Kuinka kestäviä on automaattilaatikot ja onko monenlaisia?
Kuinka kestäviä on automaattilaatikot ja onko monenlaisia?
Millaisia automaattilaatikoita W124:sissa dieseleissä on?
Onko esim. vapareissa 200-250 D sama automaatti? 300 D?. Paljonko noilla ajelee ja ovatko hyvin kunnostettavissa? Miten ne yleensäkin kuluu? Rupeaako vuotamaan/huutamaan? Litran taitavat kuluttaa polttoainetta manuaalia enemmän noin niinkuin keskimäärin, mutta miellyttäviä on ajella jos säädöt kohillaan. Olen muistaakseni ajanut vain kolmella W124:sella dieselillä ja kaikista jäi oikein hyvä kuva: 300turbodiesel, 300 D ja 200 D. Ja kaupunkissa 200 D:kin tuntui yllättävän pirtsakalta-ehkä oli pumppua ruuvattu? Mutta maantiellä ei ollut ohituksiin rahkeita. Ei tarvitse bonanzoista välitellä ja säästää varmaan jollain tapaa koko voimansiirtoa.
Minulla on 75-vuotias tuttu, joka on ollut aikoinaan helsingissä bussivarikon korjaamopäällikkö-hän sanoi, että automaattien tultua busseihin pelit rupesivat kestämään paremmin-moottorit ym.?
Onko esim. vapareissa 200-250 D sama automaatti? 300 D?. Paljonko noilla ajelee ja ovatko hyvin kunnostettavissa? Miten ne yleensäkin kuluu? Rupeaako vuotamaan/huutamaan? Litran taitavat kuluttaa polttoainetta manuaalia enemmän noin niinkuin keskimäärin, mutta miellyttäviä on ajella jos säädöt kohillaan. Olen muistaakseni ajanut vain kolmella W124:sella dieselillä ja kaikista jäi oikein hyvä kuva: 300turbodiesel, 300 D ja 200 D. Ja kaupunkissa 200 D:kin tuntui yllättävän pirtsakalta-ehkä oli pumppua ruuvattu? Mutta maantiellä ei ollut ohituksiin rahkeita. Ei tarvitse bonanzoista välitellä ja säästää varmaan jollain tapaa koko voimansiirtoa.
Minulla on 75-vuotias tuttu, joka on ollut aikoinaan helsingissä bussivarikon korjaamopäällikkö-hän sanoi, että automaattien tultua busseihin pelit rupesivat kestämään paremmin-moottorit ym.?
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Kaikissa muissa tiisseleissä on 722.4:n paitti turbossa(ainakin ei-faceliftatuissa, en tiedä onko uudemmissa 5-vaihteisia) turbossa vahvempi 722.3:n.
Kestävän laatikon maineessa ovat, jos kehtaa pitää huolta öljynvaihdoista.
Mun 722.4:lla, joka on siis tuossa W123:ssa on ajettu muutamaa tuhat vaille 500 000km eikä loota ole rempattu(tarkka historia tiedossa). Hyvinhän tuo tuntuu vielä toimivan, joskis kun ostin auton piti vähän aikaa hakea hyvät säädöt siihen.
Jos laatikko hajoaa niin kyllä suomesta löytyy niitä korjaajia, se ei ole ongelma.
-Risto
Mun 722.4:lla, joka on siis tuossa W123:ssa on ajettu muutamaa tuhat vaille 500 000km eikä loota ole rempattu(tarkka historia tiedossa). Hyvinhän tuo tuntuu vielä toimivan, joskis kun ostin auton piti vähän aikaa hakea hyvät säädöt siihen.
Jos laatikko hajoaa niin kyllä suomesta löytyy niitä korjaajia, se ei ole ongelma.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti

Emännällä Passatti
N. 640 tuhatta ajettu löytyy pihasta. Toimii todella hyvin.
Allensa nämä eivät ruukaa laskea.
Huollon määrä määrää suoraan laatikon keston. Kestää hyvin huollettuna---jaa, enpäs edes tiedä miten pitkään.
Huoltamatta jätetty voi kypsyä milloin vain. Oleellista on luistaminen, siihen se kaatuu. Liekö rikottu pakki sitten ykkösenä, vai kakkosena vikalistoilla.
Allensa nämä eivät ruukaa laskea.
Huollon määrä määrää suoraan laatikon keston. Kestää hyvin huollettuna---jaa, enpäs edes tiedä miten pitkään.
Huoltamatta jätetty voi kypsyä milloin vain. Oleellista on luistaminen, siihen se kaatuu. Liekö rikottu pakki sitten ykkösenä, vai kakkosena vikalistoilla.
Niin sulla on W123:sessa 722.4:nen. Mikä automaattilaatikko siinä kuuluisi alkuperäisenä olla? Onko W123:sen oma automaatti ihan erilainen kuin W124:sen? Eihän ne nyt kai samat sentään ole. Jos ja kun ovat eri niin miten W124:sen laatikko on passattavissa W123:seen? Millaisia muutoksia vaatii?Malm kirjoitti:Kaikissa muissa tiisseleissä on 722.4:n paitti turbossa(ainakin ei-faceliftatuissa, en tiedä onko uudemmissa 5-vaihteisia) turbossa vahvempi 722.3:n.
Jos laatikko hajoaa niin kyllä suomesta löytyy niitä korjaajia, se ei ole ongelma.-Risto
- Malm
Tuo mun auto on -84, silloin oli jo W123:ssakin 722.4:n. Ja samat laatikothan nuo pääpiirteittän ovat, startti on vain eri puolellakardaani kirjoitti: Niin sulla on W123:sessa 722.4:nen. Mikä automaattilaatikko siinä kuuluisi alkuperäisenä olla? Onko W123:sen oma automaatti ihan erilainen kuin W124:sen? Eihän ne nyt kai samat sentään ole. Jos ja kun ovat eri niin miten W124:sen laatikko on passattavissa W123:seen? Millaisia muutoksia vaatii?

-Risto
W203.016
Emännällä Passatti

Emännällä Passatti
Aina oppii uutta. Milloin tuo 722.4:nen tuli W123:siin? Onko W123 turbodieselissä myös tuo 722.4-laatikko???Malm kirjoitti:Tuo mun auto on -84, silloin oli jo W123:ssakin 722.4:n. Ja samat laatikothan nuo pääpiirteittän ovat, startti on vain eri puolellakardaani kirjoitti: Niin sulla on W123:sessa 722.4:nen. Mikä automaattilaatikko siinä kuuluisi alkuperäisenä olla? Onko W123:sen oma automaatti ihan erilainen kuin W124:sen? Eihän ne nyt kai samat sentään ole. Jos ja kun ovat eri niin miten W124:sen laatikko on passattavissa W123:seen? Millaisia muutoksia vaatii?
-Risto
- Malm
Jos en ihan väärin muista niin se tuli just -84, 722.3:n taas tuli aikaisemmin turbomalliin 722.1:n tilalle.kardaani kirjoitti:Aina oppii uutta. Milloin tuo 722.4:nen tuli W123:siin? Onko W123 turbodieselissä myös tuo 722.4-laatikko???Malm kirjoitti:Tuo mun auto on -84, silloin oli jo W123:ssakin 722.4:n. Ja samat laatikothan nuo pääpiirteittän ovat, startti on vain eri puolellakardaani kirjoitti: Niin sulla on W123:sessa 722.4:nen. Mikä automaattilaatikko siinä kuuluisi alkuperäisenä olla? Onko W123:sen oma automaatti ihan erilainen kuin W124:sen? Eihän ne nyt kai samat sentään ole. Jos ja kun ovat eri niin miten W124:sen laatikko on passattavissa W123:seen? Millaisia muutoksia vaatii?
-Risto
Täytyy tarkistaa nuo vuosiluvut jostain, on vähän hutera tuo muisti.
-Risto
W203.016
Emännällä Passatti

Emännällä Passatti