124 250 20V Diesel Farkku jymisee?
124 250 20V Diesel Farkku jymisee?
Mikähän on autossani vikana, kun yli 100 km/h:n nopeudessa sisään tulee matala jyminä. Se on aika heikko, mutta kun autolla ajelee enemmän niin se häiritsee. Ilmiö on mielestäni vain 5-vaihteella, 4:lla sitä ei kuulu. Olen tasapainottanut kardaanin, vaihtanut rättinivelet, kannatinlaakerin, vaihtanut vetoakseli puolelta toiselle, tarkastanut takakelkan kumit yms. aina vaan jymisee. Nyt eräs kaveri epäili vaihdelaatikkoa, etenkin sen kardaaniakselin laipan laakeria. Pitäisköhän teettää laatikkoon laakeriremontti? Harmittaa jos se on turha. Laittakaa vastauksia, jos vähänkin on hajua asiasta. Kiitos
Tere tulemast mese foorumi. 
Heti olin jo kirjoittamassa että kardaanin laakeri tai nivelet, mutta nepä olikin jo vaihdettu. Eipä sitten muuta tule mieleen kuin moottorin iskunvaimentimet ja kumityynyt. Tai tosiaan kardaanin jatkeena olevat perän ja lootan laakerit saattavat jyristää.
Koliseeko laatikko kun auto käy tyhjäkäyntiä ja vaihde on vapaalla? -> kytkinlevyn jouset.
Menee kyllä ihan arvailuksi.


Heti olin jo kirjoittamassa että kardaanin laakeri tai nivelet, mutta nepä olikin jo vaihdettu. Eipä sitten muuta tule mieleen kuin moottorin iskunvaimentimet ja kumityynyt. Tai tosiaan kardaanin jatkeena olevat perän ja lootan laakerit saattavat jyristää.
Koliseeko laatikko kun auto käy tyhjäkäyntiä ja vaihde on vapaalla? -> kytkinlevyn jouset.
Menee kyllä ihan arvailuksi.


® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

-Jokaisella kukalla on juuret

Jymistäjästä
Laatikko on ihan hiljainen ajossa ja paikallaan käyttäessä. Myöskään öljyvuotoja ei siinä ainakaan takapäästään ole. Kytkimen puolelta taitaa kampuran stefa itkeä vähän. Moottorin tyyny on toinen vaihdettu, ja toinenkin tuntuisi ehjältä. Hankala vika paikallistettavaksi!! Auto kun muuten on hiljainen, niin kaikki äänet korostuu. Ajaessa kyllä tuntuu, että pientä värinää on takapuolella aistittavissa, samalla se kuuluu jyminänä.
Parin mersun jyrinään kypsyneenä väittäisin minäkin kytkinlevyn jousia tai vaihtoehtoisesti kaksoismassavauhtipyörää. Jos tuo vaimennus on väsynyt, niin värinä pääsee voimansiirtoon ja sieltä koriin. Ei ole mitenkään epätavallista että 250/300D manuaalivaihteisena jyrisee.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Alkuperäinen
Miten se kaksoismassavauhtipyörän vaimennus on korjattavissa? Pitääkö koko vauhtipyörä uusia, vai onko siinä jokin korjausmahdollisuus? Mikähän mahtaa olla hintapolitiikka? Kiitos muuten vastauksista kaikille.
Re: Alkuperäinen
Onko kesärenkailla sama vika havaittavissa? Ettei olisi joku gumi viallinen jollain tapaa. Renkaista lähtevien äänien kirjo on aika laaja läpsyttämisestä aina vinkumiseen asti.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Renkaat saattaa olla yksi vikakohde. Tarkistaisin myös esim vaihteiston ja perän tukikumit. Farkussa takapyöränlaakerit aiheuttavat myös kuminaa jos ovat huonot. Oma farkkuni jyrisi aikasta kovaa kun ostin sen. Nyt olen vaihtanut kardaanin tukilaakerin kumeineen, uudet renkaat vanteineen (vanhoissa kudos pettänyt ja vanteet huonot) ja kummatkin takapyöränlaakerit. Nyt on jo aika hiljainen, tosin kovemmissa vauhdeissa vielä pientä jyrinää havaittavissa.
Tämä on kysymys joka näyttää nousevan aika ajoin pinnalle - 250TD:n manuaalilla aiheuttama jyminä tietyillä kierroksilla
Hienoa että joku on saanut autonsa hiljaiseksi mutta omakohtaiset kokemukset ovat sellaiset että en ole yhdelläkään hiljaisella ajanut vaan kaikista on kuulunut joku jyminä tai kumina

Hienoa että joku on saanut autonsa hiljaiseksi mutta omakohtaiset kokemukset ovat sellaiset että en ole yhdelläkään hiljaisella ajanut vaan kaikista on kuulunut joku jyminä tai kumina

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yhdessä samanlaisessa autossa takaäänenvaimennin aiheutti tuontyyppistä kuminaa nopeuksilla ajettaessa. 

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Meikällä on varmaan kaikki nuo edellä mainitut ongelmat tuossaa omassa vanhemmassa vitoskoneella. 
Ainakin takapönttö kumisee johonkin, ikävän kuuloista ja vaikea paikallistaa
Kumityynyt on niin huonot ettei konetta käsin paljoa heilutella
Vaihelaatikkokin joskus pomppii mukana tyhjäkännillä (on muuten hirveä kolina)
ja sitten vielä tuntuu että tuo kardaanin tukilaakeri hieman rohisee pakkasilla ja kaikenlisäksi perä ulvoo 
Joka tapauksessa aivan mahtava ajaa vaikka tietyillä kierroksilla jyrisee hieman, ja pikkuhiljaa noita ongelmia pätkin poissa, seuraavana kai noi tukigummit ja moottorin tämä värähdyksenvaimennus-iskari
Vähän ot:ta mutta taitaa tosiaan olla tämä jyrinä erintoteen vitoskoneissa vähän näiden kaikkien osien summa, eli enemmän ominaisuus kuin vika

-risto

Ainakin takapönttö kumisee johonkin, ikävän kuuloista ja vaikea paikallistaa




Joka tapauksessa aivan mahtava ajaa vaikka tietyillä kierroksilla jyrisee hieman, ja pikkuhiljaa noita ongelmia pätkin poissa, seuraavana kai noi tukigummit ja moottorin tämä värähdyksenvaimennus-iskari

Vähän ot:ta mutta taitaa tosiaan olla tämä jyrinä erintoteen vitoskoneissa vähän näiden kaikkien osien summa, eli enemmän ominaisuus kuin vika



-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi

W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Isällä jyrisi 250 D vuosia niin, että joka vaihteella kierrosten ollessa 1700-1800 ääni oli sietämätön. Kytkinrempalla kaikki äänet hiljeni, ja on taas niin hiljainen joka kierrosluvulla kuin Mersun pitää ollakin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Alkuperäinen
Eipä niitä ole korjattavaksi tarkoitettu. Ainakin joillakin merkeillä vauhtipyörän vaihto kuuluu periaatteessa huolto-ohjelmaan kytkimen vaihdon yhteydessä. Hinnoista en osaa sanoa, ehkäpä www.kl-varaosat.fi tietää enemmän.PETU kirjoitti:Miten se kaksoismassavauhtipyörän vaimennus on korjattavissa? Pitääkö koko vauhtipyörä uusia, vai onko siinä jokin korjausmahdollisuus? Mikähän mahtaa olla hintapolitiikka? Kiitos muuten vastauksista kaikille.
I drive an Opel. What's your excuse?
Mulla aiheutti jytinät ja jyrinät farkun sisälle vetokoukun nupin takana olevaan raudan päähän ottava taka äänenvaimentimen reuna.Sitä ei huomannu potkimalla eikä paikallaan käyttämällä vaan pelkästään ajossa kun putki lämpeni,ja jos lätäkköön osu niin ryminä oli kaamee.Jälki takapöntössä oli pieni ettei ois usko0nu että äänen päästää,mutta ku näytin rälläkkää siihen raudan reunaan niin AAAHH autuas hiljaisuus 

230TE vm.86 Koirankoppi
Alkuperäinen
Joo.. taitaa olla parasta kuunnella sitä jyminää. Se on kuitenkin kohtuullista. Häiritsee tietysti muuten hiljaisessa autossa. Pitää selvittää se vauhtipyörän ja kytkimen hinta, ja vaihtaa jos katson tarpeelliseksi. Muuten kytkin toimii ja on hiljainen. Vanteet ja renkaat ovat ok, olen kokeillut muillakin pyörillä. Takapönttö ei ota kiinni, tutkittu on. ( sekin siinä yhdessä vaiheessa oli, mutta ääni oli silloin paljon voimakkaampi) Se automaattihomma olisi hieno juttu, oliskohan suurikin työ jos sellaiset romppeet jostakin löytyisi. Mitähän mahtaisi maksaa ehjät käytetyt?
Kiitos vielä mielenkiinnosta! Meikäläisellä lopppu aika äkkiä tuo tarkempi tieto. terv. Risto Pölkki
Kiitos vielä mielenkiinnosta! Meikäläisellä lopppu aika äkkiä tuo tarkempi tieto. terv. Risto Pölkki
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Takavaimennin voi kumista vakkei se ota mistään kiinnikään.
Kumina tulee vaimentimen sisältä
Kumina tulee vaimentimen sisältä

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi