Automaagin vivustot

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Automaagin vivustot

Viesti Kirjoittaja potox »

eli mulla on tollainen w124 200d -93. Jossa laatikko käyttäytyy jotenkin

huonosti, en oikein osaa selittää. mutta olisiko jollain laittaa kuvia siitä

konehuoneesta, jossa on ne kaasu/vaihteiston vivut? itse en omastani

näköjään kuvaa saanut (kamera teki tenän) mutta ne vivut (tai oikeastaan tapit) on siinä sellaiset

jotka antaa myöten vain toiseen ääriasentoon nähde. Onko liian vaikeasti selitetty?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

kellään ei ole w124 200D automaattia? höh no tämähän täytyy sitten kunnostaa museoleimaa varten lähivuosiksi, voi saada hyvät rahat 8)
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

Kaasu vivustosta lähtevällä vivulla ei ole muuta merkitystä kuin toimia kikdaunina
Yritä jotenkin kertoo tai tee viteo juutuuppiin ja linkitä se tänne niin auttaa sekin
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

asiaan vähän lisäystä! tarkemmin äsken tutkien totosein, jotta kansirempan yhteydessä 8kk sitten. olin innoissani unohtanut ainakin laittaa pulttien päähän mutterit, koskee niiden tankojen sun muiden osien kiinnitystä imusarjaan :evil:
käyn huomenna pajalla ne kiinnittämässä ja katsotaan tilannetta sitten uudestaan. kuvankin saan varmaan siellä otettua :D
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eli eli... en tosiaan oikein ole opiskellut diesel ja automaatti vehkeitä :?
joten, mikä on sen toisen vivun päässä oleva läppä joka rajoittaa ilman saantia? ryyppykö?? se oli lähes tulkoon kiinni kaasun asennosta riippumatta ja sitä tankoa säädin niin että täyskaasulla se on nyt auki. teinkö väärin? ja sitten se pakosarjan puolella oleva vipu, ohjaako se laatikkoa? Ja anteeksi suuresti tyhmät kysymykseni, mutta tuntuu että ainetta menee 8,5-11L /100km :roll:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuvat nuista auttaisi todella paljon tietäjiä. Löytyisikö netistä vastaavia kuvia jos haet hakusanalla: OM601?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Kuva

eli tässä se ryyppy homman kuva :)
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Kuva

ja tämä olisi se laatikkoon liittyvä... eli siinä se vipu, josta lähtee vaijeri :)
menee vissiin laatikolle, mutta mihin säätö vaikuttaa? ja kuvat ei ole kyseisestä autosta... omassani molemmat :D
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tuo ryyppyhomma on EGR:n eli pakokaasun kierrätyksen venttiili. Se ei vaikuta tietääkseni laatikon toimintaan.
Tuo toinen vipu/vaijeri (Jos se on kytköksissä kaasuvipuun) taasen vaikuttaa kickdownin toimintaan, siitä en tiedä miten mutta siihen se vaikuttaa.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

meinasin sitä jotta se läppä mitä se sulkee siellä "imusarjassa" miten se pitäisi säätää... mulla nyt ollu se melkein kiinni ja nyt kun laitoin niin jotta aukeaa täysin kaasu pohjassa, tuntui tehot palanneen...
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

siis en puhu siitä egr:stä vaan se läppä, missä asennossa sen kuuluisi olla milloinkin?? eli siis se "vaijeri" on kickdowniin liittyvä.. eli sen ymmärrän! mutta kuinka voin sen läpän säätää, jos kukaan ei tiedä miten ja kellään ei sellaista ole, vai pitäisikö tämä siirtää moottori osioon??
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2948
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tämä voi olla täyttä puutaheinää, joku vahvistakoon oikeaksi/vääräksi: En ole aivan varma mutta tuo vaijeri tuossa koneen päällä joka on kaasuvivun kanssa yhteydessä säätää ilmeisestikkin vaihdot osakaasulla, kickdowniin se ei vaikuta.[/url]
http://mese.fi/mekka/index.php?title=W1 ... 4minen[url]

Tuosta päättelin että se vaikuttaisi pelkästään osakaasuvaihtoihin.

EGR:stä en osaa sanoa mitään.[/url]
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29474
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

se läppä, missä asennossa sen kuuluisi olla milloinkin??
Voit ottaa siltä vivun irti ja lukita läpän olemaan koko ajan täysin auki.
Katsastuksen ajaksi laittaa takaisin toimintaan jos sattuu ärhäkkä katsastusmies kohdalle.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7248
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

EGR:n läppä kannattaa ottaa ruuveista irti ja viskata niin kauas mettään ettei sitä tule ikinä ajatelleeksi laittavansa takaisin.

Venttiilikopan yli menevällä vivustolla säädetään laatikolle menevän vaijerin "pituutta" Sillä säätyy laatikon vaihtokohdat. Eli jos haluat säätää vaihtokohtia korkeammille kierroksille niin kiristät vaijeria. Vastaavasti jos haluat vaihtokohtia alaspäin niin löysäät.

Kickdown on sähköinen. Nappula kaasupolkimen alla.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eli nyt siis ymmärrän, kuinka tätä kuuluu säätää. Iso Kiitos kaikille auttaneille! heitän siis läpän menemään :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”