaan. (Näkyy varmaan suunta silmälläkin.)
Semmoinen aika jyty vaijeri, menossa alhaallepäin.




Kuva

Kyseessä on punaisella ympyrällä merkitty vaijeri.
Viimeksi muokannut kryptonite, 08.5.2008 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kuvassa näkyy kaksi vaijeria. Oikeanpuoleinen kuvassa, öljynsuodattimen kyljessä. :D
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Isäni kävi tuolla cupeellansa tänään moikkaamassa. Laatikko rupesi vaihtelmaan niin kuin pitää. Eli vika todellakin oli tuossa. Oli pirun hieno juttu. Kiitokset romulle tiedosta, ei olis ikinä tullut mieleen tämä vaihtoehto.
Tosi pienestä oli kiinni. Ei tarvinnut edes paljoa löysätä.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Oikein mukava kuulla, joskus tällainen tampiokin voi olla avuksi :!:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”