W124 250D tomaatti vaihtaa hiiiiitaaaaasTI 2 -> 3
W124 250D tomaatti vaihtaa hiiiiitaaaaasTI 2 -> 3
Ja kierroksetkin nousee jonkin verran tuossa vaihdossa, mutta muille vaihteille vaihtaa kyllä tosi nätisti. Tekee lähes samoin kevyesti tai kovasti kiihdyttäessä. Mitähän tolle kannattaisi tehdä kun öljyt ja suodin on jo vaihdettu? Pystyykö laatikkoon vaihtamaan noita pantoja tms. kuluvia osia laatikon ollessa autossa paikoillaan? Mitähän tuollainen remontti noin suunnilleen maksaa?
Ennenko rupiat isompiin savotoihin, niin kokeileppa nostaa lootasta hiukka paineita. Ruuvi on kuskin puolella laatikon kyljessä semmosen kumitutuin alla. Sieltä löytyy semmonen ulosvedettävä t-kahva mitä pyörität kiinnipäin vaikkapa kolme kiekkaa aluksi. Sitte koeajo ja säätöä jne. Kaverin pikkumeesussa oli sama vika ja saatiin vielä "korjattua".
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Tuo ominaisuus tuntuis tulevan vasta kun laatikko on lämpöisenä, ja silloinkin välillä vaihtaa ihan nätisti... joskus taas kierrokset oikein pompahtaa vaikka ajais ihan pintakaasulla. Onko noi paineet laatikossa silloin matalimmillaan kun ajelee pintakaasulla, vai vaikuttaako asiaan? Ihme vika... pitää vissiin vielä tarkistella öljynmäärä... kuinkas se muuten tarkistetaan, auto käynnissä N asennossa`?
Pitää vissiin saada Auto nosturille että tuohon paineensäätöön pääsee käsiksi?
Pitää vissiin saada Auto nosturille että tuohon paineensäätöön pääsee käsiksi?
Tää paineen nosto on sit vieläkin kokeilematta... käytin kiesin öljynvaihdossa siinä toivossa että oltais siinä samalla nostettu pirssi ylös ja pyöräytetty paineita hiukkasen mut siin vaihees kun 'asentaja' keskeytti asian toimitukseni tyyliin "voimansiirron öljymäärän tarkistuksesta me otetaan 10euroa" niin olin vähän aikaan hiljaa ja ynnäilin päässäni että mikäli 10sekunttia kestävän mittatikusta tarkistettavan öljymäärän hinnaksi tulee 10euroa niin tuon ruuvin säätämisen...
Viimeksi muokannut vitonen, 04.8.2006 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.