Kytkin 200D

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Kytkin 200D

Viesti Kirjoittaja E200D »

Aiheesta ILMAUS, oli väittelyä kaverin kanssa...

Eikös asia ole niin, ettei Mersun kytkintä saa ilmattua, muuta ku alhaalta ylöspäin? Itte en ainakaa oo saannu mitenkää muuten toimimaa. :nocando: Kaveri väitti, että ilmaantuu, ku polkee kytkintä, jättää sen pohjaan, ja avaa ilmausruuvia. Purkista ajoin jarrunestettä paineella alhaalta ylös, ja näin rupes toimii, ennenku nyt hajos jommankumman sylinterin kumit. Tilasin sitte molemmat uuet, vaihtaa vanhoihin kumit varalle..... Mutta ainoastaan alhaalta ylöspäin? Eikö niin? Vai hävisinkö vedon kuitenkii? :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Ilmaantuu polkemalla, ilmaruuveja availematta kunhan säiliö on koko ajan aivan täynnä. Pitkän tovin sitä saa polkea, varmaan toista tuntia pumppasin mustaa hurmaa muttakun ei ollut ilmausvehkeitä niin oli hieman pakko :D

Hyvin on kuitenkin toiminut. :idea:


Kokeilin ensin tippakannulla painaa nestettä alakautta mutta kahden hajonneen tippakannun jälkeen luovutin ja aloitin pumppausmaratoonin :escape:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Niino, kait se 2-3 tuntia polkemalla ja ilmaruuvia aukomallaki ilmaantuu, tiiä sitte kui hyvin.

Ite oon mersuista ilmannu sille että oon laittanu ilmaruuvista letkun purkkiin ja pumpannujoka sekin vie helkutin pitkän aikaa, kerran koittanu sitäki että ilmaruuvista letku purkkiin joka on yhtäkorkialla ku nestesäiliö, ja sama juttu aikaa menee paaaaaaljon ja kauan kestää.

Mutta sitte ilmaantuu nopiaan ku laittaa sen letkun jarrusatulaan ja muutaman kerran pumppaa jarrua, se tietty edellyttää että se satulan ilmausruuvi aukenee, 123:sesta ilmasin kytkimen pissapojan moottoria käyttäen....ja alhaalta ylöspäin, muuten sinne kytkimen putkeen johonki kohtaan saattaa jäädä ilmakupla joka yhtäkkiä lähteeki liikkelle ja jumittaa toiseen mutkaan eikä taaskaan kytkin toimi, niinko mulle kävi.

Mutta kyllä se helpoin tapa on alhaalta ylöspäin, ja nopein.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tippakannu pelaa varmasti.....mistäkö uhoon.... :wink: just kannulla ite ilmasin ja temppuun meni varmaan 3 minuuttia...letkun laitto oli vaikein.. :lol: .... ja yks keino on letku jarrusatulaan ja toinen pää kytkimeen...ja sitte vaa polkemaan.... 8)
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Oukhei, tuon jarrusatulakikan luin äskettäin korjauskirjasta. :lol: Ihan eka kytkimen ilmauksen suoritin alipaineella. :oops: Siitä ei tullu mitää, irrottiko lie ollenkaan... Sitte ku vaihto suuntaa, ni alko homma pelittämää. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”