Vaihteiston takastefan vaihto -Kiire

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Vaihteiston takastefan vaihto -Kiire

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Olis auto ylhäällä ja kardaanin etupätkä irroitettuna.
Ongelmaksi muodostui vaihdelaatikon päässä oleva haarukan irroitus joka tulee kardaanin laippaan kiinni.
Haarukka on mutterilla kiinni vaihdelaatikon akselin päässä ja mutterin päällä on vielä lukitus holkki ( muistaakseni takavetoakselin mutterin päällä on samanlainen lukitus).
Mutteri on syvällä poterossa ja lukitusholkki myös, kuinka saan osat irti?

Laatikko on 5-vaihteinen 717411 numerosarjalla. :(
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

kalapeeti sinne monttuun ja nakuttelua,kun lukituksen napauttaa irti niin mutteri lähtee naputtelemalla nätisti irti :wink: toki pitkällä hylsyllä lähtee kans.
mihinä kuhuna mies
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Kiitos nopeasta vastauksesta :D
Koetin aikaisemmin availla lukitusholkkia dremelillä, lukitusholkki oli lyöty lyttyyn yhdestä kohdasta ja dremelillä jyrskyttelin lyttyyn mennyttä kohtaa jotta levy lähtisi paremmin irti. Eipä auttanut asiaa.
Kokeilen vielä naputella holkkia. :)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

en ihan varma ole että oliko se 27mm monikulmainen se hylsy.. pitääkö käydä tarkistamassa?vetarin päästä olen joskus vingulla sen mutterin katkaissut kokonaan.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei siinä ole mitään erikseen olevaa lukitushollkkia, vaan se kuuluu siihen mutteriin :wink: nosta se lyttyyn painettu kohta ylös pienellä meisselillä (koppaa se meisseli akselin ja mutterin väliin)
ite avaan sen pulttikoneella sellasenaan, hyvin irtoo :wink:
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Reilusti lyömällä lähti aukeamaan.
Ei tarvitse käydä tarkistamassa, näen vanhasta mutterista hylsyn koon, on ilmeisesti oltava pitkä hylsy.
Siinä on näköjään mutteri ja lukitus samassa paketissa.
Vanhaa mutteria ei uskalla laittaa takaisin, marmoritiskiltä saan maanantaina uuden mutterin.
Laatikossa 1 ja 2 vaihde välillä hieman takertelee, auttaisko jos laatikkoon laittais jotain puhdistusainetta?
:(
KL-varaosista myivät Castrolin D 3 öljyä, laatikossa oli tavalliset halvat kesäöljyt, Liqui Molyn ATF TASA -öljyä.
Voisko takertelu johtua kesäöljyistä?
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

koitas rasvata kepin vivusto ensi,nahka pois kepin ympäriltä ja jotain voitelevaa sinne :lol:
mihinä kuhuna mies
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Otin kepin irti ja puhdistin sen paineilmalla.
Oli kepin alapuolen vivustohässäkässä törkyä todella paljon.
Silikonirasvaa suihkuttelin joka väliin ja kevyttä vatkausta niin johan herkistyi vanha keppi :D.
Kepin alla oleviin siirtotankoihin laitoin uudet kumiholkit ja säädin vivustojen pituudet kohdalleen 6mm poranterällä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”