Morjesta
Ossoisko kuka sannoo jotta saako käymään M102:sen vauhtipyörään minkään muun paineasetelman ku omasa.
Esim onko M103:sen tahi jonkun diisselin paineasetelma miten erinlaine. Eikä sen ihan suoraan tarviis käykkään jos etes tekemällä sen siihe sais.
Sen tähe kyselen ko neloskoneen vauhtipyörään sais helpolla kutoskoneen vaatiman segmenttikehän. Tietysti saishan ne varmaan muuhunki mutta ei ookku tuo yks vahtipyörä mihi sovittaa.
Saa tietysti esittää muitakin järkeviä vaihtoehtoja. Ja kytkimen ei tarviis luistaa M103:tehoilla, hyvän jos halluis nii voishan se kestää reilummatkin tehot kaikenvaralta
Nii ja sitte vielä jotta monta hp/nm kestää M103 kytkin, Tahi mitä kestää esim. 300td kytkin.
Vauhtipyörä ja paineasetelma
No tuli sitten käytyä M103:sen kytkinpaketti. Näyttäshän se jollain tappoo siihe nelos konneen vauhtipyörälle istuvan, kuha vaan tarpeeks lastuu ottaa Onko tässä sitä pioneeri henkee, liekkö kuka ennen koittanu. Ja tulihan siihe sovitettuun turbiinista se vetolevy ni sai sen segmentti kehän siihe. Saas nähä tullooko soiva paketti
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Valurattaijen sorvaus on aina riski. En ole kuullut että kukaan olisi Mersun pyörää räjäyttäny, mutta jos ei se kestä on etupenkkiläisten terveys ja henki vaarassa. Autosta tulee helposti kerrasta hylkykamaa. Yhen Golfin oon purkanu, jossa ei ollu tuulilasista eteenpäin juuri mitään käyttökelposta sorvaillun rattaan kajahdettua n. 9000rpm varveilla.
Lasketaanpa: Vauhtipyörän halkaisija ~30cm kehä ~1m, 6000rpm/60s=100rps=kehänopeus 100m/s. Muutaman kilon rautakappaleet sadan metrin sekuntinopeudella ei usko puhetta tullessaan jaloille kopan ja keskitunnelin läpi. 9000rpm=150m/s etc.
Ei ole tarkotus maalata mörököllin potrettia seinään, vaan kehottaa pitämään ajatus mukana nuita tehessä.
Lasketaanpa: Vauhtipyörän halkaisija ~30cm kehä ~1m, 6000rpm/60s=100rps=kehänopeus 100m/s. Muutaman kilon rautakappaleet sadan metrin sekuntinopeudella ei usko puhetta tullessaan jaloille kopan ja keskitunnelin läpi. 9000rpm=150m/s etc.
Ei ole tarkotus maalata mörököllin potrettia seinään, vaan kehottaa pitämään ajatus mukana nuita tehessä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kiitoksia vaan varoituksista. Tässä on otettu ihan tietoinen riski. Ei ollu tarkotus heti polokasta rajotinta vaste ja kytkinläpsyllä ruveta pyörittään donitseja.
Vuan tais jiähä mainihtemati jotta ei tämä ole pysyvä ratkasu. Ikkään ku koevedos ja jos hyväks todetaan tien lootusta uuven rinkelin.
Ja jos tästä sais sitte uutta pontta rojektille;)
Vuan tais jiähä mainihtemati jotta ei tämä ole pysyvä ratkasu. Ikkään ku koevedos ja jos hyväks todetaan tien lootusta uuven rinkelin.
Ja jos tästä sais sitte uutta pontta rojektille;)
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mersun asetelmat ja rattaat on poteroon tehty. Jos kytkinlevyn halkaisijaa suurentaa paljon, menee hammaskehän upotus ja kytkinlevyn upotus melko liki. Saattaa porsia pahassa tapauksessa. BMW:n Sachs Race asetelmalla, 240mm tai 228mm (?) levyllä ja tasaiseksi sorvatulla vauhtipyörällä ei pitäisi olla sitä ongelmaa. K.o. Muutoksen tehneet lisätköön, täsmentäköön tai korjatkoon tietoa.
Halvin jotain pitävä kytkin tulee laittamalla tuplana vakioasetelman lautasjousi. Kaikki muutkin rojut pitää shimmata sen perästä sen jousen verran. Poljinta saa painaa sen jälkeen hieman eri boforilla. Toista jousta olisi tosin ehkäpä mahdollista "keventää" leikkaamalla halkioita pidemmälle.
Halvin jotain pitävä kytkin tulee laittamalla tuplana vakioasetelman lautasjousi. Kaikki muutkin rojut pitää shimmata sen perästä sen jousen verran. Poljinta saa painaa sen jälkeen hieman eri boforilla. Toista jousta olisi tosin ehkäpä mahdollista "keventää" leikkaamalla halkioita pidemmälle.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.