Hajosikohan se automaattilaatikko nyt lopullisesti???

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
pinkka
Viestit: 88
Liittynyt: 29.2.2008 21:49
Paikkakunta: kuopio

Hajosikohan se automaattilaatikko nyt lopullisesti???

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Pakki on oireillut ja välillä taas korjaantunut kevään jälkeen. Eli siis se tahmoo, joutuu painamaan kaasua reilusti että saa liikkeelle.

Eilen sitten pienen motaripätkän jälkeen alkoi armoton luistaminen. Auto kyllä liikkui, mutta tuntui että laatikko ei pitänyt ollenkaan. Ja pakki hävisi melkein kokonaan, kovasti kaasuttamalla liikkui. Siitä sitten nilkutin kotia kohti, matkalla kävin vaihteet läpi kepillä ja hups, taas alkoi pelittämään normisti. Tai ainakin paremmin. Tänään kylmänä toimi taas ihan normaalisti.

Taitaa olla remontti tai laatikonvaihto edessä? Vai voisiko öljynvaihto auttaa? Nykyisillä öljyillä ajettu n. 30 tmk. Olisiko viime talven pakkaset ja lyhyet ajot vanhentaneet öljyt ennen aikojaan? Öljyn taso on ok.

Sillä vaan kyselen, että olisiko tuo öljynvaihto ihan turha investointi tässä tilanteessa.
pinkka
Viestit: 88
Liittynyt: 29.2.2008 21:49
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Kävi sitten öljynvaihdossa, eipä toivottanut asentaja pitkää ikää sille laatikolle :( , oli metallihilettä suodatin harmaana.

Toimiipa tuo nyt kuitenkin, ainakin toistaiseksi on toiminut. Eipä se siitä kyllä itsestään korjaannu, sen tiedän, mutta tällä erää ei ole varantoa asialle mitään tehdäkään.

Ja sitähän sitä kans pohtii, että kannattaako tuota ruveta laittamaan, mikä on seuraava iso remppa. Mutta toisaalta laatikkorempan tai - vaihdon hinnalla ei kovin kummosta ritsaa saa. Eikä tuosta laatikkovikaisesta paljoa irtoa jos sitä myymään lähtee.

Että varmaan sitä vaihtolaatikkoa sitten vaan hakemaan.
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

joo.. luulen että se on järkevin suuntaus se vaihtiksen ostaminen. (sisko osti saksasta man.laatikon cmersuunsa juuri kun tuli useamman sataa halvemmalla sieltä kuin suomesta kuulemma)

muruset suodattimessa on aina paha merkki. mutta jos vielä toimii niin on sentään aikaa ainakin hetki etsiä ehjempää. tosin.. meen mazda meni vielä ainakin 20tkm sen jälkeen kun suodattimesta löytyi metalli ja muuta murusta kauheita määriä.. sitten katosi kerralla kaikki etuperin vaihteet.. peruuttamalla toin sen naapurikylästä pois. :)

-en uskalla itse edes miettiä mitä tuon oman mersun laatikon suodattimesta löytyykään.. raskaita kilometrejä on ajeltu mua ennen ja aiempi omistaja sanoikin että olisi jo aika vaihtaa ne kohta.

ja mun onkin pitänyt vaihtaa ne koko kesän. ei saa vaan aikaseksi :(
pääsyynä pidän tekosyytä kun ei oo enää kellään tutulla nosturia että voisi itse viitsiä alkaa hommaan.. ja ei tahtoisi maksaa itseään kipeäksi huoltomiehellekkään. (mitä se sulta pyysi siitä hommasta muuten?)

ja aina vanhan auton kanssa pitää juu laskea päässään kuinka paljon siihen pitää ja kannattaa sijoittaa.. jossain vaiheessa korjauskulut voi olla liian suuret vastaavaan "ehjään" autoon verrattuna. mutta jos autosta pitää ja aikoo auton pitää itsellään sitä kannattaa korjata kalliillakin.. jos taas aikoo pian vaihtaa toiseen, voi harkita että ajelee vain "tuurilla" hah.

oma mersu on juuri sitä hintaluokkaa ja kuntoluokkaa että siihen voisi harkita vielä jonkin vaihdelaatikon vaihtoa ehjempään.. mutta se kipuraja alkaa olemaan siinä tonnin hinnassa, silloin ei enää kannata ehkä tehdä sitä vaan etsiä toinen auto. kaikki on suhteellista.

kyllähän minäkin mielelläni ostaisin auton tonnilla johon joku muu on tehnyt useampien tuhansien korjaukset koska on autoa arvostanut :)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
pinkka
Viestit: 88
Liittynyt: 29.2.2008 21:49
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja pinkka »

Oishan tuossa yhtä ja toista muutakin laitettavaa, kuten pakoputki, joka pörisee viimeisiään. Ja ilmastointikin kaipaisi täyttöä. Mutta pelleiltään on ihan priimakunnossa, sillä perustelen itselleni että sitä kannattaa laittaa. Se ruosteiden kanssa tappeleminen on tunnetusti turhauttavaa tai ainakin kallista puuhaa.

Ja toisaalta on tuossa "vanhan" mersun pidossa mulla tietty sukurasitekin päällä :), isälläni oli käyttöautona 67 200 dee vuodesta 71 vuoteen 93 tai jotain, sen jälkeen se siirtyi museo- osastolle.

Tälläinen firma löytyi, onko kellään kokemuksia? [url]http://www.hellsteno.se/Vaihdelaatikot.php[/url] Laitoin tuonne tiedustelun laatikosta. Ja löytyi yhdeltä purkaamoltakin samalla koneella oleva sedani.

140:iin sain öljyn ja suodattimen vaihdon tingattua. Täydellinen laatikkoremppa maksaisi 1000- 1500, käytetyn laatikon saisi kuulemma 300- 500 eellä. Ja työt päälle. Onkohan tuo muuten paha rasti tuollaisen laatikon vaihtotyö? Nykyisellä työpaikalla olisi kyllä tila, talli, jossa on nosturikin, jossa homman voisi suorittaa.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Vie suoraan Siekkiselle, tulee toosa varmasti kuntoon.
S204, AZT250
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”