AUtomaatti jumittui ...!! APUVA !!

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
unimoog
Viestit: 25
Liittynyt: 24.11.2010 9:46

AUtomaatti jumittui ...!! APUVA !!

Viesti Kirjoittaja unimoog »

TÄMÄ TULI KUNTOON PAKINMÄNNÄN VAIHDOLLA JA "MASTER KITILLÄ "

4Matic varkku 1994 ja automaatti meni jumiin siten että pakilla ei liiku taakse vaan tuntuu kuin yrittäisi joko mennä eteen ja taakse vaihde päälle samaan aikaan tai "parking" pyrkisi päälle ..... eli auto heilahtaa vajaan puolimetriä taakse stopaten äkisti ja sit nuo oireet jatkuu. . . "N" kohdalla auto tuntuu hiukan pyrkivän taaksepäin mutta ei oikeasti voimaa välity.... "D" = saattaisi lähteä eteenpäin . . mutta ei kehtaa yrittää .. . jos rikkoo vaan lisää jotain . . IDEOITA ?????
öljyt on ok ne on vaihdettu viime talvena kuten filtterikin


HYVIÄ ja EDUKKAITA korjaajia Lappeenrannan suunnassa eli Etelä-Karjalassa ei ole oikein mahiksia itse alkaa hiekkaisella pihalla . ..
Viimeksi muokannut unimoog, 16.11.2012 8:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

aika kaukaa haettu, mut mulla joskus syystä X irtos käsijarrun linkku joka oli levyn välissä :shock:
aiheutti juuri kerrotun mukaiset oireet....
toivottavasti pääsisit yhtä helpolla :)
® Mesen linttaklubi
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2608
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

potox kirjoitti:aika kaukaa haettu, mut mulla joskus syystä X irtos käsijarrun linkku joka oli levyn välissä :shock:
aiheutti juuri kerrotun mukaiset oireet....
toivottavasti pääsisit yhtä helpolla :)

Meillä kans 202 automaatti teki käsijarruvaivasena kuvatun kaltaisia oireita :idea:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
unimoog
Viestit: 25
Liittynyt: 24.11.2010 9:46

no hitto pitää tsekata . . .siis se osa joka yhdistää

Viesti Kirjoittaja unimoog »

tarkennas tota !!! mut mulla joskus syystä X irtos käsijarrun linkku joka oli levyn välissä
aiheutti juuri kerrotun mukaiset oireet....


siis se osa joka yhdistää pyörille menevät vaijerit yhteen joka taas sit menee polkimelle oiskin noin simppeli pitää tutkia.. !!!!!!!!!!!!!! :=)

aaltojarvi kirjoitti:
potox kirjoitti:aika kaukaa haettu, mut mulla joskus syystä X irtos käsijarrun linkku joka oli levyn välissä :shock:
aiheutti juuri kerrotun mukaiset oireet....
toivottavasti pääsisit yhtä helpolla :)

Meillä kans 202 automaatti teki käsijarruvaivasena kuvatun kaltaisia oireita :idea:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2608
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ei, vaan se levittäjä, eli "linkku", joka on käsijarrukenkien välissä rummun sisällä. Ruostuu helpostijumiin :arrow: Käsijarrun teho heikkenee tai jää makaamaan päälle. Sopivisa olosuhteissa saattaapi aiheuttaa myöskin jumittamista varsinkin peruuttaessa. Kannattanee siis ensin huoltaa käsijarru perusteellisesti ennen ku alkaa vaihteistoa roplaamaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
unimoog
Viestit: 25
Liittynyt: 24.11.2010 9:46

ok nyt purin jarrut ja.........

Viesti Kirjoittaja unimoog »

purin jarrut ....
siellä kaikki tuntui olevan normaalia eli levittäjät toimi ja noin ja kun rumpu oli pois niin napa pyöri vain toiseen suuntaan oikeasta pyörästä ...rumpu irti siis .... ja loota oli "N" -asennossa (vasen normal) . . . laitoin 4Maticin "huoltoasentoon" ja pyörä ylhäällä yritin... niin ei pyöri .... eteenpäin ajoa kokeilin nyt ja se onnaa hissukseen . .. taakse menee edelleen niin että "R" - päällä meno stoppaa vajaan metrin jälkeen ja kun siitä "vauhdista" laittaa "N" -asentoon (N =joka on vapaa.... )niin vetoa välittyy pakitukseen muutama satawatti eli hyytyy heti kun on nousua ja kaasua kun tarjoaa niin luistaa välittömästi . .. on tää outoa...eli ei ole peräkään .. . ?? !! mutta mikä muukaan kuin lootassa joku..?

oudot on oireet kuka tunnistaa lisää jotain . .. ????

"P" - asennossa kun tarjoaa kaasua se auto vähän hytkyy kuin tahtoisi liikkeelle vaikka P- tappi toki lukitsee pyörät....??



mikäs se lootan pakinmännänkumi - juttua on jota jossain viesteissä on tarjottu . . . .pakin puutteeseen . . .?


aaltojarvi kirjoitti:Ei, vaan se levittäjä, eli "linkku", joka on käsijarrukenkien välissä rummun sisällä. Ruostuu helpostijumiin :arrow: Käsijarrun teho heikkenee tai jää makaamaan päälle. Sopivisa olosuhteissa saattaapi aiheuttaa myöskin jumittamista varsinkin peruuttaessa. Kannattanee siis ensin huoltaa käsijarru perusteellisesti ennen ku alkaa vaihteistoa roplaamaan.
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

oliskohan vaihde vivustoon tullu väljää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”