vaihtaa liian aikaisin

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

vaihtaa liian aikaisin

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Onkohan kellään käyny samallain että vaihtaa osakaasullakin vaihteet n.2500rpm ja kaasupohjassakin vain n3800rpm luvuissa vaihteet isommalle. Kyseessä siis 722.3 laatikko ja autona 300tdt. Kuitenkin kikcdownin luulis pelaavan kun sillointällöin pakkovaihteella lähdettäessä kaasupohjassa lähtee 1 vaihteella liikkeelle...

Edellinen omistaja säätänyt kikcdown vaijerin niin tiukalle kun voi. Voisko tuosta muualta säätää vaihtohetkiä? :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vaijeri vaikuttaa nimenomaan vaihtokohtiin. Kick-downia varten on nappi kaasupolimen alla, siis sähköinen keksintö.

Kokeileppa säädellä sitä vaijeria.

Eikös se pakkovaihteella lähdekin aina ykkösellä, vaikka muuten lähtiskin kakkosella? Muistanko väärin?

Jospas se nappi siellä polkimen alla ei toimi ja kikdaunia on haettu vaijeria säätelemällä?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Jossei lähde ykkösellä liikenteeseen aina niin on luultavasti vaihtunut kutos bensan laatikko. Meinaan tbodiesel lähtee aina ykkösellä harvan perävälityksen puolesta.

Bensan laatikossa on siinä vaijerissa ihan laatikon päässä semmoinen alipainemorkula jolla tiputetaan vaihtovälejä alemmas, jos sinne ei ole vedetty jatkuvaa alipainetta niin se rajoittaa vaijerin liikettä.


Katsos laatikon kupeesta sen sarjanumero? 722.3xx?
Tähdellisen parantola
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ensiksi sitä vaijeria löysemmälle. Kireä vaijeri panttaa isompaa vaihdetta.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Kysäistään nyt täältäkin vielä mielipidettä: Elikkäs oireet on että kylmällä laatikolla pelaa ok. Lämmetessä toiminta hidastuu ja vaikuttaa eniten 4 vaihteeseen eli kytkemiseen menee aikaa. Tarpeeksi lämmettyään ei edes yritä kytkeä 4 vaihdetta ja muutkin takkuaa sekä turbiini luistaa tavallista enemmän. Jäähdyttyä pelaa taas normaalisti... :roll: :idea:

Ja öljyä lämpimässä laatikossa karvan vajaa ylärajassa.

Oireet ilmeni 2 päivää öljyjen ja suodattimen vaihdon jälkeen :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”