Automaatissa 3 luistaa vähän???? Onko kysymys säädöistä

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Automaatissa 3 luistaa vähän???? Onko kysymys säädöistä

Viesti Kirjoittaja BigA »

Tere!

Sain juuri pajalta auton, automaattiloota käytiin läpi ja kaikki kulunut vaihdettiin uuteen.
Muuten toimii hyvin, mutta 3 vaidetta vaihtaessa tuntuu vahän luistavan.
Jos ajaa kevyellä kaasulla, niin vaihtaa aivan ok ja nopeasti, mutta vika ilmenee kun antaa hanaa enemmän.
Voisiko vika olla säädöissä. paineissa ysm....( korjaaja oli kuulemma irrottanut alipaineletkun ja silloin oli vaihtanuit kuin unelma ???)
Ainakin laatikon korjaaja epäili näin ja lupasi ottaa asiasta selvää...
Ajattelin kuitenkin kysyä teidän tietäjienkin mielipiteitä asiasta.

Ennen remonttia vaihtoi ihan normaalisti!
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Voi olla tai sitten ei :roll: :roll:

Tuossa minkä viimeksi teimme, niin joutui nostamaan tasauspainetta. Muuten vaihteli liaan löysästi / pehmoisesti.
Toinen tarkastettava kohde on syöttöpumpun kyljessä olevan alipainesäätimen toiminta.
Kolmas on se vaijerin säädön tarkistus.
Neljäs on se alip. rasia laatikossa josta tasauspainetta säädetään. 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Mutta siis nämä asiat läpikäymällä pitäisi päästä hyvään lopputulokseen ?
Alipaineletkun irrotus kuulemma vaikutti tosiaan niin, että vaihteet vaihtui hyvin. Mistä voisi kertoa?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

BigA kirjoitti:Mutta siis nämä asiat läpikäymällä pitäisi päästä hyvään lopputulokseen ?
Alipaineletkun irrotus kuulemma vaikutti tosiaan niin, että vaihteet vaihtui hyvin. Mistä voisi kertoa?
Kun letku on irti, laatikko vaihtaa niin suurilla paineilla mitä laatikon kyljen modulaattorista on säädetty.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
BigA
Viestit: 137
Liittynyt: 12.2.2006 22:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja BigA »

Elikkä kun letku irti vaihtaa ok, mutta letku kiinni kolmosvaihde luistaa, niin voiko siitä päätellä mikä säätö voisi auttaa ( tyhmiä kysymyksiä varmaan edelleen)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

BigA kirjoitti:Elikkä kun letku irti vaihtaa ok, mutta letku kiinni kolmosvaihde luistaa, niin voiko siitä päätellä mikä säätö voisi auttaa ( tyhmiä kysymyksiä varmaan edelleen)
Modulaattorista laatikon kuppeesta lisää painetta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”