W124 250D tomaatti vaihtaa hiiiiitaaaaasTI 2 -> 3

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

W124 250D tomaatti vaihtaa hiiiiitaaaaasTI 2 -> 3

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Ja kierroksetkin nousee jonkin verran tuossa vaihdossa, mutta muille vaihteille vaihtaa kyllä tosi nätisti. Tekee lähes samoin kevyesti tai kovasti kiihdyttäessä. Mitähän tolle kannattaisi tehdä kun öljyt ja suodin on jo vaihdettu? Pystyykö laatikkoon vaihtamaan noita pantoja tms. kuluvia osia laatikon ollessa autossa paikoillaan? Mitähän tuollainen remontti noin suunnilleen maksaa?
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Ennenko rupiat isompiin savotoihin, niin kokeileppa nostaa lootasta hiukka paineita. Ruuvi on kuskin puolella laatikon kyljessä semmosen kumitutuin alla. Sieltä löytyy semmonen ulosvedettävä t-kahva mitä pyörität kiinnipäin vaikkapa kolme kiekkaa aluksi. Sitte koeajo ja säätöä jne. Kaverin pikkumeesussa oli sama vika ja saatiin vielä "korjattua".
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Tuo ominaisuus tuntuis tulevan vasta kun laatikko on lämpöisenä, ja silloinkin välillä vaihtaa ihan nätisti... joskus taas kierrokset oikein pompahtaa vaikka ajais ihan pintakaasulla. Onko noi paineet laatikossa silloin matalimmillaan kun ajelee pintakaasulla, vai vaikuttaako asiaan? Ihme vika... pitää vissiin vielä tarkistella öljynmäärä... kuinkas se muuten tarkistetaan, auto käynnissä N asennossa`?

Pitää vissiin saada Auto nosturille että tuohon paineensäätöön pääsee käsiksi?
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo kyllähän se alipaine sitä vaihtotapahtumaa pitkittää eli pintakaasulla luistattaa eniten. Öljy tarkastetaan juurikin noin. Ei saa olla ylämerkin yli kuumanakaan.

Nii ja kyllä sitä laatikkoa pitäs altapäin lähestyä.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Myös pumpun kyljessä olevan rasian säätö vaikuttaa juuri tuohon pintakaasu vaihtoon. Katkesi vetari kun sain oman lootan pitämään riittävästi :twisted:
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Tää paineen nosto on sit vieläkin kokeilematta... käytin kiesin öljynvaihdossa siinä toivossa että oltais siinä samalla nostettu pirssi ylös ja pyöräytetty paineita hiukkasen mut siin vaihees kun 'asentaja' keskeytti asian toimitukseni tyyliin "voimansiirron öljymäärän tarkistuksesta me otetaan 10euroa" niin olin vähän aikaan hiljaa ja ynnäilin päässäni että mikäli 10sekunttia kestävän mittatikusta tarkistettavan öljymäärän hinnaksi tulee 10euroa niin tuon ruuvin säätämisen...
Viimeksi muokannut vitonen, 04.8.2006 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Aki P kirjoitti:Myös pumpun kyljessä olevan rasian säätö vaikuttaa juuri tuohon pintakaasu vaihtoon. Katkesi vetari kun sain oman lootan pitämään riittävästi :twisted:
Kuinkas muuten tuota säädetään? Siihenhän pääsisi ilmeisesti käsiksi houkuttelevan helposti omassa pihassakin... :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”