Välityksen vaihto asd -> ei asd?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Mivot
Viestit: 14
Liittynyt: 12.7.2006 13:55
Paikkakunta: Joensuu

Välityksen vaihto asd -> ei asd?

Viesti Kirjoittaja Mivot »

Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?


Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mivot kirjoitti:Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?


Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
Muuten on vissiin samankokoisessa ASD:ssä ja avoperässä saman kokoiset välitysrattaat, mutta tuossa kohti taitaa "offset" vaihtua, eli kuorissa eri valu. Ts. 2,65 välitys ei käsittääkseni mene 3,27 kuoreen. Mutta jos 2,65 kuoressa on ASD poskisylintereille kiinnitysreiät, niin 2,65 kuori + välitys ja 3,27 ASD murikka ja posket -kombo saattaas onnistua. Vaan onhan siinä älytön simmailu että saa kaikki kohalleen.

Tämä perustuu nyt olettamukseen ja muistikuvaan että isommissa välityssuhteen muutoksissa vaihtuu kuori erilaiseen eikä klumppi.

Perät ei toki aina mene nakkoen paikolleen. Vetarin ja kardaanin laippoja on eri kokoisilla pulttijaoilla, kuorta useampaa eri kokoa jolloin kardaanin takapätkä erilainen, periä ABS antur(e)illa ja ilman, vetoakselit eri pituset ASD/avo yms. 190 malleissa on samoja periä, mutta eri kannella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Mivot kirjoitti:Oma mersu, w124 300e -87 abs+asd välitys jotain 3.27
Olis tarjolla 250td:n 2,65 välitteinen lukoton perä joka olisi itselle välitykseltään parempi.
Käykö asd perään vaihtaa normiperän välitys?


Toki jos jollakin myydä edullisesti abs+asd perä alle 3.00 välityksellä niin semmoinenkin kiinnostais.
Ei ole tarvinnut ihmeemmin sählätä näiden w124 perien kanssa joten liekkö muutakin tarpeellista tietää jotta perä menee heittäen paikalleen?
Eikö olisi mukavampi säilyttää se ASD ja vähemmän vaivaa, kun vaihtaa
koko perän.

Itsellä on yksi ylimääräinen 2,65 ASD, mutta se maksaa 700E.
Muita vällityksiä saa varmasti paljon halvemmalla varsinkin ulkomailta.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Re: Välityksen vaihto asd -> ei asd?

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jarkko N kirjoitti:Eikö olisi mukavampi säilyttää se ASD
Mää ainaki ymmärsin ettei ollakaan luopumassa, pelkkä välitys tarkotus vaihtaa toiseksi.
Jarkko N kirjoitti:vähemmän vaivaa, kun vaihtaa
koko perän.
Toki, paljon. Mutta kuten sanoit, 2,65 ASD=kuukiviä, jollain kujeilla avo ja lukkoperiä voi kuitenkin joskus risteyttää. Työtä piisaa, helppoa ei ole, eikä tule silloinkaan halvaksi kun osia joutuu uusimaan ja ostamaan. Tosin silloin tietää mitä saa ja asentaa, romiksen perä on aina jonkinasteinen arpa. Harva nuita on enempi huoltanu, hyvä jos joskus öljyjä vaiheltu. Kuitenkin ku lukko kuluu loppuun tulee perästä pian romua.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”