4 matic ratti tärisee erittäin paljon!

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

4 matic ratti tärisee erittäin paljon!

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Ajoin rampilta ajas moottoritielle nopealla kiihdytyksellä, nopeuden saavuttua noin 80-90kmt ratti tärisi edes takaisin niin paljon että ranteet sattuu vieläkin vaikka tapahtuneesta on kulunut noin 20 tuntii. kyselin jo alustavasti viisailta miehiltä ja he meinasivat että etupään vetarin sisempi mulkku olis rikki.
tänä aamuna yritin samaa kiihdytystä mutta värinää ei ollut, ehkä hyvin pieni

kysymys: käyvätkö takavetarit myös eteen... onko o/v identtisiä (4 matic)
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Ei passaa takavetarit etteen. Mulla on nelimatikisa semmonen ongelma että hieman kaartaessa möykkyynajaessa ottaa rattiin välillä aika reilusti.. Minä olen olevinani paikantanut sen huonoksi iskariksi.. :?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Etuaksiloita ei passaa huolimata irrottoo. Sen sisumuluk*n pallojen neulat lenteleepi herkästi ties ja minne, eikä niitä maha ainakaan varaosanumerolla saaha eriksensä. Oisko sitte laakerliikkeissä jos malliksi yhen viepi. :roll:

Kokkeile huumeneulalla ruiskuttaa peräölijyä kummin välistä jos ois vaan kuivakat nivelet. Tuskin se haittaa tekkee. Ainaki kuivasti naksuttava kuulanivel vetreyty vähintänsä uuven väärtiks ku uuven hintaan vertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Britomaris
Viestit: 132
Liittynyt: 15.7.2007 23:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Britomaris »

Katsastin auton ma 1.10.12 niin ei silloin ainakaan huomattu valyyksiä ja etuiskarit oli vielä hyviä 74 ja 76%. auto on seissyt ennen sitä noin kolme vuotta, sain juuri projektini valmiiksi :D
Vanha W126 420 SEL
Vanha W201 2.3-16V
Vanha Romu Vito
Vanha W 202 280
Vanha W124 300 Ce
Uusi W124 300 Te 4 matic
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Katsurit ei tutki vetareista ku suojakortonnit, jos niitäkään. :(
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
meseisti
Viestit: 9
Liittynyt: 02.3.2011 20:00
Paikkakunta: ÄHTÄRI

Re: 4 matic ratti tärisee erittäin paljon!

Viesti Kirjoittaja meseisti »

[quote="Britomaris"]Ajoin rampilta ajas moottoritielle nopealla kiihdytyksellä, nopeuden saavuttua noin 80-90kmt ratti tärisi edes takaisin niin paljon että ranteet sattuu vieläkin vaikka tapahtuneesta on kulunut noin 20 tuntii. kyselin jo alustavasti viisailta miehiltä ja he meinasivat että etupään vetarin sisempi mulkku olis rikki.
tänä aamuna yritin samaa kiihdytystä mutta värinää ei ollut, ehkä hyvin pieni

Koitanpa lisätä juttua:

Minulla on 4-matic 300 TDT ja se teki sen myös Mielestäni se johtui alatukivarren sisemmistä kumeista 4-maticissa alkuperäiset on niin "löysät" kun taas normaali 124 ne on umpikumia.
Korjasin kumit laittamalla normaalokumit ja muistaakseni 4-maticissa ne on pitemmät niin otin siitä sarjasta alumiiniprikat niin rupes sopimaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”