Vaihdoin tuossa linttaan etupyörän laakerin, ja en tierä oikein miltä kunnossa oleva olkatappi näyttää ? Tuossapa ois kuvatus:

Kuten huomataan, jotain jälkeä tuolla sisemmän laakerin puolella näkyy, onko nuo vakavia ?
Samoten perhana sisemmän laakerin ulkokooli pyöri ihan sormilla kun oli navan irroittanut, lienee ei ihan normaalia ? On se joskus vauhdissakin pyöähtänyt, muttei ihan miljoonaa kertaa, tuossapas kuvatus koolista, jotain jälkeä näkyy:

Taputtelin sitten pistepuikolla navan vastinpinnan kraatereille:

Sillä se sitten on, toivottavasti pysyy:

Kai se on teidän mielestä ihan OK että taputtelee noita kraatereita, takalaakeiretten kanssa olen kuullut noin tekevän, toki taputtelin ympäriinsä toisin kuin kuvassa näkyy vain muutama, otin alkuvaiheessa kuvan. Ulomman laakerin kooli oli niin tiukka että piti tunti piettää pakkasesessa ennen kuin tohti edes yrittää paikoilleen, vanhan possaottaminenkin oli työn takana mutta onneksi löyty sopiva hylsy ja jatko millä hakata.
Joo, ja sitten miten tuo laakeri oikein kiristetään ?

Mie kirisistin todella tiukkaan -> ei pyöri -> löysäsisn ja pyörittelin vähän aikaan -> kiristin persemomenttiin ja pyörittelin samalla -> löysäsin ja sitten kuulu sieltä PJOIHN kun kartiorullat irtos koolista -> kiristin taas siten jotta ahdistaa -> löysäsin sitten että tuntuu välys -> kiristin taas just siihen pisteeseen että kiristysmutterin aluslevyä voi jotenkin sormella pyörittää, eikä tuntunu välystä.
Kävin jopa ajamassa noin 10 kilsaa puolet 30-80 nopeutta ja puolet moottoritietä, keskivaiheilla pysähdyin tunnustelemaan jotta onko laakeri lämmin, saman lämpönen oli kuin toisekin puolen. Näköjään ohjaus hitaissa vauhdeissa tuntuu nytten jotenkin paremmalta, kaippa tuosta sitten jotain hyötyä oli vaihtaa.
Säikähdin vain tuota PJOIN paukahdusta, enkai hajottanut mitään ?


-Risto
Samoten huomasin että uusi rasvakuppi on miltein mahdoton saada paikoilleen, laitoin vahnan, miten se laitetaan paikoilleen ?