w124:n kytkin ja mikä siinä onkaan vikana?
w124:n kytkin ja mikä siinä onkaan vikana?
Nytpä tuli kytkin purettua. Yllätys oli suuri, kun 580tkm ajettu pahasti luistava (viimeinen kilometri taittui hinaten kun ei enää ykköselläkään kulkenut) kytkin olikin varsin terveen oloinen Levyn paksuus oli 9mm ja siitä löytyi merkintä 88.3, eli alkuperäinen oli. Ainoa epäterve havainto oli, että painelaakerin haarukka oli hangannut asetelmaan jäljet. Jotain tällaista tietysti oli odotettavissa. Auto nimittäin sammui painamalla kytkin pohjaan. Nytpä täytyy jatkaa pohdintaa. Missä syy moiseen? Oma veikkaus on, ettei pääsylinteri päästä nestettä takaisin säiliöön, vaan työsylinteriin jää painetta. Tässä parin lomaviikon aikana on onneksi aikaa rassata mersu taas kuntoon kaikessa rauhassa.
Nyt kun auto on purettu, niin entisen moottorin tilalle nostan turbomoottorin. Turbokoneen ja vaihteiston väliin pitäisi sitten saada sellainen kytkin ettei varmasti luista. Mistähän niitä saa?
Nyt kun auto on purettu, niin entisen moottorin tilalle nostan turbomoottorin. Turbokoneen ja vaihteiston väliin pitäisi sitten saada sellainen kytkin ettei varmasti luista. Mistähän niitä saa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Törmäsin samanlaiseen tapaukseen. Painelaakeri oli hajalla ja jäi jumiin kun painoi kytkimen pohjaan. Oli syönyt melko kolot levyjousien päihin ja haarukka hangannut jälen asetelman korkeimpaan kohtaan. Panin uuden laakerin, hajottamosta ehjän asetelman ja entisen levyn . Hyvin rupes pelittään ja keveni huomattavasti polkea.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Re: w124:n kytkin ja mikä siinä onkaan vikana?
Soita käpyvoorumin Jormalle. Sillähän oli coupessa kakslevykytkin ja se piti 500hp+ ja 700Nm+ teho/väännöt ihan v..ttuilematta. Stone on taas suosinut bemun kytkimiä mutta en tiedä sen tarkemmin miten ne on rakenneltu mutta 400hp+ ja 600Nm+ nekin on kestänyt. Puhelimella tai YV:llä sekin varmaan selviää.Perttu K kirjoitti:Nyt kun auto on purettu, niin entisen moottorin tilalle nostan turbomoottorin. Turbokoneen ja vaihteiston väliin pitäisi sitten saada sellainen kytkin ettei varmasti luista. Mistähän niitä saa?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pitää varmaan soitella Stonelle, jos vaikka pistäisi bemarin palikkaa kiinni. Siinä bemarin kytkimessä on vain yksi huono puoli. Siinä kun ei ole vaimennusjousia keskiössä, niin vaihteisto rutisee kunnolla tyhjäkäynnillä. Minun autot kun yleensä käyvät aina kun olen niillä jossain käymässä, niin voi rutina käydä rasittavaksi.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Noniin. Mitä sitten lopulta tehtiinkään.
Tulevaisuuden luistelun estämiseksi homma tehtiin varman päälle. Asetelmaksi tuli m5 bemarin asetelma. Se kävi heittämällä, kunhan vauhtipyörää heitteli ensin sorvissa ja tasapainotuksessa. Väliin pistettiin sprintterin levy. Ilmeisen hyvin homma onnistui. 300:en ikävät jurinat vähenisvät jousittamattomasta levystä huolimatta. Lisäksi polkimesta tuli kevytkäyttöisempi
En uskoisi jos en itse olisi polkenut.
Se luistamisen aiheuttanut vika löytyi pääsylinteristä. Se ei päästänyt nestettä takaisin säiliöön vaan toimi ikään kuin pumppuna. Nyt on uusi pääsylinterikin.
Tulevaisuuden luistelun estämiseksi homma tehtiin varman päälle. Asetelmaksi tuli m5 bemarin asetelma. Se kävi heittämällä, kunhan vauhtipyörää heitteli ensin sorvissa ja tasapainotuksessa. Väliin pistettiin sprintterin levy. Ilmeisen hyvin homma onnistui. 300:en ikävät jurinat vähenisvät jousittamattomasta levystä huolimatta. Lisäksi polkimesta tuli kevytkäyttöisempi

Se luistamisen aiheuttanut vika löytyi pääsylinteristä. Se ei päästänyt nestettä takaisin säiliöön vaan toimi ikään kuin pumppuna. Nyt on uusi pääsylinterikin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Miten sen nyt ottaa.
levy ja asetelma: 300€+rahti 12€=312€
Vauhtipyörän koneistus: kebatranskalaiset= 6€
Reikäpiirin teko: 40€
Tasapainotus 75€ + matkat 34€ =109€
Painelaakeri +holkki: 40€
kytkimen pääsylinteri: 45€
Yhteensä tekeepi: 552€
Niin se tuntuu halvalle kun pikkusummia makselee, mutta sitten kun pistää ne yhteen niin johan alkaa ottaa lompsasta. Viritysosat maksoivat siis sen 500€ sylinteri piti vaihtaa korjauksena. Näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut säästää ostamalla käytetty asetelma. Niitä bemaripuolella näkyvät myyvän satasella.
levy ja asetelma: 300€+rahti 12€=312€
Vauhtipyörän koneistus: kebatranskalaiset= 6€
Reikäpiirin teko: 40€
Tasapainotus 75€ + matkat 34€ =109€
Painelaakeri +holkki: 40€
kytkimen pääsylinteri: 45€
Yhteensä tekeepi: 552€

Niin se tuntuu halvalle kun pikkusummia makselee, mutta sitten kun pistää ne yhteen niin johan alkaa ottaa lompsasta. Viritysosat maksoivat siis sen 500€ sylinteri piti vaihtaa korjauksena. Näin jälkikäteen ajatellen olisi voinut säästää ostamalla käytetty asetelma. Niitä bemaripuolella näkyvät myyvän satasella.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
perhana ku sielä teillä on halvat kebabit. juu mulla on tuo käytetty asetelma viritys jo keskustelu asteella. eli puoliksi jo tilattu. on myös puoli valmiista superista jo soittopyyntö jätetty... tiedä enää ittekkään kuinka täs lopuuksi käy ku aikansa säätää...
-täällä maksaa kebat 7.50
ja suomen kallein hampurilainen! 89.90€
-täällä maksaa kebat 7.50
ja suomen kallein hampurilainen! 89.90€
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vielä kun kirjottelet että minkä ikäsestä bemarista oli kyse/millä koneella niin helpottaa myöhemmin aiheesta tietoa etsiviä.
Jos sattuu vielä lipsahtelemaan niin jäykempää asetelmaa löytyy tämän viestin linkeistä:
viewtopic.php?p=36242#36242
Pikatyyppien perusteella ainakin BMW e30 M3:een sopiva 228mm asetelma tuntui tosi jämyltä polkea.

Jos sattuu vielä lipsahtelemaan niin jäykempää asetelmaa löytyy tämän viestin linkeistä:
viewtopic.php?p=36242#36242
Pikatyyppien perusteella ainakin BMW e30 M3:een sopiva 228mm asetelma tuntui tosi jämyltä polkea.
I drive an Opel. What's your excuse?
Joo pannaanpas tieto foorumille, kun vielä on muistilaput pöydällä.
Asetelma on siis bmw m5 92-97 3.8l. Sachs 308 2240 031.
Asennusohjetta sen verran, että vauhtipyörän monttu tehtiin 8.3mm syväksi, sprintterin levy on 10mm paksu. Painelaakeriin pitää tehdä soviteholkki, joka on 17mm pitkä ja asetelman puolelta halkaisija 60mm.
Asetelma on siis bmw m5 92-97 3.8l. Sachs 308 2240 031.
Asennusohjetta sen verran, että vauhtipyörän monttu tehtiin 8.3mm syväksi, sprintterin levy on 10mm paksu. Painelaakeriin pitää tehdä soviteholkki, joka on 17mm pitkä ja asetelman puolelta halkaisija 60mm.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Joo-o. Kuulin jo rakenteluvaiheessa erinäisiä v.....uja tee-se-itse-helvetistä.
No jos mesefoorumi on vielä sillon pystyssä, niin hakutoiminnollahan se tieto löytyy. Toivon mukaan itse virittelen silloin vähintään jotain kebabin paistorasvalla (voi sitä kebabin määrää, mikä täytyy syödä:shock: ) käyvää E 400Cdi:tä, joka jo silloin on vanha lousku. Tulevaisuuden kytkinremontit sivuutan tulevaisuudessa käyttämällä automaattia. On se helppoa, jos menee rikki niin vie sen vain siekkiselle ja taas toimii.

MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99