peräasiaa

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

peräasiaa

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kävin pikku ajelulla pirkanmaalla tälle päivälle ihmettelemässä vaihtoperää, ja semmonen ihan hassu pikkujuttu tuli vastaan:

Omassa -86 3.27 ABS isoperä, pikkulaipoilla, 80mm kardaanin pulttivälillä, (tiiä oikeeta mittauskohtaa) pituus 310mm laipan kärjestä perälevyn alkuun (siis siihen missä mm. välitys stanssattuna), auto 230E automaatti. Tuo mitä tuli kateltua oli -92 3.07 ABS isoperä, tais olla isot laipat (liekö väliä), 80mm pulttiväli, pituus 315mm, muistaakseni 250TD automaattiaskilla.

Eihän tuossa pituuseroa ole kuin se 5mm, mutta ku kartaanin takapätkä sillä kannatinlaakerilla aikalailla paikoilleen juntattu, ei siinä oikein pituuden suhteen (sikses) varaa pelata, meneekö tuo paikoilleen? Eli onko noissa uudemmissa kuminivelet jotenkin ohkasempia, kardaanissa eroa vaiko mistä lie kysymys?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

eikös siinä kannatinlaakerin pultin rei'issä siinä pohjassa oo säätövaraa? ihan kuin muistelinsin näin :shock: voin olla väärässäkin :oops:
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Niin joo, irtonaisethan ne vastakappaleet on :oops: Empä siihen hätään muistanu moista.. Mahtaako tuossa muuta ongelmaa tulla, eikös vetareiden laipat vaihdu helposti? Onko perissä tapahtunu muutoksia vuosien mittaan?

Ja olipa jännä toinenki vekotin, pikkuperä, pikku vetarit ja pieni kardaani 3.07 Välityksellä.. :shock: Missä tuollanen mahtanu olla?
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: peräasiaa

Viesti Kirjoittaja eseestie »

sv22 kirjoitti:Tuo mitä tuli kateltua oli -92 3.07 ABS isoperä, muistaakseni 250TD automaattiaskilla.
-92 300TD automatic ja pikkuperä oli -87 250TD:stä ilman ABS, 5-vaihteinen manuaali. Molemmissa näytti olevan sama välitys (3.07) stanssattu. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Niin joo, 300 se oliki, niin kauan mun muisti pelaa.. :roll:

Ihmetytti toi harva pikkuperä, ei tollasta koskaan tullu vastaan.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

sv22 kirjoitti:Ihmetytti toi harva pikkuperä, ei tollasta koskaan tullu vastaan.
Nyt on. :lol:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”