Kardaanikysymyksiä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
konemies85
Viestit: 77
Liittynyt: 16.11.2010 18:22
Paikkakunta: Espoo

Kardaanikysymyksiä

Viesti Kirjoittaja konemies85 »

Onko viisivaihteisissa manuaalimalleissa samanlainen (lue suoraan vaihtokelpoinen) kardaaniakseli, vai onko mitoituksessa eroja eri moottoreiden välillä? Tarkoitus olisi selvittää toisen kardaanin avulla autossa paikoillaan olevan osan kunto, kun auton alta sitä ei näköjään saa kovin helposti selville. Noita kardaaneja tuntuu saavan melko edullisesti, joten kovin suurta tappiota toisen kardaanin hankinnassa ei tee, vaikkei mikään autossa muuttuisi vaihdon myötä.

Onko muuten kaikissa satalankuissa kardaanin värinänvaimennin vuosimallista riippumatta? Vehon varaosamyyjä väitti, että omassa mallissani (124.030, manuaali ja kaksoismassavauhtipyörä) sitä ei olisi. Tällä hetkellä autossa ei sitä ole, lieneekö sitten ollut milloinkaan. Kardaanin etupää näyttää siis oheisen kuvan mukaiselta:

Kuva
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eri moottoreilla on erimittasia kardaaneja koska koneet on eri pituisia molempiin suuntiin eli eteen ja taappäin jatkettuja. askit on osapuilleen saman mittasia lukuunottamatta zf askillisia ja sport getrageja.

värinävaimentimilla oon tavannut heittää vesilintua ja jopa vakio käyttiksissä ei ole huomannut eroa.tuohon 2-massavauhtiksen värinäkumiin en osaa sanoa mitään vaikka itellänikin semmonen alkujaan ollut :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”