200d -93 pakko kakkonen

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

200d -93 pakko kakkonen

Viesti Kirjoittaja potox »

ei toimi :evil: tai siis toimii siten, että se ei ossoo vaihtaa 1->2

jos esim. ajat 3 ja laitat pakkokakkoselle, niin menee kakkoselle ja jos viel hidastaa, niin menee ykkönen..

mutta liikkeelle lähdöstä vaihteella 2, lähtee ykkösellä muttei vaihda kakkosta! ?

miksi?

onko jossain kepukan säätö jutussa jotain?

E: tosiaan tomaattihan tää on :!:
® Mesen linttaklubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Re: 200d -93 pakko kakkonen

Viesti Kirjoittaja 745 »

potox kirjoitti:ei toimi :evil: tai siis toimii siten, että se ei ossoo vaihtaa 1->2

jos esim. ajat 3 ja laitat pakkokakkoselle, niin menee kakkoselle ja jos viel hidastaa, niin menee ykkönen..

mutta liikkeelle lähdöstä vaihteella 2, lähtee ykkösellä muttei vaihda kakkosta! ?

miksi?

onko jossain kepukan säätö jutussa jotain?

E: tosiaan tomaattihan tää on :!:
Ootko varma että lähtee nimenomaan ykkösellä eikä kakkosella? Lootahan antaa lähtä ykkösellä liikkeelle ainoostaan reippaammalla kaasulla.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

juu, oon varma.. mä lähen aina reippaammalla kaasulla ----> 200D :lol:

ja mittarin mukaan ekalle viivalle 40km/h se vaan kulkee ykkösellä!
® Mesen linttaklubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Ymmärtääkseni laatikon pitääkin toimia niin että pakkokakkosella ykkönen pysyy päällä huippukierroksille asti.
Jos laatikko ei sittenkään vaihda kakkosta, olisiko se sitten kulumisesta johtuvaa, vaiko säätö kysymys :nocando:


Urheilullisessa ajossa on joskus tullut käytettyä näin:

Pakkokakkosella liikkeelle (eli ykkönen sisällä) :arrow: kun haluaa kakkosta sisään, käyttää keppiä pakkokolmosella ja vetää takaisin kakkoselle :arrow: nyt onkin sitten kakkonen niinkauan kun haluaa isompaa :arrow: pakkokolmonen :twisted:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

teppo21 kirjoitti:Urheilullisessa ajossa ...
potox kirjoitti:... 200D ...
:lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla vähä sama homma, enno koskaa kehannu huuattaa ykkösellä et vaihtaisko se loota koskaa kakkosta. Ennemmi sohasee keppiä kolmoselle ja takas kakkoselle. :)
E46 330D & E46 328i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”