Voiko 4maticilla ajaa testiasennolla???

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
muuttolintu
Viestit: 79
Liittynyt: 19.10.2010 2:30
Paikkakunta: SOMERO

Voiko 4maticilla ajaa testiasennolla???

Viesti Kirjoittaja muuttolintu »

Siis jos ottaa etuvetarin "huoltoon" :shock: mut muut osat on kiinni.Tarkotan tässä,että pelkkä vetari on otettu pois eikä muuhun oo koskettu.
En oo mistään löytäny tällasta tietoo, jotta onko tää mahdollista :roll: .
Hyviä arvauksiakin :wink: kattellaan mielenkiinnolla.
muuttolintu
Viestit: 79
Liittynyt: 19.10.2010 2:30
Paikkakunta: SOMERO

Viesti Kirjoittaja muuttolintu »

On täällä ainakin aktiivisia lukijoita 5 minsaa ja monta jo, mut oliskohan asiasta tietäviäkin tai parempia tiedonmetsästäjiä kuin mä :oops: .
ja perskeles huomasin juuri et mese on vielä kesäajassa :!: :?:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ihan menee osaksi mutun puolelle, mutta mikäs jottei 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mites se pyörän laakeri?
Eikö vetari tule samalla tavalla kuin takanakin?
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuleehan se juu, prikat ja läpi pultti :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Minä jo kerkesin aatella , jotta romua tuloo :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
muuttolintu
Viestit: 79
Liittynyt: 19.10.2010 2:30
Paikkakunta: SOMERO

Viesti Kirjoittaja muuttolintu »

Nii, vetarihan irtoo sieltä kyllä koskematta muuuhun pyöräntuentaan lainkaan, ulkopäästä mutteri auki ja sisäpäästä 6 pulttii, sit vaan pyörät linkkuun ja vetari pois välistä, siltäosin siis "ajokelpoinen". Miten siis vaikuttaa testiasentovipu jakolaatikon toimintaan ja voikohan sillä ajaa sit kuinka pitkään, kun neliveto on "kytketty" pois päältä. Kyseessä siis vanhempi malli, jossa se punainen vipu.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä sillä voi ajaa ainakin 400km olen ajanut eikä ongelmaa.
Siihen pyörän napaan on vaan laitettava joku paksu pultti jolla estää laakerin purkaantumisen :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo vetonivelen tilalle laitettava läpipultti on oltava ehdottomasti :idea: :idea: :idea:

Muuten karkaa rengas alta.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kaveri ajoi vuoden testiasennossa ku etukardaani hajos.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
muuttolintu
Viestit: 79
Liittynyt: 19.10.2010 2:30
Paikkakunta: SOMERO

Viesti Kirjoittaja muuttolintu »

UPEETA , nyt on jo selvinny et testiasennolla voi ajaa vaikka kuinka pitkään :shock: (kiitos sergey) , mut miten toi pultti siellä tähän asiaan vaikuttaa(tyhmä kun oon, enkä tajuu) siellähän on kaksoiskuulalaakeri siinä navassa :?: ja vieläpä aika tiukalla sovituksella (eihän se lähe takanavastakaan ku kappaleina tappelulla tai tarkoitukseen suunnitellulla ulosvetäjällä) onhan se laakeri ollu sielä kuitenki reilu 20vuotta liikumatta pesässään molemmin puolin (kartiorullalaakerit on kai eri asia).
Niinpä tietysti , siis kiinitetään pyörän napa laaakerin sisä kehään ja sit eiku ajoo vai :?: eli sopivat prikat ja kunnon pultti ja piukkaan kiinni ja eiku menox, tästäkö oli kysymys tän pultin kohdalla.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

muuttolintu kirjoitti:UPEETA , nyt on jo selvinny et testiasennolla voi ajaa vaikka kuinka pitkään :shock: (kiitos sergey) , mut miten toi pultti siellä tähän asiaan vaikuttaa(tyhmä kun oon, enkä tajuu) siellähän on kaksoiskuulalaakeri siinä navassa :?: ja vieläpä aika tiukalla sovituksella (eihän se lähe takanavastakaan ku kappaleina tappelulla tai tarkoitukseen suunnitellulla ulosvetäjällä) onhan se laakeri ollu sielä kuitenki reilu 20vuotta liikumatta pesässään molemmin puolin (kartiorullalaakerit on kai eri asia).
Niinpä tietysti , siis kiinitetään pyörän napa laaakerin sisä kehään ja sit eiku ajoo vai :?: eli sopivat prikat ja kunnon pultti ja piukkaan kiinni ja eiku menox, tästäkö oli kysymys tän pultin kohdalla.
Jep pultti läpi ja paksu prikka molemmin puolin niin että puristus tulee samaan tapaan kuin sillä vetarilla,
ne on yllätävän löysäti siellä(vaikka niitä vaihdelessa tuntuu että ovat tiukassa) kun ajele vaikka sataa kurvin ja jarrutta pari kertaa niin helposti käy että on renkaat jotenkin kummassa asenossa... ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo siellä jyllää eri voimat kuin mitä sä pystyt ranteen kautta välittämään laakerin irroituksessa. Se tasainen täryytys jo itsessään saa laakerit liukumaan ulos.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Mites tuo testitaaki vaikuttaa siihen jakolaatikon toimintaan. Ei tullu tuossa selväks se, tahi osannu vaa lukea tarkaan. Sitä vaan sottailin jotta jos mieli halajaa käyvä nelikko pois "kytkettynä" ottamassa pitkee liippii. Tosin matikit o passelia kyllä sellasenaanki mut jos vaikka vertailu mielessä:)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”